Podłączenie silnika do wyłącznika elektromagnetycznego
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 122
- Rejestracja: 28 lut 2014, 07:42
- Lokalizacja: Polska
Podłączenie silnika do wyłącznika elektromagnetycznego
Witam.
Mam problem z podłączeniem silnika jednofazowego 1,1 kw 2800rpm do wyłącznika elektromagnetycznego KOA1T.
Wstępnie podłączyłem ale silnik działa tylko wtedy gdy przytrzymuje przycisk start.
Czarny kabel wychodzący z wyłącznika jako jedyny nie miał "oczka" do zakręcenia na śrubie.
Gdzie popełniłem błąd?
Mam problem z podłączeniem silnika jednofazowego 1,1 kw 2800rpm do wyłącznika elektromagnetycznego KOA1T.
Wstępnie podłączyłem ale silnik działa tylko wtedy gdy przytrzymuje przycisk start.
Czarny kabel wychodzący z wyłącznika jako jedyny nie miał "oczka" do zakręcenia na śrubie.
Gdzie popełniłem błąd?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2135
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Podłączenie silnika do wyłącznika elektromagnetycznego
Zgodnie z załączonym przez Ciebie schematem to czarny kabel złącze "B" powinien być podłączony do twojej kostki w silniku (fioletowy przewód) drugi fioletowy przewód powinien być połączony w kostce silnika do przewodu "L" czyli przewodu idącego od złącza nr. 6 przełącznika. Ten układ to po prostu zabezpieczenie w przypadku przegrzania uzwojeń silnika.
Wersja druga z przewód wychodzący ze - złącza "B" (czarny) poprzez krańcówki bezpieczeństwa takie np. od osłon (jeśli jest taka potrzeba) podłączasz dodatkowo do złącza 6 "L" i powinno działać
Wersja trzecia nie polecam bo nie będziesz miał zabezpieczenia termicznego ani wyłączników bezpieczeństwa to po prostu czarny przewód "B" dodatkowo podłączasz do złącza 6 "L"
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 122
- Rejestracja: 28 lut 2014, 07:42
- Lokalizacja: Polska
Re: Podłączenie silnika do wyłącznika elektromagnetycznego
Witam. Podlaczylem tak jak Kolega napisal tj czarny i brazowy (L) przewod podlaczylem do tej kostki i przy takim polaczeniu silnik sie nie wlacza.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2135
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Podłączenie silnika do wyłącznika elektromagnetycznego
Albo nie umiem tłumaczyć albo ....
Kolego masz miernik? Jeśli tak to w pierwszej kolejności sprawdź czy w kostce z fotki masz przejście pomiędzy tymi fioletowymi przewodami. (sprawdzasz po odłączeniu przewodów)
Przewód z pinu 6 "L" przełącznika podłączasz do kostki silnika tak jak był podłączony (gdy silnik się kręcił) do tego samego pinu w silniku do którego podłączyłeś przewód podłączasz jeden z fioletowych przewodów z kostki - drugi fioletowy przewód do czarnego idącego do B. to wszystko masz namalowane na załączonym przez Ciebie schemacie. Fioletowe przewody to jest tylko zabezpieczenie termiczne.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5562
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Podłączenie silnika do wyłącznika elektromagnetycznego
Patrząc na schemat
widzę to tak:
5 i 3 idzie do gniazdka zasilania
6 do silnika U2 i do B
4 do silnika U1
tak to rozumie
innymi słowy by zasilić cewkę na 4 i na B musi przyjść L i N (na 4 N pojawia się po styku z 2 a na B po styku z 5 będzie L) (jeśli silnik ma wył. termiczny może być w obwodzę z cewką)
widzę to tak:
5 i 3 idzie do gniazdka zasilania
6 do silnika U2 i do B
4 do silnika U1
tak to rozumie
innymi słowy by zasilić cewkę na 4 i na B musi przyjść L i N (na 4 N pojawia się po styku z 2 a na B po styku z 5 będzie L) (jeśli silnik ma wył. termiczny może być w obwodzę z cewką)
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 122
- Rejestracja: 28 lut 2014, 07:42
- Lokalizacja: Polska
Re: Podłączenie silnika do wyłącznika elektromagnetycznego
Podłączyłem tak jak opisał to Kolega rdarek
i dalej kreci się tylko jak trzymam guzik.
Próbowałem też podłączyć czarny do L w kostce silnika i efekt był taki sam.
i dalej kreci się tylko jak trzymam guzik.
Próbowałem też podłączyć czarny do L w kostce silnika i efekt był taki sam.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2135
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Podłączenie silnika do wyłącznika elektromagnetycznego
1. czy dysponujesz miernikiem?
2. opisz na podstawie tego schematu połączenia
Czyli uzupełnij X w poniższej rozpisce numerem pinu/punktu w wyłączniku
włącznik z pinu "X" czerwony do pinu "X" włącznika
włącznik z pinu B czarny do kostki w silniku
włącznik z pinu "X" brązowy do pinu U2 (V1) w silniku
włącznik z pinu "X" szary do pinu U1 (Z2) w silniku
Są dwie możliwości
1. coś masz źle wpięte podejrzewam gdzie jest błąd a nie mogę na fotce wyłącznika odczytać oznaczeń połączeń (adam FX opisał te połączenia łopatologicznie)
2. uszkodzona cewka podtrzymująca w ostateczności
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2135
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Podłączenie silnika do wyłącznika elektromagnetycznego
Tak wynika ze schematu i teoretycznie tak podłączył w puszce silnika ale nie działało.
Podejrzewam, że pomylił przewody wchodzące do silnika te z pinu 4 i 6 wyłącznika.
W takim wypadku dobrze by było gdyby choć zabezpieczenie termiczne miał
Nie mogę się jednak doprosić informacji czy ma jakikolwiek miernik którym można sprawdzić czy termik sprawny.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 122
- Rejestracja: 28 lut 2014, 07:42
- Lokalizacja: Polska
Re: Podłączenie silnika do wyłącznika elektromagnetycznego
Im idiot... Kolega rdarek ma racje. Pomylilem wczesniej przewody. Podlaczylem B do szarego przewodu i smiga. Dziekuje Panowie pomoc i cierpliwosc