Kolega
wueskowicz napisał:
"może ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na zdejmowanie pierścieni tłokowych żeby użyć ich ponownie (bardzo dużych pierścieni)"
kolega
ALZ napisał:
"Pierścienie zdejmij standardowo tzn. podkładając pod nie paski cienkiej blachy a następnie zsunąć z tłoka"


zakładasz w odwrotnej kolejności nasuwając pierścień na rozstawione po średnicy tłoka blaszki.
tu masz trochę starych metod naprawczych
http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Ins ... lokowe.htm
aby tłok z pierścieniami wsunąć w cylinder należy pierścienie ścisnąć aby weszły.
Ja robiłem to za pomocą blaszanej taśmy o szerokości trochę większej jak pierścienie na tłoku (u mnie stary brzeszczot od piłki do metalu ze spiłowanymi na gładko zębami), która miała zagięte pod katem prostym w kształcie litery L ok. 5-8mm końcówki.
Długość taśmy była tak dobrana że owinięta wokół tłoka pozostawiała ok 5mm szczelinę miedzy zagiętymi końcówkami. Taka taśmę należy nałożyć na pierścienie w tłoku i ściągając zagięte końcówki taśmy kombinerkami powodujemy schowanie się pierścieni w rowki. Tak trzymając wsuwamy tłok w cylinder, przy czym taśma dochodzi do krawędzi cylindra a tłok ze ściśniętymi pierścieniami wsuwa się dalej (można lekko pobić trzonkiem młotka).
można też czymś takim, metoda ta sama jak wyżej tylko przyrząd troszkę inny


