Witam serdecznie ,
Kochani mam pytanie . Jesli silnik krokowy ma nastepujace parametry
Prad : 4.24A faza i napiecie nominalne 2.96V to gdy zasile go napieciem 50V to wciaz bede musial mu zapewnic te 4.2A
czy ze wzrostem napiecia ten prad powinien byn nizszy ?
Pozdrawiam
Prad silnika
prad a napieci
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
- Lokalizacja: warszawa
Re: Prad silnika
Współczesne sterowniki pracują jako choppery, polega to na impulsowej regulacji prądu.
Nie piszesz jakiego sterownika używasz .....lecz z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że jest to sterownik chopperowy a jeżeli tak jest to trzeba nastawić prąd 4.2A , niezależnie od napięcia zasilania.
Prąd ustawia się oczywiście na sterowniku.
Napięcie zasilania powinno być ok. 10% niższe niż akceptuje sterownik
Nie piszesz jakiego sterownika używasz .....lecz z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że jest to sterownik chopperowy a jeżeli tak jest to trzeba nastawić prąd 4.2A , niezależnie od napięcia zasilania.
Prąd ustawia się oczywiście na sterowniku.
Napięcie zasilania powinno być ok. 10% niższe niż akceptuje sterownik
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 189
- Rejestracja: 21 sty 2016, 11:35
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Prad silnika
Witam
Czuję drugie dno w twoim pytaniu, pewnie się zastanawiasz czy przy 50V będziesz musiał dostarczyć do silnika 210W
.
Jeśli przy prądzie 4.2A i 3V na silniku wychodzi mi 12,6W, to prawie 200W wydzieliłoby się na sterowniku. Sterownik czerpie energię z kondensatora zasilacza w sposób impulsowy, dzięki temu średni prąd pobierany z zasilacza będzie proporcjonalnie mniejszy do współczynnika PWM. Dla zupełnie przybliżonych obliczeń można spokojnie założyć sprawność układu 100% stąd Iwy/Iwe=Uwe/Uwy.
Co do napięcia zasilania to też jestem zdania że należy stosować niższe niż wynika z założeń, wynika to z tego że kondensatory w sterownikach są typowe i przystosowane do napięć np. 50V, 35V itd., ale są to napięcia dla temperatur które w sterowniku są przekraczane, bo pracują w pobliżu radiatorów stopnia kluczującego oraz same się grzeją przy impulsowym przepływie znacznych prądów.
Pozdrawiam
Czuję drugie dno w twoim pytaniu, pewnie się zastanawiasz czy przy 50V będziesz musiał dostarczyć do silnika 210W

Jeśli przy prądzie 4.2A i 3V na silniku wychodzi mi 12,6W, to prawie 200W wydzieliłoby się na sterowniku. Sterownik czerpie energię z kondensatora zasilacza w sposób impulsowy, dzięki temu średni prąd pobierany z zasilacza będzie proporcjonalnie mniejszy do współczynnika PWM. Dla zupełnie przybliżonych obliczeń można spokojnie założyć sprawność układu 100% stąd Iwy/Iwe=Uwe/Uwy.
Co do napięcia zasilania to też jestem zdania że należy stosować niższe niż wynika z założeń, wynika to z tego że kondensatory w sterownikach są typowe i przystosowane do napięć np. 50V, 35V itd., ale są to napięcia dla temperatur które w sterowniku są przekraczane, bo pracują w pobliżu radiatorów stopnia kluczującego oraz same się grzeją przy impulsowym przepływie znacznych prądów.
Pozdrawiam