Pasowanie skurczowe/grzanie głowicy cylindrów z aluminium
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 sie 2021, 22:45
Pasowanie skurczowe/grzanie głowicy cylindrów z aluminium
Witam szanowne grono!
Walała mi się po piwnicy głowica z silnika 1.9/2.0tdi 8V która postanowiłem zregenerować.
Temat zna większość użytkowników aut z tymi silnikami- wytarcia powierzchni w gniazdach pompowtrysków.
Planuje te gniazda zatulejowac brązem ampco18- pasowanie skurczowe + klej.
Pytanie do jakiej bezpiecznej temperatury moge grzać takiego kloca aluminium żeby sie nie zwichrowal?
Tuleje chcę wykonać 6 setek wieksze od wytoczonego gniazda co nadal powinno dać koło 2 setek ścisku w temperaturze 100stC.
Wymiar tulei 36mm zew. /32 i 31 wew. / 21mm dł.
Niby wystarczy 100stC ale przy probie z kawalkiem jakiegos aluminium zacisnelo mi w połowie i nie szło już tego ruszyć.
Czy mogę grzać taką głowice do np.150stC
Chcę uniknąć chłodzenia tulei bo pod ręką mam tylko ciekły izobutan.
Walała mi się po piwnicy głowica z silnika 1.9/2.0tdi 8V która postanowiłem zregenerować.
Temat zna większość użytkowników aut z tymi silnikami- wytarcia powierzchni w gniazdach pompowtrysków.
Planuje te gniazda zatulejowac brązem ampco18- pasowanie skurczowe + klej.
Pytanie do jakiej bezpiecznej temperatury moge grzać takiego kloca aluminium żeby sie nie zwichrowal?
Tuleje chcę wykonać 6 setek wieksze od wytoczonego gniazda co nadal powinno dać koło 2 setek ścisku w temperaturze 100stC.
Wymiar tulei 36mm zew. /32 i 31 wew. / 21mm dł.
Niby wystarczy 100stC ale przy probie z kawalkiem jakiegos aluminium zacisnelo mi w połowie i nie szło już tego ruszyć.
Czy mogę grzać taką głowice do np.150stC
Chcę uniknąć chłodzenia tulei bo pod ręką mam tylko ciekły izobutan.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 sie 2021, 22:45
Re: Pasowanie skurczowe/grzanie głowicy cylindrów z aluminium
Robie to na warsztacie w pracy gdzie zamrażarki brak a mój wewnetrzny głos (leń) mi mówi, że nie chce mi się targac tego do domu a potem spowrotem do roboty.
Mogę grzać punktowo ale wtedy pytanie jest takie samo. Nie zwichruje się? Jakie są bezpieczne temperatury?
Mogę grzać punktowo ale wtedy pytanie jest takie samo. Nie zwichruje się? Jakie są bezpieczne temperatury?
Re: Pasowanie skurczowe/grzanie głowicy cylindrów z aluminium
Punktowo, zwichruje się, szybciej niż gdy podgrzejesz całość. Do 200 *C myślę, że można grzać.
,, Iditi na ch. j" maciąg.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4392
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pasowanie skurczowe/grzanie głowicy cylindrów z aluminium
Spoko grzej do ilu masz piekarnik. Jak silnik pracuje, to tam jest stale ponad 100 stopni i to nierównomierne.
Przemyśl jeszcze, czy nie dać więcej wcisku (tak z 1,5 dychy) , bo gniazda potrafią swietnie wypaść. One tam się będą nagrzewać nawet do kilkuset stopni, zwłaszcza wydechowe, także musi być porządnie doklejone.
Przemyśl jeszcze, czy nie dać więcej wcisku (tak z 1,5 dychy) , bo gniazda potrafią swietnie wypaść. One tam się będą nagrzewać nawet do kilkuset stopni, zwłaszcza wydechowe, także musi być porządnie doklejone.
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 243
- Rejestracja: 07 mar 2020, 20:54
Re: Pasowanie skurczowe/grzanie głowicy cylindrów z aluminium
Co który to lepszy fachowiec..... nawet się postu nie chce przeczytać ze zrozumieniem.
Przecież napisał wyraźnie że będzie naprawiał gniazda w których osadzone są POMPOWTRYSKIWACZE! Więc nie wiem skąd Sterydzie wziąłeś te kilkaset stopni... poza tym gniazd zaworowych nie mocuje sie na klej a tylko na wcisk. A do tego głowica ma temp ok 90-120 ° i jest mocno przytwierdzona śrubami do kadłuba, dlatego się nie krzywi, a jak przegrzejesz silnik to robi się śmigło.
Ja bym to grzał tak jak pisze bear . A tulejki do zamrażarki/azotu. Wtedy wpadnie samo, a głowicę i tak musisz splanować przed montażem.
Przecież napisał wyraźnie że będzie naprawiał gniazda w których osadzone są POMPOWTRYSKIWACZE! Więc nie wiem skąd Sterydzie wziąłeś te kilkaset stopni... poza tym gniazd zaworowych nie mocuje sie na klej a tylko na wcisk. A do tego głowica ma temp ok 90-120 ° i jest mocno przytwierdzona śrubami do kadłuba, dlatego się nie krzywi, a jak przegrzejesz silnik to robi się śmigło.
Ja bym to grzał tak jak pisze bear . A tulejki do zamrażarki/azotu. Wtedy wpadnie samo, a głowicę i tak musisz splanować przed montażem.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 728
- Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
Re: Pasowanie skurczowe/grzanie głowicy cylindrów z aluminium
O azot ciężko (trzeba mieć specjalny termos tj. dewar, nie zawsze mają/chcą wypożyczyć), suchy lód jest o tyle lepszy, że wystarczy styropianowy pojemnik. Tego typu pasowanie musi mieć odpowiedni luz montażowy, bo jak go nie ma to właśnie zaciska w trakcie. Ogólnie to jest dość wredny temat, robiłem takie pasowanie kiedyś na 2 setki wcisku, ale finalnie zdecydowałem się to wprasowywać, bo było prościej.walcu23 pisze: ↑09 sie 2021, 13:44Co który to lepszy fachowiec..... nawet się postu nie chce przeczytać ze zrozumieniem.
Przecież napisał wyraźnie że będzie naprawiał gniazda w których osadzone są POMPOWTRYSKIWACZE! Więc nie wiem skąd Sterydzie wziąłeś te kilkaset stopni... poza tym gniazd zaworowych nie mocuje sie na klej a tylko na wcisk. A do tego głowica ma temp ok 90-120 ° i jest mocno przytwierdzona śrubami do kadłuba, dlatego się nie krzywi, a jak przegrzejesz silnik to robi się śmigło.
Ja bym to grzał tak jak pisze bear . A tulejki do zamrażarki/azotu. Wtedy wpadnie samo, a głowicę i tak musisz splanować przed montażem.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 243
- Rejestracja: 07 mar 2020, 20:54
Re: Pasowanie skurczowe/grzanie głowicy cylindrów z aluminium
I tak chyba jest najwygodniej, wcisnąć na prasie a chłodzić ewentualnie tylko tulejki, bo aluminium bardzo szybko oddaje ciepło, a cienka tulejka szybko je odbierze i się powiększy....