Jak zostać dobrym inżynierem?

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

trzasu
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1330
Rejestracja: 10 cze 2007, 00:16
Lokalizacja: o/Bełchatowa

#41

Post napisał: trzasu » 17 kwie 2014, 14:02

Nie każdy mechanik (konstruktor) nadaje się do siedzenia przed komputerem i "klepania" projektów, są ludzie którzy to lubią i są tacy którzy są urodzonymi managerami, chłopaki z tych kół z PWr własnie nie byli tylko konstruktorami, potrafili bardzo dobrze organizować prace i spinać całość w sukces, z tego co się orientuje to są teraz kierownikami komórek rozwojowych w dużych firmach.

Predyspozycje zawodnika (przyszłego inż.) definiują jego przyszłość.

Zapomniałem jeszcze, dobrym rozwianiem dla kogoś kto zna dobrze języki są wyjazdy zagraniczne, wymiany (niestety sam nigdzie nie wyjeżdżałem na wymianę, z językami jestem na bakier :sad: ), praktyki w BMW czy VW wcale nie były czymś nie do osiągnięcia, pewnie do teraz z 3 kolegów tam pracuje, wiadomo niemiecki prefekt.

Tak więc możliwości są duże, trzeb tylko chcieć, mieć zdolności i pracować, ważne jest aby na początku miał kto doradzić, dobrze, ze kolega z pierwszego postu o to pyta, może choć trochę pomożemy, rzadko kiedy zdarzają się tego typu pytania na tym forum, przeważnie przyszli inż zagadują tutaj by im podsunąć gotowce w dziale mechaniki lub rysunku technicznego, autor wątku dobrze zaczął co widać po ilości odp, mam nadziej, że nie zaśmiecimy mu wątku głupią pyskówka, prawda koledzy gregor1975 i mc2kwacz ?



Tagi:


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#42

Post napisał: IMPULS3 » 17 kwie 2014, 15:27

trzasu pisze:autor wątku dobrze zaczął co widać po ilości odp,
:mrgreen: Ja zawsze podziwiam owych autorów za wytrwałość w dążeniu do celu. :mrgreen:




Dołączył: 2014-04-10, 23:53
Ostatnia wizyta: Dzisiaj 0:28 (Minut: 0)
Wizyt: 20 Łączny czas wizyt Godzin: 6.3
Postów: 2, tematów: 1, załączników: 0, ankiet: 0
[0% z całości / 0.29 postów dziennie]
Ostatni post 2014-04-14, 12:40


Autor tematu
Mad Max
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwie 2014, 23:53
Lokalizacja: Rzeszów

#43

Post napisał: Mad Max » 17 kwie 2014, 18:27

IMPULS3 pisze:
trzasu pisze:autor wątku dobrze zaczął co widać po ilości odp,
:mrgreen: Ja zawsze podziwiam owych autorów za wytrwałość w dążeniu do celu. :mrgreen:




Dołączył: 2014-04-10, 23:53
Ostatnia wizyta: Dzisiaj 0:28 (Minut: 0)
Wizyt: 20 Łączny czas wizyt Godzin: 6.3
Postów: 2, tematów: 1, załączników: 0, ankiet: 0
[0% z całości / 0.29 postów dziennie]
Ostatni post 2014-04-14, 12:40
IMPULS3 - jak wspomniałem na początku, forum obserwuję od jakiegoś czasu, ale konto założyłem właśnie po to, by zadać to pytanie, więc nie wiem co na celu miało wklejanie statystyk z mojego profilu.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, w dużej mierze - konstruktywne. Podsunęły mi parę pomysłów - przyznam, że wcześniej nie myślałem o kołach naukowych, a takie u mnie na uczelni działają i to dość efektywnie - na przykład w Kole Naukowym Lotników tworzą chociażby projekty na zawody UAV, i to sami korzystając z różnych technologii jakie udostępnia im uczelnia. Postaram się rozeznać w temacie, może akurat gdzieś bym się załapał. Myślę też o jakichś praktykach, ale z tym może być trochę problemu - większość firm szuka kogoś po przynajmniej 3 roku.


gregor1975
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 420
Rejestracja: 25 kwie 2012, 17:30
Lokalizacja: K-K

#44

Post napisał: gregor1975 » 17 kwie 2014, 20:30

trzasu pisze:mam nadziej, że nie zaśmiecimy mu wątku głupią pyskówka, prawda koledzy gregor1975 i mc2kwacz ?
Odpowiadając za siebie - nie wiem. Obiektywny obserwator widzi tutaj potencjalne cztery stany:

00
01
10
11

Ty widzisz tyle, że zabieranie przez Ciebie głosu w temacie jak zostać dobrym inżynierem jest co najmniej niestosowne.
trzasu pisze: praktyki w BMW czy VW wcale nie były czymś nie do osiągnięcia, pewnie do teraz z 3 kolegów tam pracuje, wiadomo niemiecki prefekt.
Praktyki - tak. Bezmózgie gloryfikowanie, że jak co niemieckie, to najlepsze - nie.

I tu anegdotka:

1999r., studenci IVr. MiBM PWR na praktyce u znanego niemieckiego producenta pomp wtryskowych:

- A tutaj, drodzy Państwo, mamy magazyn wyrobów gotowych. Wszystko po ścisłej kontroli jakości - otwory wlotowe zaślepione zaślepkami zielonymi, wylotowe czerwonymi. Kontrola tak ścisła, że nic tu nie może zawieść.

- Pan pokaże - powiedział jeden ze studentów i sru rękę do kartona. Wyciągnął pompę, a tam...zaślepek brak.

Efekt: cały stan magazynowy zawieszony (do weryfikacji), runął mit absolutnego niemieckiego ordnung, a praktykanci do konca praktyk już tam niczego nie mogli dotknąć :wink:


trzasu
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1330
Rejestracja: 10 cze 2007, 00:16
Lokalizacja: o/Bełchatowa

#45

Post napisał: trzasu » 17 kwie 2014, 20:50

gregor1975 pisze:
Praktyki - tak. Bezmózgie gloryfikowanie, że jak co niemieckie, to najlepsze - nie.

Daleko mi do gloryfikowania jak i wyciągania wniosków o całym systemie na podstawie kilku pomp, ale Niemcom solidności to raczej odmówić nie można, praktyka czy też praca w biurze projektowym BWM czy VW ujmy chyba nikomu przynosić też nie powinna, pisząc o niemiecki prefekt miałem na myśli język niemiecki ...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”