Zakup lasera do blach -relacja z targów

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

www.kimla.pl_
Posty w temacie: 46

#111

Post napisał: www.kimla.pl_ » 28 wrz 2013, 15:21

OK, rozumiem, że kolega proponuje abym był kolegi ekspertem i jechał z Kolegą do Eagla na odbiór maszyny. :mrgreen:

Ale na poważnie to mam propozycję.
Zapraszam do odwiedzenia firmy Kimla aby miał Kolega porównanie podczas odbioru.
Ja zaprezentuję bezpłatnie nasze maszyny i pokażę jak działają.
Zrobię to wiedząc, że kolega nie kupi ode mnie maszyny bo ją zamówił gdzie indziej.
Ja przygotuję Koledze serię testów które należy przeprowadzić przy odbiorze technicznym takiej maszyny i będzie miał kolega wszystkie informacje niezbędne do upewnienia się czy maszyna ta jest ok.

Do tej pory osoby, które kupiły laser Eagle i odwiedziły później naszą firmę mówiły, że widząc jaka jest różnica drugi raz by tego błędu nie popełniły.



Tagi:

Awatar użytkownika

clubber84
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1191
Rejestracja: 28 sie 2011, 10:34
Lokalizacja: Zach-Pom

#112

Post napisał: clubber84 » 28 wrz 2013, 22:48

Ja, z wypowiedzi kolegi Olega wywnioskowałem, że on maszynę EAGLE'a będzie odbierał u siebie, a nie u producenta - dlatego chce otrzymać od Pana, panie Przemku wytyczne:
- co sprawdzić po rozładunku lub po zamontowaniu maszyny
- gdzie i jak znaleźć informacje odnośnie zaimplementowanych funkcjonalności w oprogramowaniu
- o co pytać przedstawiciela producenta, który będzie obecny przy odbiorze (tutaj prawdopodobnie kolega Oleg, będzie chciał sprawdzić wiedzę owego przedstawiciela lub wyprowadzić go z równowagi, aby się przyznał co będzie działać, a co nie w maszynie, którą kupił szef jego firmy).

Oraz sam chciałbym później przeczytać, jakie niedoskonałości i nieścisłości znalazł po obejrzeniu maszyny :wink:


www.kimla.pl_
Posty w temacie: 46

#113

Post napisał: www.kimla.pl_ » 29 wrz 2013, 00:00

Tzn. że zapłaci za maszynę której w ogóle nie widział czy w ogóle działa?
I dopiero po zapłacie przywiozą mu laser?
Moim zdaniem przed zapłata powinni zrobić odbiór techniczny w siedzibie producenta aby klient mógł upewnić się, że wszystko jest ok zanim maszynę dostanie.
Przynajmniej my tak robimy.
W firmie Kimla każdy klient ma nieograniczony dostęp do swojej maszyny przed odbiorem.
Zawsze szkolimy klienta na jego maszynie co przy okazji daje klientowi pewność , że jego maszyna działa poprawnie.


No ale co ja mam mu napisać?

Że jak będzie prowadnica przykręcona bez bocznych baz, albo, że jak będzie maszyna poskręcana za pomocą belek, które nie mają obrobionych powierzchni oraz rowków i wpustów to ma maszyny nie odbierać?

Pewnie tak będzie więc od razu mogę mu to powiedzieć.
O ile w ogóle tą maszynę dostanie na czas ponieważ optymizm, że już niebawem będzie ją miał może być nieco przesadzony.

Moja podstawowa rada jest taka:

Sprawdź absolutnie każdą funkcjonalność jaką miałeś obiecaną.
Niezależnie czy była opisana w ofercie czy tylko obiecana przez sprzedawcę.

Przede wszystkim sprawdź czy obiecane grubości blach i rodzaje materiału są cięte poprawnie.
I to nie na jakichś ich programach demonstracyjnych.
Niech wytną detale wymyślone przez ciebie w których są wszystkie rodzaje konturów.
Przygotuj rysunek w dxf-ie króry będzie zawierał różnej wielkości otwory w kształcie prostokątów, okręgów i elips.
Najwięcej o jakości systemu sterowania powiedzą wycinane elipsy w cienkich blachach.
Porównaj czas wycinania elipsy i okręgu o podobnej wielkości.
Jeśli system jest w porządku to czasy nie powinny się różnić.
Aha, tylko żeby ci nie wmawiali, że żeby dobrze elipsę wyciąć to trzeba ją na łuki pozamieniać.
Laser ma ciąć bez zająknięcia elipsę która składa się z polilini i dlatego musisz dopilnować aby jej na łuki ukradniem nie pozamieniali.

