maszyna do rysowania linii na beli papieru

Linie produkcyjne, automaty, roboty nie tylko CNC. Przeróbki, modernizacje oraz konstrukcje własne.

Autor tematu
dzwiedz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 24 sie 2010, 12:29
Lokalizacja: moczyn

maszyna do rysowania linii na beli papieru

#1

Post napisał: dzwiedz » 26 sie 2010, 13:57

Na wstępie zaznaczę, że kompletnie nie znam się na CNC , orientuję się nieco w prądzie, kółko czy pasek zębaty miałem w ręce, na komputerach nieco się znam ... no i mam potrzebę posiadania maszyny (niekoniecznie własnoręcznego zrobienia, może zaadoptowania czegoś istniejącego) natomiast wypowiadam się nieco mętnie bo nie znam jeszcze fachowej terminologii ;)


Wariant pierwszy: wyobraźmy sobie maszynę która ma rysować na zwoju papieru faliste linie (czyli np. 4 pisaki w równych odstępach, które w miarę przewijania papieru będą się przesuwały w prawo lub w lewo), w zasadzie nie ma potrzeby podnoszenia pisaka, potrzebny jest tylko ruch na boki połączony z przesuwaniem papieru, ruch na boki nie musi być zbyt szybki (1 cm /s ?) , skoro żyjemy w epoce komputerów dobrze żeby dało się tym sterować przy pomocy komputera

Wariant drugi: maszyna która będzie rysować na stole o wymiarach 2000mm x 2000mm, z tym, że nie jest wymagana oszałamiająca precyzja - dopuszczam błędy pozycjonowania pisaka nawet do 5 mm , za to dość ważna jest szybkość (np. 20cm / s), tak jak poprzednio nie ma potrzeby opuszczania i podnoszenia pisaka chociaż nie zawadzi gdyby była taka opcja, no i tu już raczej konieczne sterowanie komputerowe


Najgorsze jest to, że na razie mam malutki budżet, powiedzmy 3000 zł,
Który może się zwiększyć jeśli wariant pierwszy zadziała


W tym miejscy wypada mi napisać POMOCY!

Ktoś zna podobnie działające urządzenie, potrafi skonstruować coś takiego, czego można użyć w wariancie pierwszym [z wariantem drugim raczej sobie samodzielnie nie poradzę]