Wybór agretatu plazmowego do plotera

Dyskusje na temat przecinarek plazmowych i gazowych sterowanych numerycznie.

Autor tematu
DOHC
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 893
Rejestracja: 06 kwie 2007, 19:12
Lokalizacja: Pionki

Wybór agretatu plazmowego do plotera

#1

Post napisał: DOHC » 31 paź 2015, 17:35

Witam,

Głupio pisać kolejny temat (niedawno pytałem o Welderfantasy Hefty) no ale w temacie plazm jestem zielony. Ubiegam się o dofinansowanie 20 000pln , plan był aby kupić chińską tokarkę i chińską przecinarkę plazmową po czym obie miały zostać zcncowane. W dziale tokarka koledzy chyba już skutecznie wybili mi z głowy kupno chińskiego sprzętu i zdecydowałem że całą kwotę chciałbym przeznaczyć na źródło plazmy.

Pierwsza moja myśl Hypertherm Powermax 85 ~20K, poczytałem i jest sporo opini że eksploatacja jest droga. Z plusów to cała masa pozytywnych opini na temat tego sprzętu, można zamówić z wyjściem do podłączenia THC, gwarancja 3 lata.
Garść danych dla Powermax 85:
85A
grubość cięcia zalecana: do 25 mm przy prędkościach 500 mm na minutę
- maksymalna: do 32 mm przy prędkościach 250 mm na minutę
- odcięcie: do 38 mm przy prędkościach 125 mm na minutę
- przebicie: 19 mm

Poszperałem trochę i w okolicy lub poniżej 20 K można kupić jeszcze:

ESAB CUTMASTER 120 - gwarancja 3 lata, cena `19 K na allegro ktoś to sprzedaje nowe z fakturą. W stosunku do Hyperterma większy amperaż deklarowane przez producenta "osiągi":
120A
Cięcie jakościowe 40 mm
Cięcie rozdzielające 55 mm
Przebijanie 25 mm
http://allegro.pl/przecinarka-plazmowa- ... 89804.html
Wrzucam link do aukcji bo cena jest bardzo niska, wygląda jak netto ale nie ma takiej informacji w aukcji.

Lincoln Electric Tomahawk 1538, 100A. Cena ~13K
Grub. cięcia jakościowego stali węg. [mm]: 40
Grub. cięcia rozdzielającego stali węg. [mm]: 45