Jak odkręcić/zdjąć głowicę ze starej Celmy(foto)

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
Podkopnik
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2014, 14:51
Lokalizacja: krk

Jak odkręcić/zdjąć głowicę ze starej Celmy(foto)

#1

Post napisał: Podkopnik » 06 lut 2014, 15:17

Witam szukałem w necie ale nie znalałem konkretnych informacji.
Chcę wymienić głowicę w starej celmie. I łożysko (zaraz za głowicą w korpusie) Na trzonku jest miejsce na klucz i pytanie w które stronę trzeba to odkręcać??? To jest normalny gwint czy lewy??? Jakiego sposóbu użyć żeby odkecić głowicę? Wkładałem w dziurkę głowicy imbus ale nie puściło. Druga kwestia to jak odkręcić ten pierścien za którym jest łożysko i w którym jest jedna dziurka (wyżłobienie).

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post napisał: adam Fx » 06 lut 2014, 17:24

Zwykle gwint jest prawy a srubka blokująca w środku borkopu jest zlewym gwintem. Słabo widać ale jak pierścień ma otwory to może podejdzie klucz z kątowej szlifierki.

[ Dodano: 2014-02-06, 17:28 ]
A jak nie to stara metoda punktak i młotek lub pospawać na szybko odpowiedni klucz
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Autor tematu
Podkopnik
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2014, 14:51
Lokalizacja: krk

#3

Post napisał: Podkopnik » 06 lut 2014, 17:40

W środku nie ma śrubki zabezpiczającej głowicę przed odkręceniem....
Głównie chodzi mi o kierunek odkręcania tej głowice muszę być pewny że to prawy gwint:)


omega46
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 10
Rejestracja: 12 gru 2012, 00:24
Lokalizacja: lubelskie

#4

Post napisał: omega46 » 06 lut 2014, 18:29

Witam.
Na 100% prawy.
pozdrawiam


Autor tematu
Podkopnik
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2014, 14:51
Lokalizacja: krk

#5

Post napisał: Podkopnik » 07 lut 2014, 10:31

Dzięki:)

[ Dodano: 2014-02-07, 10:29 ]
Odkręciłem głowice i teraz kolejne pytanie w którą stronę odkręcić piescień na korpusie żeby dostać się do łożyska i jak to zrobić:) próbowałem młotkiem i czymś ostrym ale uszkodziło to tylko pieścień

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#6

Post napisał: Zienek » 07 lut 2014, 10:53

A nie da rady rozkręcić całego korpusu? I wtedy wyciągnąć wszystkie bebechy?


Autor tematu
Podkopnik
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2014, 14:51
Lokalizacja: krk

#7

Post napisał: Podkopnik » 07 lut 2014, 11:05

Niestety jedyną drogą na wyjście wałką łożyska i zębatki jest droga przez ten pierścień . Korpus jest w całości odlewem i od tyłu nie ma jak

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11576
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#8

Post napisał: RomanJ4 » 07 lut 2014, 11:47

Podkopnik pisze:w którą stronę odkręcić piescień na korpusie żeby dostać się do łożyska
A jesteś pewien, że jest tam wkręcany pierścień?
Zresztą nawet gdyby, to jak wyciągnąłbyś łożysko?
po mojemu to dostaniesz się tylko od środka (przekładni), rozkręcając korpus.

nie wiem jaki masz model bo nie widać, jeśli nie jest to PRCb10 czy PRCb13, to pod tym linkiem masz różne modele, jak otworzysz Twój typ, to otworzy się schemat
http://www.bitpol.eu/kategoria/czesci-celma.html

a podobny do starej PRCb10. jest model PRCk13BEO
Obrazek
http://www.bitpol.eu/kategoria/prck-13beo.html
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
Podkopnik
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2014, 14:51
Lokalizacja: krk

#9

Post napisał: Podkopnik » 07 lut 2014, 12:07

Dzięki za stronkę:)
Ja mam model PRCZ 16/10S
Jednak na stronie znalazłem chyba pokrewny model PRCZ 16/10 AE

Niżej schemat z którego wynika tak jak mówię . Wałek wychodzi os strony głowicy. Tyle że na rysunku nie widzę pierścienia. I nie wiem czy od jest wykręcany czy wbijany...
Powtórzę jeszcze raz korpusu nie da się rozebrać z innej strony. Łożysko jest średnicy pierścienia więc wyjdzie wraz z wałkiem po usunięciu tegoż pierścienia. Tylko zanim się zabiorę za dalsze próby to musze wiedzieć czy pierścień jest wbijany, odkręcany a jezeli tak to w którą strone

Ostatnio zmieniony 07 lut 2014, 12:25 przez Podkopnik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#10

Post napisał: adam Fx » 07 lut 2014, 12:07

RomanJ4 pisze:Zresztą nawet gdyby, to jak wyciągnąłbyś łożysko?
młotkiem bezwładnościowym .. jeśli otworek w deklu jest oryginalny to jest to przykręcone w dodatku powinna tam wystawać nitka zwoju (na zdjęciach nie widać) wtedy wystarczy tylko wyobrazić sobie w która ona stronę prowadzi (prawy czy lewy)
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”