uszczelka pod głowicę kompresora

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC
Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#11

Post napisał: ALZ » 13 wrz 2011, 17:04

Pierścienie zdejmij standardowo tzn. podkładając pod nie paski cienkiej blachy a następnie zsunąć z tłoka.



Tagi:


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#12

Post napisał: IMPULS3 » 13 wrz 2011, 21:17

diodas1 pisze:Blacha to raczej niespecjalny pomysł. Myślę że zbyt twarda, nawet Al.
To nie pomysl to praktyka. :roll:


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#13

Post napisał: diodas1 » 13 wrz 2011, 21:33

Skoro tak mówisz... Moja praktyka jest znikoma- ogranicza się do remontu tylko jednego własnego kompresora średniej wielkości o pojemności skokowej nieco ponad 30 cm sześć. Jako że to dość unikatowe urządzenie i bałem się że go zniszczę do końca, szukałem raczej miękkiego materiału na uszczelki. Uszczelnień wymagały tylko płyty zespołu zaworowego, ściskane ze sobą czterema śrubami M8. Stare oryginalne uszczelnienie skruszało i kompresor zaczął widocznie tracić sprawność. Cały mechanizm pływa w misce olejowej. Jest to urządzenie podobne w budowie do kompresora lodówkowego tylko kilka razy mocniejsze. Warto było się potrudzić bo pracuje zdecydowanie ciszej niż kompresory tłokowe dostępne w handlu.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#14

Post napisał: IMPULS3 » 13 wrz 2011, 21:46

Pomijając kompresory to uszczelki z miedzi są stosowane chociążby w rosyjskich popularnych ciągnikach T 25 (ruski).
diodas1 pisze: bo pracuje zdecydowanie ciszej niż kompresory tłokowe dostępne w handlu
Czyli co, jest zamknięty w obudowie?


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#15

Post napisał: diodas1 » 13 wrz 2011, 21:51

Tak. Silnik zespolony z pompą siedzi na amortyzatorach wewnątrz zaspawanej na głucho puszki z 2mm blachy. Żeby się dobrać do zawartości trzeba było użyć gumówki.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#16

Post napisał: IMPULS3 » 13 wrz 2011, 21:57

Dlatego jest cichy, :wink: . Ale czy po dluższej pracy nie nagrzewa się zbytnio, bo w lodówce pracuje z przerwami.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#17

Post napisał: ALZ » 13 wrz 2011, 22:01

Jaka uszczelka? to zależy od materiału z jakiego jest ta sprężarka. Jeśli głowica i cylinder to żeliwo można zastosować uszczelki jak koledzy wspominali z blachy alu lub cu. Jeśli jednak mamy do czynienia ze stopami lekkimi to metalowe uszczelki nie są najlepszym pomysłem. Trzeba szukać dobrego uszczeleniacza. Są też dostępne płyty PTFE na uszczelki.


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#18

Post napisał: diodas1 » 13 wrz 2011, 22:06

Jest na tyle wydajny że zastąpiłem nim oryginalną pompę w kompresorze 8atm ze zbiornikiem 24 l. Nabija zbiornik ciśnieniem i wyłącza się. Używam tego zestawu do lakierowania natryskowego z użyciem nieco zmodyfikowanego pistoletu mini K-3 (z Allegro). Zwykle szybciej muszę robić przerwę w pracy z powodu nagrzania silnika w wentylatorze wyciągu niż samego kompresora. Olej w puszce nie tylko smaruje pompę ale także pomaga w chłodzeniu uzwojeń silnika kompresora.
Modyfikacja pistoletu polegała tylko na sposobie podawania lakieru bo oryginalny zbiorniczek był dla mnie za mały.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2011, 22:09 przez diodas1, łącznie zmieniany 1 raz.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#19

Post napisał: IMPULS3 » 13 wrz 2011, 22:08

ALZ pisze:Jaka uszczelka? to zależy od materiału z jakiego jest ta sprężarka.
Nie do końca.Pierwsze z brzegu dla przykladu.
http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-mz- ... 60879.html

[ Dodano: 2011-09-13, 22:10 ]
diodas1 pisze: Używam tego zestawu do lakierowania natryskowego z użyciem nieco zmodyfikowanego pistoletu mini K-3
Czyli kolega maluje aerografem ?

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#20

Post napisał: ALZ » 13 wrz 2011, 22:15

To akurat dwusów, tuleja jest żeliwna a głowica prosta jak cep :mrgreen: . Głowice w sprężarkach są jednak trochę bardziej skomplikowane i ze stopów lekkich dość łatwo je skrzywić.
Na rynku jest dość popularny materiał na uszczelki Sigraflex. Jest to płyta grafitowa która spokojnie da sobie radę w sprężarce.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”