
Tokarynka, co to i ile może być warte?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 248
- Rejestracja: 01 gru 2011, 22:35
- Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze nie miałem okazji, w sobotę dopiero się wezmę za jakieś pierwsze próby, ten tydzień mam tak zawalony robotą, że nie mam czasu się w dupę podrapać, ale tak to jest jak się za pieniądzem chwyta każdego zlecenia i każde z innej beczki
.
Stan maszynki jak na moje oko jest dobry, jakieś tam pierdoły w ramach pokazu toczył poprzedni właściciel, ale on maszynę zna, więc nawet jak ma jakieś luzy to on pewnie dotoczy tak jakby ich nie było
, ale latać nic nie lata, nic nie trzeszczy nie grzechocze, więc nie jest źle.

Stan maszynki jak na moje oko jest dobry, jakieś tam pierdoły w ramach pokazu toczył poprzedni właściciel, ale on maszynę zna, więc nawet jak ma jakieś luzy to on pewnie dotoczy tak jakby ich nie było

Solidworks, SprutCam, HSMWorks,
Avia FNK40N, Heidenhain 310
Cincinnati Sabre 750, Acramatic 2100,
Elektrodrążarka wgłębna BP-95,
LinuxCNC, CamBam
Instagram @ndbjmachineworks
Formy wtryskowe - projektowanie i produkcja
Avia FNK40N, Heidenhain 310
Cincinnati Sabre 750, Acramatic 2100,
Elektrodrążarka wgłębna BP-95,
LinuxCNC, CamBam
Instagram @ndbjmachineworks
Formy wtryskowe - projektowanie i produkcja
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 lut 2013, 19:23
- Lokalizacja: polska
Witam! Jestem nowy na forum, pozdrawiam wszystkich użytkowników. Zakupiłem starą tokarkę TOS SV18, maszyna jest trochę zużyta i mam problem z otwarciem wrzeciennika w celu regulacji luzu łożysk ślizgowych, zdaje się że ta tokarka takie posiada, może któryś z kolegów ma doświadczenie z tego typu maszyną i może udzielić pomocy? Pozdrawiam.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 lut 2013, 19:23
- Lokalizacja: polska
Dzięki za stronkę z łożyskami, ale najpierw muszę się do nich dostać i sprawdzić czy są już do wymiany, czy też da się jeszcze je dociągnąć, bo tego też jeszcze nie wiem. Problem jest z pokrywą przykręcaną na wrzecienniku, nie chce po prostu odejść więcej niż milimetr od korpusu, wygląda jak by ją coś trzymało, jakiś kołek skośny, którego nie mogą zlokalizować.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 248
- Rejestracja: 01 gru 2011, 22:35
- Lokalizacja: Warszawa
Znalazł się do mojej tokarynki i konik i reszta gitary, więc jest dobrze. Porządki w piwnicy pełną gębą, chwila przerwy na wrzucenie posta i jakieś jedzenie. Wieczorem wrzucę jakieś foty celem dokumentacji 

Solidworks, SprutCam, HSMWorks,
Avia FNK40N, Heidenhain 310
Cincinnati Sabre 750, Acramatic 2100,
Elektrodrążarka wgłębna BP-95,
LinuxCNC, CamBam
Instagram @ndbjmachineworks
Formy wtryskowe - projektowanie i produkcja
Avia FNK40N, Heidenhain 310
Cincinnati Sabre 750, Acramatic 2100,
Elektrodrążarka wgłębna BP-95,
LinuxCNC, CamBam
Instagram @ndbjmachineworks
Formy wtryskowe - projektowanie i produkcja
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 209
- Rejestracja: 06 sie 2009, 00:45
- Lokalizacja: Warszawa
TSA 16 to taka trochę zabawka
... ciężko nią zrobić coś poważnego.. dużym problemem jest to, że bardzo kiepsko trzyma geometrię (oczywiście to kwestia danego egzemplarza) - parę lat temu miałem taką i blędy geometryczne sięgają abstrakcyjnych wielkosci(jak na maszyny przemysłowe) 0.5mm/100mm
zwróć uwagę na likwidację luzu na łożysku wzdłużnym wrzeciennika i dobrym smarowaniu panewek (lub wymianie panewek)

