Wiertarka 2h118

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
serowiec
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 28 lis 2010, 18:44
Lokalizacja: rzeszów

Wiertarka 2h118

#1

Post napisał: serowiec » 30 gru 2010, 00:39

Witam jako nowy urzytkownik chciałem się przedstawić, więc się przedstawiam :P mam na imię Grzesiek, pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.
Zdaję sobię sprawę, że mamy okres między świętami a Nowym Rokiem i aktywność Forumowiczów może być (zasadnie) skromna, ale proszę o pomoc/poradę w sprawie łożyska i koła zębatego przenoszącego napęd z koła zębatego silnika na przekładnię wiertarki 2h 118 (zdjęcie nr 0 - zdjęcie korpusu) produkcji ZSRR :P (zdjęcie nr 1). Na zdjęciu nr 2 pokazałem koło na wale silnika, nie wiem czy to coś wniesie ale niech będzie. W chwili obecnej nie posiadam żadnej dokumentacji technicznej ww tokarki więc nie znam jakichkolwiek, nawet podstawowych danych co do charakterystyk części mnie interesujących.
Jeszcze, o ile to możliwe prosze o pomoc w ustaleniu przeznaczenia dzwigni/przełączników zamieszczonych na zdjeciu nr 3.
Jeśli ktotkolwiek z zacnych :P Forumowiczów posiada więdzę która pomoże rozwiązać mój problem bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
Załączniki
0.JPG
0.JPG (170.27 KiB) Przejrzano 2754 razy
1.JPG
1.JPG (132.3 KiB) Przejrzano 2717 razy
2.JPG
2.JPG (121.97 KiB) Przejrzano 2720 razy
3.JPG
3.JPG (144.26 KiB) Przejrzano 2718 razy



Tagi:


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#2

Post napisał: Mariuszczs » 30 gru 2010, 09:47

http://www.chipmaker.ru/files/download/69/

sobie to ściągnij lub kup dtr po polsku

z tym kołem co go nie ma to chyba prosta sprawa - prawdopodobnie będzie takie samo jak na silniku ale to zmierz odległośc obu osi i jak rozrysujesz to będzie wiadomo, łożysko jeśli tam powinno byc to też łatwo zmierzyc otwór i wałek jakie mają średnice

dźwignia to albo podnoszenie głowicy, albo wyłanczanie wiertarki na zadanej głębokości ( ale to pewnie jeszcze prakuje jakiś zderzaków )


Autor tematu
serowiec
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 28 lis 2010, 18:44
Lokalizacja: rzeszów

#3

Post napisał: serowiec » 30 gru 2010, 11:57

Dzięki wielkie za dtr-kę. pozdrawiam

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#4

Post napisał: BYDGOST » 30 gru 2010, 15:57

serowiec pisze: prosze o pomoc w ustaleniu przeznaczenia dzwigni/przełączników zamieszczonych na zdjeciu nr 3.
To z kwadratem to jest końcówka wałka od mechanizmu podnoszenia głowicy wiertarki. Wałek ten poprzez przekładnię ślimakową przenosi napęd na drugi z kołem zębatym a ten współpracuje z listwą zębatą. A ta dźwignia obok to być może służy do zaciskania, ustalania głowicy w danym położeniu i zabezpiecza przed przesuwaniem się jej. W DTR jest ona pokazana z drugiej strony głowicy.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Oberr
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 12
Rejestracja: 08 gru 2011, 21:22
Lokalizacja: Trzebinia

#5

Post napisał: Oberr » 21 paź 2012, 15:41

Witam, podłącze się temat tej wiertarki. Czy ktoś może mi naświetlić temat jak wygląda sprawa ze smarowaniem (rozprowadzeniem oleju) w tej wiertarce ? W dolnej części przekładni jest zamontowana jakaś pompka oleju? Bo pod silnikiem jest szklane okienko z rurka co ma pokazywać jak rozprowadzany jest olej po wiertarce. Ile oleju musi być wlane ? Z tej ruskiej DTR mam ciężko się wyznać. Za młody jestem i mnie w szkole zupełnie innych języków uczyli ;)
Dzięki za odpowiedź i pomoc.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4259
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#6

Post napisał: BYDGOST » 21 paź 2012, 21:11

Pompka, którą realizuje się smarowanie skrzynki prędkości i pozostałych elementów wrzeciennika, jest to pompa zębata napędzana przez jeden z wałów skrzynki prędkości. Prawidłowość pracy tej pompy należy sprawdzić zawsze na początku pracy wiertarki po włączeniu obrotów wrzeciona. Wziernik kontrolny, który ukazuje przepływ oleju, znajduje się nad wrzeciennikiem poniżej silnika głównego i od strony operatora, czyli od przodu wiertarki. Na dole wrzeciennika, też od przodu, znajduje się wskaźnik poziomu oleju (wziernik). Instrukcja nie podaje ile oleju należy wlać. Wlewa się na ogół do połowy wziernika. Trzeba uważać, żeby nie nalać za dużo bo może wyciekać przez łożyska wrzeciona. W instrukcji zalecają wymianę oleju co trzy miesiące. Już widzę jak wszyscy użytkownicy tej wiertarki tak postępują. Znajomy ma taką samą to w razie co mogę wypytać się o potrzebne szczegóły.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


mkk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 20 lut 2014, 22:21
Lokalizacja: Starogard Gd.

Uniwersalna pionowa wiertarka 2H118

#7

Post napisał: mkk » 20 lut 2014, 22:43

Na rosyjskim forum jest post ze zbiorem linków do informacji na temat urządzenia: http://www.chipmaker.ru/topic/115208/
W jednym z nich http://www.chipmaker.ru/topic/65571 na stronie drugiej piszą, że wskazana dźwignia ze zdjęcia 3 służy do włączania ogranicznika głębokości wiercenia. Zapewne, aby on zadziałał, potrzebne będą brakujące tutaj dwa elementy montowane w rowek koła - kułaki (że użyję nazwy części wg instrukcji).

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”