Regulacja obrotów wrzeciona mini tokarki PROMA ML-240SE
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 mar 2007, 09:31
- Lokalizacja: Tczew
do kwarc:
Chyba nie widziałeś nigdy tej tokareczki, żeby cokolwiek zobaczyc trzeba ją rozebrac.
A zanim to zrobię to poszukuję schematu elektronicznej regulacji obrotów która jest w tej mini-tokarce. Orginalna regulacja obrotów wrzeciona jest za pomocą potencjometru.
I właśnie problemem jest zdobycie schematu tej elektroniki.
A reszta to rzecz wtórna. Może udałoby się wymienic tylko silnik.
Pozdrawiam
Chyba nie widziałeś nigdy tej tokareczki, żeby cokolwiek zobaczyc trzeba ją rozebrac.
A zanim to zrobię to poszukuję schematu elektronicznej regulacji obrotów która jest w tej mini-tokarce. Orginalna regulacja obrotów wrzeciona jest za pomocą potencjometru.
I właśnie problemem jest zdobycie schematu tej elektroniki.
A reszta to rzecz wtórna. Może udałoby się wymienic tylko silnik.
Pozdrawiam
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1058
- Rejestracja: 06 sty 2007, 18:13
- Lokalizacja: Mgławica Andromedy
niestety wedlug mnie niedasie tu zbyt duzo zwojowac nawet zakladajac regulacjie ze
sprzezeniem zwrotnym. powod zbyt mala moc silnika. jesi na wolnych obrotach dolozy sie mocy ten silnik bedzie sie mocno grzal i prawie pewne ze spali sie. ten typ silnika pracuje dobrze tylko przy srednich i wysokich obrotach.
sprzezeniem zwrotnym. powod zbyt mala moc silnika. jesi na wolnych obrotach dolozy sie mocy ten silnik bedzie sie mocno grzal i prawie pewne ze spali sie. ten typ silnika pracuje dobrze tylko przy srednich i wysokich obrotach.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 mar 2007, 09:31
- Lokalizacja: Tczew
Z tego silnika już zrezygnowałem. Mam kilka opcji
- wymiana silnika na mocniejszy, i dostosowanie regulatora, ale bez schematu będzie ciężko i problem z doborem silnika,
- wymiana silnika na 24v i regulacja ze sprzężeniem zwrotnym - silniki w miarę dostępne,
- falownik i silnik 3-fazowy, najprościej i eleganka regulacja, ale potrzebny byłby w miarę małogabarytowy silnik, dysponuję falownikiem 0,75kW
Może ktoś posiada schemat regulatora i parametry silnika w tokarkach klasy 300 np PROMA SM300 lub podobnych?
- wymiana silnika na mocniejszy, i dostosowanie regulatora, ale bez schematu będzie ciężko i problem z doborem silnika,
- wymiana silnika na 24v i regulacja ze sprzężeniem zwrotnym - silniki w miarę dostępne,
- falownik i silnik 3-fazowy, najprościej i eleganka regulacja, ale potrzebny byłby w miarę małogabarytowy silnik, dysponuję falownikiem 0,75kW
Może ktoś posiada schemat regulatora i parametry silnika w tokarkach klasy 300 np PROMA SM300 lub podobnych?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1058
- Rejestracja: 06 sty 2007, 18:13
- Lokalizacja: Mgławica Andromedy
ostatnio przegladalem uklady scalone pod tytulem motor control w TME i przy okazji
widzialem uklady do regulacji predkosci silnikow 220v komutatorowych.
sa niedrogie . TDA1085CG to jest przyklad takiego ukladu ,steruje porzez triak predkoscia
obrotowa silnika komutatorowego oraz posiada sprzezenie zwrotne do stabilizacji obrotow.
i jest taniocha.
widzialem uklady do regulacji predkosci silnikow 220v komutatorowych.
sa niedrogie . TDA1085CG to jest przyklad takiego ukladu ,steruje porzez triak predkoscia
obrotowa silnika komutatorowego oraz posiada sprzezenie zwrotne do stabilizacji obrotow.
i jest taniocha.