
Obudowa łożyska liniowego
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 271
- Rejestracja: 28 sty 2010, 20:11
- Lokalizacja: 50.290 N 21.430 E
Obudowa łożyska liniowego
Witam chcę dorobić sobie takie obudowy tylko o innym kształcie z aluminium i mam pytanie, otwór pod same łożysko ma być pasowany tak by wsunąć i zabezpieczyć łożysko segerem ?


Tagi:
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 paź 2010, 09:57
- Lokalizacja: Opoczno
Pasowanie pod łożysko powinno być "lekko wciskane"(w tym konkretnym przypadku). To się nie ma wsuwać. Zabezpieczenie to zabezpieczenie a nie element przenoszący pracujący.
poniżej wytyczne ogólne.
pasowanie łożysk
poniżej wytyczne ogólne.
pasowanie łożysk
TenisNet Team
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 paź 2010, 09:57
- Lokalizacja: Opoczno
Bo przy prawidłowym doborze pasowania w zależności od potrzeb, w tym przypadku ich zadaniem jest zabezpieczenie przed przypadkowym wysunięciem " w razie W" a nie praca.KAJOS pisze:Ja to nawet nie zakładam segerów
Mimo to polecam ich stosowanie. Kiedyś rozbierając pompę wodną od autka ciężarowego stałem jak wryty kiedy zobaczyłem że ograniczeniem położenia łożysk na wale zamiast stopniowania średnicy były segery. Nie dziwota że tylko 1 na 3 montaże tego wału się udawał przy wciskanym pasowaniu na wałku i w obudowie. Za takie narysowanie wału na PKM dostałby gumę.
PS przypomniała mi się sytuacja kiedy mój pracownik naprawiając układ hamulcowy w autku po złamaniu jednego segera postanowił ich nie zakładać bo to niepotrzebny wynalazek.
Po tygodniu dojeżdżania do pracy kupował 2 nowe bębny

Zawsze się może zdarzyć mniej dokładne pasowanie, może być tak że wcisk osiągnięty w miękkim materiale na dużej chropowatości się wypracuje na gładko i powstanie luz. Stąd z zabezpieczeń nie rezygnuję nigdy.
TenisNet Team