Jak podłączyć falownik?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 602
- Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
- Lokalizacja: Siedlce
Jak podłączyć falownik?
Witam
Kupiłem takie cuś http://allegro.pl/show_item.php?item=3469253809
Generalnie wiem jak się podłącza L1 itd to zasilanie, M motor czyli silnik.
Chodzi mi o to żebym nie popełnił jakiegoś błędu o czymś zapomniał bo nie miałem doczynienia z falownikami.
Co jeszcze oprócz zasilania i silnika trzeba podłączyć? na razie na próbę.
Czego nie mogę robić z falownikiem żeby go nie uszkodzić?
Na razie nie mam filtra przed falownik
Chodzi mi o jakieś generalne zasady.
Pozdrawiam
Jacek
Kupiłem takie cuś http://allegro.pl/show_item.php?item=3469253809
Generalnie wiem jak się podłącza L1 itd to zasilanie, M motor czyli silnik.
Chodzi mi o to żebym nie popełnił jakiegoś błędu o czymś zapomniał bo nie miałem doczynienia z falownikami.
Co jeszcze oprócz zasilania i silnika trzeba podłączyć? na razie na próbę.
Czego nie mogę robić z falownikiem żeby go nie uszkodzić?
Na razie nie mam filtra przed falownik
Chodzi mi o jakieś generalne zasady.
Pozdrawiam
Jacek
Kto się nie bawi, ten nie żyje
Zakres działalności: gwałty, wymuszenia, haracze.
Zakres działalności: gwałty, wymuszenia, haracze.
Tagi:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 602
- Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
- Lokalizacja: Siedlce
Witam
Falownik jest używany i pewnie jakoś zaprogramowany.
Na razie na próbę chciałem go odpalić.
Na programowanie przyjdzie czas.
Chodzi mi o sprawdzenie tylko czy jest sprawny.
Da się to jakoś prosto zrobić?
Manual znalazłem
Pozdrawiam
Jacek
Falownik jest używany i pewnie jakoś zaprogramowany.
Na razie na próbę chciałem go odpalić.
Na programowanie przyjdzie czas.
Chodzi mi o sprawdzenie tylko czy jest sprawny.
Da się to jakoś prosto zrobić?
Manual znalazłem
Pozdrawiam
Jacek
Kto się nie bawi, ten nie żyje
Zakres działalności: gwałty, wymuszenia, haracze.
Zakres działalności: gwałty, wymuszenia, haracze.
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4440
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Na programowanie to już przyszedł czas.Agent0700 pisze: Na programowanie przyjdzie czas.
W falowniku musisz zrobić najlepiej reset wszystkich parametrów...
Potem ustawić musisz skąd ma być zadawana częstotliwość
(sygnał 10v , 20mA a może klawiatura)
Dalej jak jest sterowane załączanie
(klawiatura czy wejścia zaciskowe)
to na szybko jeśli masz standardowy silnik
Jeśli masz elektrowrzeciono , które leci na innych częstotliwościach
niż standardowe sieciowe 50Hz to musisz falownik kompletnie dostroić do silnika...
Bo inaczej pójdzie z dymem
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 602
- Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
- Lokalizacja: Siedlce
Czyli muszę podłączyć zasilanie i silnik po czym włączyć, zrobić reset i ustawiać wszystko?
Używał będę klawiszy na falowniku.
Tak mam to zrobić?
J
[ Dodano: 2013-08-19, 15:18 ]
A chcę nim sterować zwykły indukcyjny silnik w tokarce TR 45.
Natomiast sprawdzić działanie na indukcyjnym 2,2 kW bez obciążenia.
Czyli nie mogę tak po prostu podączyć silnika 2,2 kW i wcisnąć start?
J
Używał będę klawiszy na falowniku.
Tak mam to zrobić?
J
[ Dodano: 2013-08-19, 15:18 ]
A chcę nim sterować zwykły indukcyjny silnik w tokarce TR 45.
Natomiast sprawdzić działanie na indukcyjnym 2,2 kW bez obciążenia.
Czyli nie mogę tak po prostu podączyć silnika 2,2 kW i wcisnąć start?
J
Kto się nie bawi, ten nie żyje
Zakres działalności: gwałty, wymuszenia, haracze.
Zakres działalności: gwałty, wymuszenia, haracze.
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4440
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
I pewnie nic się nie stanie , bo falownik jeśli był w jakieś lini produkcyjnej itp to był zaprogramowany tak aby uruchamiał się przez sygnały wejściowe a nie przyciski....Agent0700 pisze: Czyli nie mogę tak po prostu podączyć silnika 2,2 kW i wcisnąć start?
Uruchom najpierw bez silnika i zresetuj wszystko...
W innym przypadku możesz się niemiło zdziwić
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4264
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
A jeszcze dokładnie poczytaj parametry silnika na jego tabliczce znamionowej. Zapewne Twój falownik ma opcję autotuningu i może sam sczytać parametry silnika, ale warto samemu po prostu wiedzieć a na koniec sprawdzić co on tam nawpisywał. Warto też zajrzeć po pokrywkę silnika i zobaczyć jak jest podłączony bo tu mogą kryć się niespodzianki.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.