
"SZTYWNE GWINTOWANIE" fanuc oi-tc
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 294
- Rejestracja: 16 maja 2006, 16:10
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam. Ja pracuję na Fanuku 0i-tb Spróbuj może po wyjeżdzie przed tym miejscem kiedy Ci się zatrzymuje przywołać różne posuwy.
T202;
G0 X2;
Z5;
G99;
M29 S100 G84 Z-37 F1.75;
G80;
G0 Z100;
M5;
T1111;
G97 M3 S1200;-- tej linijki juz nie akceptuje i niekiedy wyskakuje alarm ????
Zamiast:
G97 M3 S1200;-- tej linijki juz nie akceptuje i niekiedy wyskakuje alarm ????
daj na przykład:
G94 - posuw na minutę lub G95 - posuw na obrót
przejedż kawałek w którejś osi i dopero to co chcesz.
T202;
G0 X2;
Z5;
G99;
M29 S100 G84 Z-37 F1.75;
G80;
G0 Z100;
M5;
T1111;
G97 M3 S1200;-- tej linijki juz nie akceptuje i niekiedy wyskakuje alarm ????
Zamiast:
G97 M3 S1200;-- tej linijki juz nie akceptuje i niekiedy wyskakuje alarm ????
daj na przykład:
G94 - posuw na minutę lub G95 - posuw na obrót
przejedż kawałek w którejś osi i dopero to co chcesz.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lip 2007, 16:38
- Lokalizacja: olza
OK Dzis jak czas mi pozwoli to to sprawdze i jutro dam znac ......
P.S RAFGLOW czym sie rozni OI-TB od OI-TC ja myslalem ze opcja MDI czy to prawda
A mam jeszcz taka opcje w kodzie M tylko niepamietam numeru ale czynnosc brzmi tak
ZORIENTOWANE ZATRZYMANIE ODROTOW WRZECIONA-ktos wie co to znaczy
A moja maszyna to HYUNDAI-KIA SKT 21
P.S RAFGLOW czym sie rozni OI-TB od OI-TC ja myslalem ze opcja MDI czy to prawda
A mam jeszcz taka opcje w kodzie M tylko niepamietam numeru ale czynnosc brzmi tak
ZORIENTOWANE ZATRZYMANIE ODROTOW WRZECIONA-ktos wie co to znaczy
A moja maszyna to HYUNDAI-KIA SKT 21
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1743
- Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
- Lokalizacja: Rybnik
ZORIENTOWANE ZATRZYMANIE ODROTOW WRZECIONA-ktos wie co to znaczy
Prawdopodobnie funkcja sluzy do zatrzymania wrzeciona w określonej pozycji . Sprawdź w składni prawdopodobnie podaje się kat na jakim ma się zatrzymać wrzeciono .
Prawdopodobnie funkcja sluzy do zatrzymania wrzeciona w określonej pozycji . Sprawdź w składni prawdopodobnie podaje się kat na jakim ma się zatrzymać wrzeciono .
Moj chomik
http://chomikuj.pl/skotisobek
http://chomikuj.pl/skotisobek
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 294
- Rejestracja: 16 maja 2006, 16:10
- Lokalizacja: Trójmiasto
P.S RAFGLOW czym sie rozni OI-TB od OI-TC ja myslalem ze opcja MDI czy to prawda
Różnica jest w niektórych funkcjach G, tak podają na stronie
http://masters.ckp.pl/plecyk/
W zasadzie to to samo sterowanie. Ja po analizie kodów G wiem że mam ustawione "B"
A ZORIENTOWANE ZATRZYMANIE ODROTOW WRZECIONA to tak jak mówi SKOTI zatrzymanie wrzeciona o określony kąt od wzorca, czuli kąta zero. U mnieniestety nie ma tej opcji. Maszyna powinna posiadać na wrzecionie enkonder lub jakiś inny licznik impulsów.
Wtedy mając napęzane narzędzia możesz wiercić poprzecznie frezować rowki i inne cuda.
Różnica jest w niektórych funkcjach G, tak podają na stronie
http://masters.ckp.pl/plecyk/
W zasadzie to to samo sterowanie. Ja po analizie kodów G wiem że mam ustawione "B"
A ZORIENTOWANE ZATRZYMANIE ODROTOW WRZECIONA to tak jak mówi SKOTI zatrzymanie wrzeciona o określony kąt od wzorca, czuli kąta zero. U mnieniestety nie ma tej opcji. Maszyna powinna posiadać na wrzecionie enkonder lub jakiś inny licznik impulsów.
Wtedy mając napęzane narzędzia możesz wiercić poprzecznie frezować rowki i inne cuda.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 105
- Rejestracja: 28 wrz 2006, 20:45
- Lokalizacja: Mazowsze
Witam. Miałem dokładnie taki sam problem co ty. Rzeczywiście po G80 wstawiienie M128 załatwia problem, ale dlaczego w każdej instrukcji do Fanuka jakie psiadam (a mam ich kilka) nic o tym nie piszą.ŁUKASZ007 pisze:M129 S100 G84 Z-37 F1.75;
G80;
M128;----------------To jest to tylko
Po drugie u mnie np jak napisze w dwóch blokach
M29 S200;
G84 Z-20 R5 F0.1;
to nie pójdzie musi być zapisane w jednym bloku czyli tak:
M29 S200 G84 Z-20 R5 F0.1;
a instrukcje podają że jest to bez znaczenia.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 maja 2008, 13:17
- Lokalizacja: Iława
Witam.
rafglow myślę, że masz Zorientowany stop..... Spróbój zadeklarować na początku podstawową pozycję wrzeciona po zatrzymaniu określając ją jako 0 (zero). Dlaczego sądzę że masz?? Jeżeli masz mozliwość nacinania gwintu w wielu przejściach to musisz mieć jakiś enkoder. Jak będziesz potrzebował info daj znać poszukam w instrukcjach.
rafglow myślę, że masz Zorientowany stop..... Spróbój zadeklarować na początku podstawową pozycję wrzeciona po zatrzymaniu określając ją jako 0 (zero). Dlaczego sądzę że masz?? Jeżeli masz mozliwość nacinania gwintu w wielu przejściach to musisz mieć jakiś enkoder. Jak będziesz potrzebował info daj znać poszukam w instrukcjach.