Jaki najlepszy smar wodoodporny?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
hej.
obawiam się że łożysko w którym już było błoto ( a więc w sumie piasek - czy coś takiego ) nie nadaje się do niczego.
żebyś choć mógł dać tam krążki z filcu - między łożysko a mocowanie.
daj jakąś fotkę przykładową co i jak.
a do " smarowania " - coś co się z wodą nie łączy - łój krowi ?
pzd.
obawiam się że łożysko w którym już było błoto ( a więc w sumie piasek - czy coś takiego ) nie nadaje się do niczego.
żebyś choć mógł dać tam krążki z filcu - między łożysko a mocowanie.
daj jakąś fotkę przykładową co i jak.
a do " smarowania " - coś co się z wodą nie łączy - łój krowi ?
pzd.
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 529
- Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
- Lokalizacja: Kraków/Kraśnik
Krowi łój powiadasz, a dziwki zwierz nie będzie się za bardzo interesował ?pukury pisze:hej.
obawiam się że łożysko w którym już było błoto ( a więc w sumie piasek - czy coś takiego ) nie nadaje się do niczego.
żebyś choć mógł dać tam krążki z filcu - między łożysko a mocowanie.
daj jakąś fotkę przykładową co i jak.
a do " smarowania " - coś co się z wodą nie łączy - łój krowi ?
pzd.

Niektóre łożyska np w zawieszeniu ramy, obracają się raptem o kilka stopni także jak ich ruch nie będzie super płynny to nic się nie stanie. Nawet w mechanizmie korbowym jak trochę poszumią to też przeżyje. W końcu to nie silnik czy wrzeciono tokarki.
Fotkę wieczorem wrzucę.
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów
Frezowanie gwintów

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2117
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Może Naskosil? KFA to stosuje, woda mu nie straszna
1. Główne składniki
olej metylosilikonowy (Dowcorning)
mikroproszek Teflon (Du Pont)
substancja tiksotropowa (Hüls - Degussa)
2. Gęstość 1,25 g/cm3
3. Zapach bez zapachu
4. Kolor biały
5. Zakres temperatur pracy -50C do 230C
ZASTOSOWANIE
· Wszelkiego typu urządzenia sanitarne: zawory tradycyjne i dźwigniowe, uszczelki, złącza, krany, zawory, przeguby itp.
· Smarowanie czyste: w przemy?le tekstylnym, papierniczym, spożywczym nawet w przypadku kontaktu z wodą wodociągową
· W przemyśle motoryzacyjnym: do smarowania linek w pancerzach, zamków, zawiasów, tulei i śrub (poza zmniejszeniem tarcia w wymienionych elementach NASKOSIL doskonale zabezpiecza przed korozją i zamarzaniem)
· Do urządze energetycznych pracujących na powietrzu
· Do konserwacji sprzętu turystycznego i sportowego np.: rowerów, łyżworolek
· W drukarniach
Produkowanych jest kilka rodzajów smarów NASKOSIL, różniących się zawartością mikroproszku Teflon
· NASKOSIL 11 - ok. 40% Teflon
· NASKOSIL E - ok. 10% Teflon
· NASKOSIL A - ok. 25% Teflon

