Jaki najlepszy smar wodoodporny?

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
steff.k
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 529
Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
Lokalizacja: Kraków/Kraśnik

#11

Post napisał: steff.k » 29 lis 2016, 11:15

Tylko że najpierw muszę otworzyć łożysko i wyczyścić ze starego smaru i błota.

Ale dla nowych łożysk pomysł zacny!!!


Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów :D

Tagi:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7609
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#12

Post napisał: pukury » 29 lis 2016, 12:01

hej.
obawiam się że łożysko w którym już było błoto ( a więc w sumie piasek - czy coś takiego ) nie nadaje się do niczego.
żebyś choć mógł dać tam krążki z filcu - między łożysko a mocowanie.
daj jakąś fotkę przykładową co i jak.
a do " smarowania " - coś co się z wodą nie łączy - łój krowi ?
pzd.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
steff.k
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 529
Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
Lokalizacja: Kraków/Kraśnik

#13

Post napisał: steff.k » 29 lis 2016, 12:58

pukury pisze:hej.
obawiam się że łożysko w którym już było błoto ( a więc w sumie piasek - czy coś takiego ) nie nadaje się do niczego.
żebyś choć mógł dać tam krążki z filcu - między łożysko a mocowanie.
daj jakąś fotkę przykładową co i jak.
a do " smarowania " - coś co się z wodą nie łączy - łój krowi ?
pzd.
Krowi łój powiadasz, a dziwki zwierz nie będzie się za bardzo interesował ? :razz: .

Niektóre łożyska np w zawieszeniu ramy, obracają się raptem o kilka stopni także jak ich ruch nie będzie super płynny to nic się nie stanie. Nawet w mechanizmie korbowym jak trochę poszumią to też przeżyje. W końcu to nie silnik czy wrzeciono tokarki.

Fotkę wieczorem wrzucę.
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów :D


zdzicho
Posty w temacie: 1

#14

Post napisał: zdzicho » 29 lis 2016, 15:45

Odporne na wodę są smary litowe i sodowe.Nieodporne, wapniowe.Jesli obciążenia duże,a obroty małe,to warto pomyśleć o smarze grafitowym,lub molibdenowym.


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

#15

Post napisał: rdarek » 29 lis 2016, 19:00

Może Naskosil? KFA to stosuje, woda mu nie straszna :mrgreen:

1. Główne składniki
olej metylosilikonowy (Dowcorning)
mikroproszek Teflon (Du Pont)
substancja tiksotropowa (Hüls - Degussa)
2. Gęstość 1,25 g/cm3
3. Zapach bez zapachu
4. Kolor biały
5. Zakres temperatur pracy -50C do 230C


ZASTOSOWANIE
· Wszelkiego typu urządzenia sanitarne: zawory tradycyjne i dźwigniowe, uszczelki, złącza, krany, zawory, przeguby itp.
· Smarowanie czyste: w przemy?le tekstylnym, papierniczym, spożywczym nawet w przypadku kontaktu z wodą wodociągową
· W przemyśle motoryzacyjnym: do smarowania linek w pancerzach, zamków, zawiasów, tulei i śrub (poza zmniejszeniem tarcia w wymienionych elementach NASKOSIL doskonale zabezpiecza przed korozją i zamarzaniem)
· Do urządze energetycznych pracujących na powietrzu
· Do konserwacji sprzętu turystycznego i sportowego np.: rowerów, łyżworolek
· W drukarniach
Produkowanych jest kilka rodzajów smarów NASKOSIL, różniących się zawartością mikroproszku Teflon
· NASKOSIL 11 - ok. 40% Teflon
· NASKOSIL E - ok. 10% Teflon
· NASKOSIL A - ok. 25% Teflon


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 991
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#16

Post napisał: Areo84 » 29 lis 2016, 19:01

zdzicho pisze:warto pomyśleć o smarze grafitowym,lub molibdenowym
Z dwusiarczkiem molibdenu może być, ale grafitowy nie nadaje się do łożysk tocznych. Przynajmniej taką informację można znaleźć na puszkach grafitowego.


ma555rek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1214
Rejestracja: 15 paź 2007, 00:45
Lokalizacja: nie ważne

#17

Post napisał: ma555rek » 29 lis 2016, 20:15

Bardzo ładna dyskusja na poziomie molekularnym tyle że pytającemu do tych łożysk dostaje się błoto czyli mokry piach i na nic wasze super własności smarowidła skoro każdy z tych smarów nie zapobiegnie mechanicznemu niszczeniu najpierw wargi uszczelniacza na boku łożyska a następnie bieżni i kulek.
Kol steff.k, dołóż na bokach łożyska dodatkowe blaszki choćby z kwasówki 0,5mm aby błoto nie było wciskane prosto w delikatne uszczelniacze RS. Wysklepisz lekki stożek aby ładnie przylegało do zewnętrznej bieżni i już będzie lepiej. Teraz łapiesz łodygi trawy, jakieś łyka czy gałęzie więc nic dziwnego że uszczelniacze ustepują i piasek załatwia sprawę.
Pasjonat


Autor tematu
steff.k
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 529
Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
Lokalizacja: Kraków/Kraśnik

#18

Post napisał: steff.k » 29 lis 2016, 23:05

ma555rek pisze:Bardzo ładna dyskusja na poziomie molekularnym tyle że pytającemu do tych łożysk dostaje się błoto czyli mokry piach i na nic wasze super własności smarowidła skoro każdy z tych smarów nie zapobiegnie mechanicznemu niszczeniu najpierw wargi uszczelniacza na boku łożyska a następnie bieżni i kulek.
Kol steff.k, dołóż na bokach łożyska dodatkowe blaszki choćby z kwasówki 0,5mm aby błoto nie było wciskane prosto w delikatne uszczelniacze RS. Wysklepisz lekki stożek aby ładnie przylegało do zewnętrznej bieżni i już będzie lepiej. Teraz łapiesz łodygi trawy, jakieś łyka czy gałęzie więc nic dziwnego że uszczelniacze ustepują i piasek załatwia sprawę.
Na pewno dodatkowe zabezpieczenie nie zaszkodzi.

Poniżej kilka fotek jak to wygląda. To jest jeden z punktów w którym znajdują się łożyska. Takich miejsc jest 8 :???:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów :D


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7609
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#19

Post napisał: pukury » 29 lis 2016, 23:13

Trochę miejsca tam jest - widać na 2 fotce od dołu gumę z rs.
spróbuj jak kol. napisał - blaszki o średnicy łożyska pod podkładkę.
a generalnie - przykręcana podkładkę powinna mieć większą średnicę - oring pracujący po czole bieżni łożyska .
pewnie że łatwo się pisze - nie mając tego w rękach - he he :lol:
pozd.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
steff.k
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 529
Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
Lokalizacja: Kraków/Kraśnik

#20

Post napisał: steff.k » 29 lis 2016, 23:48

pukury pisze:Trochę miejsca tam jest - widać na 2 fotce od dołu gumę z rs.
spróbuj jak kol. napisał - blaszki o średnicy łożyska pod podkładkę.
a generalnie - przykręcana podkładkę powinna mieć większą średnicę - oring pracujący po czole bieżni łożyska .
pewnie że łatwo się pisze - nie mając tego w rękach - he he :lol:
pozd.

Z chęcią bym dorobił nowe śruby z większym łbem i gniazdem na oring, ale to z jakiegoś mocnego alu jest. Kiedyś oś do piasty toczyłem z PA6 i moment pękła, a oryginalna aluminiowa 2 lata śmigała.
Pokombinuje z tymi osłonkami z blaszek i z oringami :mrgreen:
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów :D

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”