Sprawdź też absolutnie wszystkie funkcje systemu typu pomiar pozycji materiału, funkcje rozcinania arkusza (ma być odcięte całkowicie a nie niedocięte przy krawędzi), kalibrację, wycinanie z przejazdami łukowymi (głowica nie może uderzać w blachę).
Jeśli będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości nie podpisuj protokołu odbioru. Poproś doświadczonego operatora o poradę czy to co ci się wydaje podejrzane rzeczywiście jest problemem czy tak ma być. Jeśli się pośpieszysz i podpiszesz protokół odbioru to w zasadzie pozamiatane.


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#114

Post napisał: Dudi1203 » 29 wrz 2013, 01:20

www.kimla.pl_ pisze:Zawsze szkolimy klienta na jego maszynie co przy okazji daje klientowi pewność , że jego maszyna działa poprawnie.
Ostatnio znajomy pojechał do Częstochowy na takie właśnie szkolenie u Was w firmie. Jak zajechał i powiedział że na szkolenie to okazało się że nikt o umówionym szkoleniu nie pamiętał. Zostało zorganizowane po 4 czy 5ciu godzinach i trwało godzine, co tylko świadczy jak po łebkach było zrobione, o czym zresztą kolega mi mowił. Nauczyć świeżaka całego systemu sterowania i obsługi 5cioosiowej maszyny w godzine? No chyba nie bardzo to możliwe. Po opóźnionym dostarczeniu maszyny prosili mnie, żebym podjechał i pomógł w obsłudze. Po dobrym szkoleniu chyba cos takiego nie powinno mieć miejsca...
Życzę troche więcej samokrytyki.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 16275
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#115

Post napisał: kamar » 29 wrz 2013, 08:51

Dudi1203 pisze: Życzę troche więcej samokrytyki.
A po co ? :)
Łatwiej przykryć nieprzychylny post dłuuuugim wywodem o wadach konkurencji. :)


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 4445
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#116

Post napisał: 251mz » 29 wrz 2013, 10:52

Już nic nie chce mówić...
Ale... temat był o zakupie lasera i relacji z targów .
Oczywiście Kimla skutecznie zmienił ten wątek na krucjatę anty Eagle.
Co już mnie zaczyna bulwersować...
Każdy temat o laserze jest dominowany reklamą jego firmy i jego laserów.
Jakie to one nie są wspaniałe itp...

Jeśli będzie się to dalej powtarzało będzie trzeba ograniczyć Panu dostęp do forum.
Bo forum na pewno nie służy temu co Pan wyprawia!!!

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1360
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#117

Post napisał: Alvar4 » 29 wrz 2013, 11:10

Kimla Kimla über alles!
Bana(na) mu i tyle :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#118

Post napisał: bartuss1 » 29 wrz 2013, 11:10

jakbym miał kasy jak diabeł gwozdzi, to pewnie miałbym wszystko i wszystkich w nosie i zył zwykłym trybem nie przejmując się opiniami tego i owego,a ewentualne konflikty i problemy rozwiązywal na bieżąco, także trochę mnie dziwi esencja tego wątku :P
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 16275
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#119

Post napisał: kamar » 29 wrz 2013, 11:40

A ja sie przyznam że pewnych rzeczy nie rozumiem :)
Pewnie nigdy nie będę nabywcą maszyny Kimla i to nie dlatego że taka czy owaka, po prostu mi nie potrzebna. Ale gdyby sie miało tak zdarzyć ( nigdy nie mów nigdy :)) to zakładanie, że peany o własnych maszynach odniosą pozytywny skutek, uwłacza mojej inteligencji. A wprost przeciwnie, raczej bym jeszcze dokładniej wszystko sprawdzał. 100 razy bardziej zaważyłaby opinia kolegi z forum który nabył ostatnio maszynę w/w firmy. Mam nadziej, że prywatnie nie bałby się wyrazić szczerą opinię wszak serwis jest jedyny i niezastąpialny. :)

