Silniki 3-fazowe do Nutoola....

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.
Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#31

Post napisał: ALZ » 25 lis 2013, 15:58

Kurcze, naczytałem się i już chciałem kupic silnik 0,75 kW, ale na wszelki wypadek pomierzyłem stary. Nie ma standardowego silnika 0,75 kW który mógł by w miejsce starego silnika wejść. Trzeba by przerobić boczną osłonę gitary, a to ni się już mniej podoba. A może są gdzieś tanie niskie silniki 0,75kW?



Tagi:

Awatar użytkownika

Darnok1911
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 83
Rejestracja: 27 kwie 2013, 13:02
Lokalizacja: Łódź

#32

Post napisał: Darnok1911 » 25 lis 2013, 16:40

Nie wiem czy masz tech miga czy nutoola, ale żadnego standardowego silnika nie dopasujesz. Im będzie niższy tym większy rozstaw otworów łap, nie pasujący do mocowania w tokarce. Ja nie znalazłem żadnego nie-chińskiego silnika pasującego z marszu. Przy czym oryginalnie był silnik 1-faza 0,75 kW w moim tech migu 550 (chyba akurat takie mieli chinofabryce).

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#33

Post napisał: ALZ » 25 lis 2013, 16:56

Pal licho rozstaw łap, bo to mozna przerobić, najważnieszy jest wznios wału.
Tak patrzę i nie za bardzo wierzę w te 550 W chinola. sama waga na to nie wskazuje. Chyba założę 550 W ale 3 fazowy.

Awatar użytkownika

senio
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1459
Rejestracja: 25 maja 2006, 14:39
Lokalizacja: koło.wlkp

#34

Post napisał: senio » 25 lis 2013, 18:45

ALZ pisze:Pal licho rozstaw łap, bo to mozna przerobić, najważnieszy jest wznios wału.
Ja aby to zamontować wycinałem obudowę i dorabiałem inne koła pasowe. Rozstaw śrub w łapach tez nie pasował. Robiłem dodatkowe z boku łoża. Jest płaskie miejsce aby to zrobić. Coś za coś…..Jeśli będziesz zasilał z jednej fazy zwróć uwagę że silnik musi mieć możliwość podłączenia trójkąt / gwiazda. Nie wszystkie mają wyprowadzone przewody do takiego połączenia.

Awatar użytkownika

Darnok1911
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 83
Rejestracja: 27 kwie 2013, 13:02
Lokalizacja: Łódź

#35

Post napisał: Darnok1911 » 25 lis 2013, 21:10

Chociaż jak sobie przypomniałem, to ja musiałem jeszcze dołożyć podkładkę żeby oddalić silnik. Zakładałem silnik Besel 3-fazy 0,75 kW (z tych starszych).

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#36

Post napisał: ALZ » 09 sty 2014, 21:25

W związku z tym że głównie chodziło mi o hamowanie tokarki, to zamiast silnika + falownik
założę silnik Demag samohamowny ze stożkowym wirnikiem. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi silnikami ? Z opisu wynika że sa dostosowane do ekstremalnie wysokich częstotliwości start stop ale jak jest w praktyce?

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2379
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#37

Post napisał: clipper7 » 10 sty 2014, 10:17

ALZ pisze:W związku z tym że głównie chodziło mi o hamowanie tokarki, to zamiast silnika + falownik
założę silnik Demag samohamowny ze stożkowym wirnikiem
I co, zatrzyma się szybciej niż falownik+rezystor hamujący ?
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#38

Post napisał: ALZ » 10 sty 2014, 10:20

Trudno powiedzieć czy szybciej się zatrzyma, ale jest to prostsze i tańsze rozwiazanie .

Awatar użytkownika

Darnok1911
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 83
Rejestracja: 27 kwie 2013, 13:02
Lokalizacja: Łódź

#39

Post napisał: Darnok1911 » 04 lut 2014, 12:20

Witam,
mam pytanie o przeniesienie napędu w nutoolu. Przyszła pora na zmianę pasów klinowych i wyszła pewna dziwna rzecz. Po zmierzeniu tych pasów, bo oczywiście chińskie znaczki nic mi nie mówią, stwierdziłem, że to pas wąskoprofilowy SPZ-3V 737. No ok, tylko wszędzie piszą o minimalnej średnicy koła pasowego fi 63 mm dla niego, a oryginalnie w nutoolu, które rozwierciłem na nowy silnik, ma wymiar fi 56 mm. W takim razie to są jakieś inne pasy czy chińczycy tworzą nową technologię z bardziej giętkimi pasami :mrgreen: ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11577
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#40

Post napisał: RomanJ4 » 04 lut 2014, 13:05

ALZ pisze:zamiast silnika + falownik
założę silnik Demag samohamowny ze stożkowym wirnikiem
A regulacja obrotów?
Darnok1911 pisze:to są jakieś inne pasy czy chińczycy tworzą nową technologię z bardziej giętkimi pasami
może neoprenowe, ja u siebie miałem jeszcze mniejsze na podwójnym kółku silnika, jakieś 30-parę mm, do paska 9-tki.

Obrazek (
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”