1. Główne składniki
olej metylosilikonowy (Dowcorning)
mikroproszek Teflon (Du Pont)
substancja tiksotropowa (Hüls - Degussa)
2. Gęstość 1,25 g/cm3
3. Zapach bez zapachu
4. Kolor biały
5. Zakres temperatur pracy -50C do 230C
ZASTOSOWANIE
· Wszelkiego typu urządzenia sanitarne: zawory tradycyjne i dźwigniowe, uszczelki, złącza, krany, zawory, przeguby itp.
· Smarowanie czyste: w przemy?le tekstylnym, papierniczym, spożywczym nawet w przypadku kontaktu z wodą wodociągową
· W przemyśle motoryzacyjnym: do smarowania linek w pancerzach, zamków, zawiasów, tulei i śrub (poza zmniejszeniem tarcia w wymienionych elementach NASKOSIL doskonale zabezpiecza przed korozją i zamarzaniem)
· Do urządze energetycznych pracujących na powietrzu
· Do konserwacji sprzętu turystycznego i sportowego np.: rowerów, łyżworolek
· W drukarniach
Produkowanych jest kilka rodzajów smarów NASKOSIL, różniących się zawartością mikroproszku Teflon
· NASKOSIL 11 - ok. 40% Teflon
· NASKOSIL E - ok. 10% Teflon
· NASKOSIL A - ok. 25% Teflon
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1214
- Rejestracja: 15 paź 2007, 00:45
- Lokalizacja: nie ważne
Bardzo ładna dyskusja na poziomie molekularnym tyle że pytającemu do tych łożysk dostaje się błoto czyli mokry piach i na nic wasze super własności smarowidła skoro każdy z tych smarów nie zapobiegnie mechanicznemu niszczeniu najpierw wargi uszczelniacza na boku łożyska a następnie bieżni i kulek.
Kol steff.k, dołóż na bokach łożyska dodatkowe blaszki choćby z kwasówki 0,5mm aby błoto nie było wciskane prosto w delikatne uszczelniacze RS. Wysklepisz lekki stożek aby ładnie przylegało do zewnętrznej bieżni i już będzie lepiej. Teraz łapiesz łodygi trawy, jakieś łyka czy gałęzie więc nic dziwnego że uszczelniacze ustepują i piasek załatwia sprawę.
Kol steff.k, dołóż na bokach łożyska dodatkowe blaszki choćby z kwasówki 0,5mm aby błoto nie było wciskane prosto w delikatne uszczelniacze RS. Wysklepisz lekki stożek aby ładnie przylegało do zewnętrznej bieżni i już będzie lepiej. Teraz łapiesz łodygi trawy, jakieś łyka czy gałęzie więc nic dziwnego że uszczelniacze ustepują i piasek załatwia sprawę.
Pasjonat
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 529
- Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
- Lokalizacja: Kraków/Kraśnik
Na pewno dodatkowe zabezpieczenie nie zaszkodzi.ma555rek pisze:Bardzo ładna dyskusja na poziomie molekularnym tyle że pytającemu do tych łożysk dostaje się błoto czyli mokry piach i na nic wasze super własności smarowidła skoro każdy z tych smarów nie zapobiegnie mechanicznemu niszczeniu najpierw wargi uszczelniacza na boku łożyska a następnie bieżni i kulek.
Kol steff.k, dołóż na bokach łożyska dodatkowe blaszki choćby z kwasówki 0,5mm aby błoto nie było wciskane prosto w delikatne uszczelniacze RS. Wysklepisz lekki stożek aby ładnie przylegało do zewnętrznej bieżni i już będzie lepiej. Teraz łapiesz łodygi trawy, jakieś łyka czy gałęzie więc nic dziwnego że uszczelniacze ustepują i piasek załatwia sprawę.
Poniżej kilka fotek jak to wygląda. To jest jeden z punktów w którym znajdują się łożyska. Takich miejsc jest 8







Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów
Frezowanie gwintów

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7735
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
Trochę miejsca tam jest - widać na 2 fotce od dołu gumę z rs.
spróbuj jak kol. napisał - blaszki o średnicy łożyska pod podkładkę.
a generalnie - przykręcana podkładkę powinna mieć większą średnicę - oring pracujący po czole bieżni łożyska .
pewnie że łatwo się pisze - nie mając tego w rękach - he he
pozd.
spróbuj jak kol. napisał - blaszki o średnicy łożyska pod podkładkę.
a generalnie - przykręcana podkładkę powinna mieć większą średnicę - oring pracujący po czole bieżni łożyska .
pewnie że łatwo się pisze - nie mając tego w rękach - he he

pozd.
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 529
- Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
- Lokalizacja: Kraków/Kraśnik
pukury pisze:Trochę miejsca tam jest - widać na 2 fotce od dołu gumę z rs.
spróbuj jak kol. napisał - blaszki o średnicy łożyska pod podkładkę.
a generalnie - przykręcana podkładkę powinna mieć większą średnicę - oring pracujący po czole bieżni łożyska .
pewnie że łatwo się pisze - nie mając tego w rękach - he he![]()
pozd.
Z chęcią bym dorobił nowe śruby z większym łbem i gniazdem na oring, ale to z jakiegoś mocnego alu jest. Kiedyś oś do piasty toczyłem z PA6 i moment pękła, a oryginalna aluminiowa 2 lata śmigała.
Pokombinuje z tymi osłonkami z blaszek i z oringami

Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów
Frezowanie gwintów
