Mam chińską maszynę, sterowanie to Siemens 808D Advanced i servo Siemensa. Niestety od nowości maszyna ma jedną przypadłość a chińczyk zdalnie nie potrafi pomóc. Osie X i Y chodzą super, płynnie i precyzyjnie, niestety oś Z, szczególnie w dół działa skokowo przy małych prędkościach. Szybki posuw jest OK, dojazd jest precyzyjny, ale powolny jak do wiercenia czy z wędki idzie skokami. Pozycja na wyświetlaczu się zmienia płynnie, ale maszyna idzie skokami.
Tutaj filmik jak to wygląda, wędka była ustawiona w posuw ciągły na małym skoku. https://youtu.be/lvFnDY5MKFE
Da się to ustawieniami poprawić?
Re: Sinumerik 808D skokowy ruch osi Z
: 27 paź 2023, 14:15
autor: Robert_K
Maszyna ma oś Z na prowadnicach ślizgowych czy prowadnicach liniowych?
Sprawdziłem dopiero teraz, niestety nie był nawet dokręcony. Zastanawiam się czy jest jakaś możliwość zmiany po stronie sterownika, zwiększenie mocy np.
Słyszę że jak ruszę osią Z i się zatrzyma to słychać wysoki pisk z silnika, pewnie sterownik stara się dojechać do zadanej pozycji ale nie ma siły przez opory.
Re: Sinumerik 808D skokowy ruch osi Z
: 09 lis 2023, 15:06
autor: Robert_K
Jeśli to nie klin to obstawiał bym to, co wyżej sugerował kolega lepi - uszkodzony hamulec w silniku. Ew. zatarte któreś z łożysk na śrubie, ale to mniej prawdopodobne.
Jeśli to nie klin to obstawiał bym to, co wyżej sugerował kolega lepi - uszkodzony hamulec w silniku. Ew. zatarte któreś z łożysk na śrubie, ale to mniej prawdopodobne.
A czy hamulec działa podczas przejazdu bez zatrzymań?
Wkleiłem filmik jak to działa:
Re: Sinumerik 808D skokowy ruch osi Z
: 13 lis 2023, 15:48
autor: Robert_K
Hamulec jest tylko po to, żeby oś nie spadła przy wyłączonym zasilaniu - po włączeniu zasilania ma puścić. Jeżeli jest uszkodzony może tego nie robić, czyli po włączeniu sterowania może nadal blokować śrubę i powodować efekt jak wyżej.
Hamulec masz prawdopodobnie wewnątrz serwomotoru - jeśli tak to naprawa wiąże się z demontażem silnika i jego wymiana lub regeneracją.
Hamulec jest tylko po to, żeby oś nie spadła przy wyłączonym zasilaniu - po włączeniu zasilania ma puścić. Jeżeli jest uszkodzony może tego nie robić, czyli po włączeniu sterowania może nadal blokować śrubę i powodować efekt jak wyżej.
Hamulec masz prawdopodobnie wewnątrz serwomotoru - jeśli tak to naprawa wiąże się z demontażem silnika i jego wymiana lub regeneracją.
Pozdrawiam.
Zastanawiam się czy to możliwe by tak miał od nowości.
Jest jakaś możliwość sprawdzenia jego działania?