Makerbase dlc32 i podwójna oś Y
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 9323
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Makerbase dlc32 i podwójna oś Y
Jak się wgra FluidNC, to można do jednej osi przypisać dwa silniki z niezależnymi sterownikami i niezależnym bazowaniem.
(Tego niezależnego bazowania jeszcze nie próbowałem, ale z dokumentacji tak wynika).
Tyle że DLC32 do takiej zabawy nie bardzo się nadaje, bo ma tylko trzy osie.
Lepiej użyć TinyBee, który kosztuje podobne pieniądze, i co dopiero co opisywałem sterownik-piecioosiowki-za-80-pln-t122575.html
Tam co prawda nie ma nic o podwójnym napędzie jednej osi, ale jest sporo innych informacji.
Na TinyBee robiłem sterowanie do plotera termicznego do sturoduru, gdzie miałem dwie konfiguracje - pięć osi niezależnych albo dwie osie po dwa silniki i piąty do osi obrotowej. Działało to bez zarzutu, ale tamta maszyna nigdy nie dorobiła się krańcówek bazujących, więc bazowania nie testowałem.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 lut 2024, 02:54
Re: Makerbase dlc32 i podwójna oś Y
Tak, MKS DLC32 może obsłużyć dwa silniki krokowe osi Y przez zewnętrzne sterowniki, takie jak DM556. Musisz podłączyć oba sterowniki do jednego wyjścia osi Y na płycie głównej, ustawiając odpowiednie parametry w oprogramowaniu sterującym, aby zapewnić synchronizację obu silników. Upewnij się, że masz odpowiednie ustawienia prądu i mikro-kroków w sterownikach DM556, aby uniknąć problemów z synchronizacją. https://www.heisener.com/