Strona 1 z 1
Chłodzenie VDI, chłodzenie M6
: 25 cze 2018, 09:47
autor: wiktoriano
Witam.
Gdyby ktoś chciał sobie ukierunkować chłodzenie w oprawkach VDI:
Złączka PC 6
Wąż pliuretanowy 6mm
lub
przewód miedziany 6mm LPG
Lepszy jest ten przewód miedziany niż poliuretanowy.
Re: Chłodzenie VDI, chłodzenie M6
: 25 cze 2018, 18:26
autor: maxadi
Wedlug mnie miedz plus zlaczka to dobry zestaw sam nieraz taki stosowalem w poprzedniej pracy
Chodz troche zajmuje dobre wyginanie tej rurki i trzeba dobrze przywiazac zeby sie rurka nie ruszala ja stosowalem tzw tyrtytek tub ciengiego giedkiego drutu zas plastik szybko sie poprzeciera od wiurow ale jest szybszy w ustawianiu kierunku chlodziwa
Re: Chłodzenie VDI, chłodzenie M6
: 25 cze 2018, 21:55
autor: mag999
Tylko jak wężyk albo rurka będzie za blisko to długi wiór będzie się zawijal
Re: Chłodzenie VDI, chłodzenie M6
: 25 cze 2018, 23:59
autor: Steryd
wiesz... można też po staremu kupić kawałek rurki miedzianej 6mm i narzynkę M6. wyjdzie tyle co rurka i pewnie jedna szybkozłączka a obskoczysz wszystkie gniazda nawet kilka razy

Metr takiej rurki starczy na kilkadziesiąt takich doprowadzaczy i dasz radę to upchnąć w mniejszej przestrzeni...
Re: Chłodzenie VDI, chłodzenie M6
: 26 cze 2018, 08:37
autor: wiktoriano
Nie ma sensu, próbowałem, urywa się przy gwincie czasami podczas gwintowania, prędzej czy później podczas mocowania i ustawiania.
Re: Chłodzenie VDI, chłodzenie M6
: 26 cze 2018, 08:46
autor: FTW
Można zalutować na twardo do śruby, przewiercić ją na wylot i nic Ci się nie urwie.
Re: Chłodzenie VDI, chłodzenie M6
: 26 cze 2018, 09:06
autor: atlc
Szkoda czasu na lutowanie.
Rurka miedziana, a do tego nakrętka i pierścień zacinający. Koszt groszowy i szybki montaż/demontaż.
Re: Chłodzenie VDI, chłodzenie M6
: 26 cze 2018, 09:53
autor: wiktoriano
atlc pisze: ↑26 cze 2018, 09:06
Rurka miedziana, a do tego nakrętka i pierścień zacinający. Koszt groszowy i szybki montaż/demontaż.
Nie czaję tego. Nie pasuje mi tu ta nakrętka.
Zaciskam pierścień nakrętką i zostaje sam pierścień?
Re: Chłodzenie VDI, chłodzenie M6
: 26 cze 2018, 11:09
autor: atlc
Nakrętka zostaje. Służy do zacięcia pierścienia na rurce. Pierścień jest jednorazowy, tzn. po zacięciu na rurce już na niej zostaje, nakrętkę można przekładać między rurkami jak trzeba.
Kolejna opcja to kielichowanie rurek, tak jak przy układach hamulcowych czy przy LPG.
Potrzebne tylko nakrętki lub nyple i przyrząd do kielichowania - koszt praski od 30zł w górę.
W jednej i drugiej metodzie elementy złączne zaczynają się od kilkudziesięciu groszy w górę.
Nie trzeba uszczelek, rurka nie obraca się wokół własnej osi po dokręceniu.
Ciśnienia rzędu kilkuset bar to normalne wartości pracy dla tych złączek.