Strona 1 z 2

W jaki sposób ściągnąć tryb z ośki silnika

: 18 kwie 2016, 13:44
autor: bison88
Witam

Posiadam silnik 23KM-112-P3V i moje pytanie w jaki sposób ściągnąć tryb z ośki silnika ?

i czy ściągnięcie tego trybu jest konieczne.

: 18 kwie 2016, 13:48
autor: RomanJ4
Możliwe jest - ściągaczem, czy konieczne - pytanie trochę bez sensu skoro nie podałeś czy, i do czego chcesz go wykorzystać ?

: 18 kwie 2016, 14:20
autor: bison88
Mam 3 takie silniki i chcę je użyć do osi X Y Z maszyny CNC

najprostszy osób przeniesienia napędu z silnika na oś X Y Z odbywa się raczej bez udziału

paska i trybów zębatych na silniku i osi X Y Z

: 18 kwie 2016, 14:32
autor: Yarec
bison88 takie przeniesienie napędu to rzecz względna

: 18 kwie 2016, 14:37
autor: kubus838
Witam

Ja przecinałem usuwałem przecinając taką zębatke. Albo to robisz piłką do metalu albo zwyklą szlifierką kątową, albo mini szlifierką typu dremel. A najlepiej podejdź do jakiegoś ślusarza albo balcharza samochodowego i oni to zdajmą bez uszkodzenia osi silnika.

robert

: 18 kwie 2016, 14:51
autor: steff.k
Dobry do tego celu jest ściągacz do wycieraczek. Jak sam ściągacz nie pomoże to można delikatnie podgrzać zębatkę.

: 18 kwie 2016, 15:40
autor: adam Fx
najważniejsze to nie walić młotem nie szarpać za obudowę itp. silnik jest raczej delikatny.
kółko zdejmiesz na prasie lub ściągaczem ściągaczem ...czasem bardzo mocna są osadzone więc rozcięcie jak radzikubus838, to całkiem dobry pomysł (zabezpiecz silnik przed płem z tarcz).
grzanie wchodzi w grę ale to już trzeba umiejętnie
w sumie to chyba 3 temat o tym silniku może się razem zgadacie i zbudujecie jedna maszynę
https://www.cnc.info.pl/topics86/sterow ... htm#544774 :wink:

: 19 kwie 2016, 09:30
autor: bison88
adam Fx pisze:najważniejsze to nie walić młotem nie szarpać za obudowę itp. silnik jest raczej delikatny.
kółko zdejmiesz na prasie lub ściągaczem ściągaczem ...czasem bardzo mocna są osadzone więc rozcięcie jak radzikubus838, to całkiem dobry pomysł (zabezpiecz silnik przed płem z tarcz).
grzanie wchodzi w grę ale to już trzeba umiejętnie
w sumie to chyba 3 temat o tym silniku może się razem zgadacie i zbudujecie jedna maszynę
https://www.cnc.info.pl/topics86/sterow ... htm#544774 :wink:
Jak się ściąga raczej wiem gdyż ściągałem z wirników ale łożyska i najlepiej się to robi oczywiście ściągaczem.

Za wymianę łożyska w frezarce serwis brał 30 zł tylko nie pamiętam za jedno czy dwa.

Chodziło mi czy takie kółka są na tyle zapieczone lub sklejone że łatwo to nie schodzi i trzeba używać jakiś magicznych sztuczek.

Zapewne nie jeden z was ściągał takie koła zębate.

: 19 kwie 2016, 09:42
autor: ajt
Ja ściągałem tak: Ścisnąłem kółko w imadle i potem cienką tarczą założoną do dremela przeciąłem wzdłuż wału. Wał też się trochę naciął, ale to może nawet lepiej, bo robaczek kółka zębatego, które planuję założyć do napędu paskowego, wejdzie w zagłębienie i będzie lepiej trzymał :)
Potem młotek, przecinak i kółko pękło na pół. Uderzałem lekko, opierając równocześnie kółko na kowadle, żeby silnikiem za bardzo nie telepało, bo to grozi rozmagnesowaniem. Żeby nie ryzykować, można zrobić drugie nacięcie z przeciwnej strony, wtedy kółko zejdzie "samo". Ewentualnie imadłem wciskać w nacięcie jakiś klin.

: 19 kwie 2016, 09:52
autor: steff.k
W silnikach z demobilu które mam zębatki były klejone. Także dopiero temperatura + ściągacz rozwiązywał sytuację. Plus jest taki, że mam nienaruszoną ośkę i w pełni sprawną zębatkę. Trzeba tylko na temperaturę łożysk uważać.