251mz pisze: Jeśli będzie się to dalej powtarzało będzie trzeba ograniczyć Panu dostęp do forum.
!
Odwaga młodego moderatora :)


Zanixi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 9
Posty: 595
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:07
Lokalizacja: Siedlce

#120

Post napisał: Zanixi » 29 wrz 2013, 12:26

Wiesz, koledze chyba chodziło o to, by móc maszynę sprawdzić a nie razem z Tobą sobie gdybać co gdyby coś tam... ;). Miało być prosto, dla prostego człowieka, jakieś testy, jakieś sprawdziany. I na maila, z waszego firmowego maila.
Ale jeśli maszyna jest np. dłuższa od innych o 2m i szersza o 1m i z tego powodu nie będzie mogła być zainstalowana w konkretnym miejscu to też należy uznać to za wadę, której bardziej kompaktowa maszyna w tym przypadku nie ma.
To nie jest wada, to jest inne rozwiązanie techniczne. Jak komuś nie pasuje to nie kupuje, jak pasuje/nie przeszkadza to można kupić. Nie przesadzaj chłopie.
Za wadę można również uznać to, że niema jakiejś konkretnej funkcjonalności w systemie sterowania i przez to używanie maszyny jest utrudnione lub w danym zastosowaniu niemożliwe.
Patrz wyżej.
Natomiast skutki błędów konstrukcyjnych nie koniecznie muszą się ujawniać od razu.
i o to chodzi, nie wiesz co się stanie, a już psioczysz, popracują maszyny Eagla parę lat to się okaże. Błędy się zdarzają każdemu, nawet wam co widać na forum. Uczepiłeś się, że ktoś tam do Ciebie zadzwonił i że marudzi na Eagla, a to byli wszyscy ich klienci czy jakiś jeden petent?


Ponieważ nie mają maszyny na której mogli by obrobić korpus monolityczny. Dlaczego nie mają takiej maszyny? Bo kosztuje 6-7 milionów złotych. Dlaczego nie maja maszyny za 6-7 milionów zł? Bo są młodą firmą, która nie wyprodukowała jeszcze wystarczająco dużo maszyn aby sfinansować taki zakup.
tu jest cały problem, prawda? Młoda firma która bierze się za rynek. To trzeba walczyć, prawda? Czemu tak właściwie nie bierzesz się za wszystkich producentów laserów? Każdy ma jakieś niedoskonałości i problemy. Każdemu stwórz wątek i nakłaniaj wszystkich do sowich laserów. Czemu tylko Eagle? Każdy widzi o co Ci chodzi, tylko Ty udajesz, że nie jest tak jak wszyscy myślą :D.
Niektórzy dostawcy laserów wykorzystują również inne okoliczności do wciskania klientom przysłowiowego kitu wiedząc, że nie poniosą za to odpowiedzialności.
Za nich też się weź, pośmiejemy się razem.


kamar pisze: zakładanie, że peany o własnych maszynach odniosą pozytywny skutek, uwłacza mojej inteligencji. A wprost przeciwnie, raczej bym jeszcze dokładniej wszystko sprawdzał. 100 razy bardziej zaważyłaby opinia kolegi z forum który nabył ostatnio maszynę w/w firmy. Mam nadziej, że prywatnie nie bałby się wyrazić szczerą opinię wszak serwis jest jedyny i niezastąpialny. :)
Kimla, ty się dobrze zastanów co robisz, bo widzę, że sam nie jestem. Kiedyś myślałem, fajnie polska firma, dobrze rokująca. Dobrze będzie wesprzeć polski przemysł. No a potem zacząłem czytać Twoje wypowiedzi i mi się odechciało was wspierać. Ogólnie: tym całym Eaglem nikogo nie zachęcisz do swojej firmy, uwierz, to nie pomaga. Jeżeli sądzisz, że 'pomagasz' w ten sposób klientom przed popełnieniem błędu to się mylisz. Do Ciebie nie pójdą widząc Twoją postawę. Może do kogoś innego, albo zostaną przy Eaglu jak się okaże, że to wszystko brednie i że lasery działają. Choć nie mają na ich produkcję maszyny za 7milionów :D.



251mz, ja bym proponował wziąć i usunąć wszystkie posty niezwiązane z tematem. Nie tylko w tym temacie ale w całym dziale. Będzie boleć :D.

Zablokowany Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”