zwróć uwagę na likwidację luzu na łożysku wzdłużnym wrzeciennika i dobrym smarowaniu panewek (lub wymianie panewek)
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Witamy w grupie TSA.
Przede wszystkim zmień smarowanie łożyska ślizgowego na olejowe. Nie należy zbyt mocna zaciskać tulei (łożyska ślizgowego). Smarowane olejem nie powinno przy obrotach ca 1000/min powodować nagrzania wrzeciennika powyżej 40 stopni. Kol. Szymon LP coś przesadził z tymi odchyłkami. Nie wina uchwytu? To jest całkiem dobra maszynka i można ją polubić. Na pewno jako tokarka lepsza od OUSa. Niestety nie daje sie przestawić na frezarkę, chociaż frezowałem w niej otwory podłużne szer. 8mm w listwach Al grubości 5mm mocowanych bokiem do imaka.
Prędzej czy później stwierdzisz, że falownik by się przydał. Można wtedy zrezygnować z pierwszej przekładni pasowej. Silnik firmowy 375W całkowicie wystarcza do prac hobbystycznych, przy obecnie podwyższonym napięciu sieci ma trochę więcej niż 400W, można ewentualnie zastosować silnik 500W.
Przede wszystkim zmień smarowanie łożyska ślizgowego na olejowe. Nie należy zbyt mocna zaciskać tulei (łożyska ślizgowego). Smarowane olejem nie powinno przy obrotach ca 1000/min powodować nagrzania wrzeciennika powyżej 40 stopni. Kol. Szymon LP coś przesadził z tymi odchyłkami. Nie wina uchwytu? To jest całkiem dobra maszynka i można ją polubić. Na pewno jako tokarka lepsza od OUSa. Niestety nie daje sie przestawić na frezarkę, chociaż frezowałem w niej otwory podłużne szer. 8mm w listwach Al grubości 5mm mocowanych bokiem do imaka.
Prędzej czy później stwierdzisz, że falownik by się przydał. Można wtedy zrezygnować z pierwszej przekładni pasowej. Silnik firmowy 375W całkowicie wystarcza do prac hobbystycznych, przy obecnie podwyższonym napięciu sieci ma trochę więcej niż 400W, można ewentualnie zastosować silnik 500W.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 248
- Rejestracja: 01 gru 2011, 22:35
- Lokalizacja: Warszawa
Sorki, że mam takie opóźnienia w odpisywaniu.
Falownik kupie na pewno, tylko nie wiem jeszcze jaki bo chyba wymienię silnik na mocniejszy ale też nie wiem jeszcze na jaki. Już w głowie rodzą się plany na drugą tokarkę i będę ją albo tak jak kolega MIKI robił samemu albo będę celował w coś co da się łatwo przerobić na CNC. Chciałbym wtedy zastosować ten silnik i falownik w tej drugiej.
O co dokładnie chodzi z tym smarowaniem olejowym bo nie bardzo rozumiem, a nie chcę dać ciała i rozwalić maszynę po pierwszym włączeniu.
Mam też pytanie, czy taki kabel (YDY żo 450/750V 4x1.5) http://allegro.pl/przewod-ydy-zo-450-75 ... 04963.html nadaje się do pociągnięcia zasilania do silnika? Czy celować raczej w przekrój 2,5?
Falownik kupie na pewno, tylko nie wiem jeszcze jaki bo chyba wymienię silnik na mocniejszy ale też nie wiem jeszcze na jaki. Już w głowie rodzą się plany na drugą tokarkę i będę ją albo tak jak kolega MIKI robił samemu albo będę celował w coś co da się łatwo przerobić na CNC. Chciałbym wtedy zastosować ten silnik i falownik w tej drugiej.
O co dokładnie chodzi z tym smarowaniem olejowym bo nie bardzo rozumiem, a nie chcę dać ciała i rozwalić maszynę po pierwszym włączeniu.
Mam też pytanie, czy taki kabel (YDY żo 450/750V 4x1.5) http://allegro.pl/przewod-ydy-zo-450-75 ... 04963.html nadaje się do pociągnięcia zasilania do silnika? Czy celować raczej w przekrój 2,5?
Solidworks, SprutCam, HSMWorks,
Avia FNK40N, Heidenhain 310
Cincinnati Sabre 750, Acramatic 2100,
Elektrodrążarka wgłębna BP-95,
LinuxCNC, CamBam
Instagram @ndbjmachineworks
Formy wtryskowe - projektowanie i produkcja
Avia FNK40N, Heidenhain 310
Cincinnati Sabre 750, Acramatic 2100,
Elektrodrążarka wgłębna BP-95,
LinuxCNC, CamBam
Instagram @ndbjmachineworks
Formy wtryskowe - projektowanie i produkcja
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 114
- Rejestracja: 17 sty 2011, 15:11
- Lokalizacja: Warszawa
zalezy na jaka odleglosc..sokon pisze:Sorki, że mam takie opóźnienia w odpisywaniu.
Falownik kupie na pewno, tylko nie wiem jeszcze jaki bo chyba wymienię silnik na mocniejszy ale też nie wiem jeszcze na jaki. Już w głowie rodzą się plany na drugą tokarkę i będę ją albo tak jak kolega MIKI robił samemu albo będę celował w coś co da się łatwo przerobić na CNC. Chciałbym wtedy zastosować ten silnik i falownik w tej drugiej.
O co dokładnie chodzi z tym smarowaniem olejowym bo nie bardzo rozumiem, a nie chcę dać ciała i rozwalić maszynę po pierwszym włączeniu.
Mam też pytanie, czy taki kabel (YDY żo 450/750V 4x1.5) http://allegro.pl/przewod-ydy-zo-450-75 ... 04963.html nadaje się do pociągnięcia zasilania do silnika? Czy celować raczej w przekrój 2,5?