Wytrzymałość aluminium pa6

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Wytrzymałość aluminium pa6

#1

Post napisał: robertwrr » 13 kwie 2016, 19:47

Mam pytanie odnośnie wytrzymałości pa6 ,chce zrobić do motoru choppera podnóżki z tego aluminium miałem robić ze stali i dać do chromowania ale z aluminium łatwiej wystarczy wypolerować i będzie git ale jak z ta wytrzymałościa.Obrazek



Tagi:


TwinB
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 170
Rejestracja: 02 sty 2016, 17:59
Lokalizacja: Polska

#2

Post napisał: TwinB » 14 kwie 2016, 00:56

mocowanie tylnego zacisku dorobione z PA6
Obrazek
a co to tam podnóżki, jak zastosujesz odpowiednia grubość to sztywność i wytrzymałosc bardzo wysoka

Awatar użytkownika

vilu
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 159
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa -Olsztyn

#3

Post napisał: vilu » 14 kwie 2016, 21:29

robertwrr, spokojnie da radę są przecież akcesoryjne podnóżki z aluminium.


Autor tematu
robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

#4

Post napisał: robertwrr » 14 kwie 2016, 23:35

Będę coś rzeźbił myslę też o pa9 najpierw był zamysł zrobienia z kwasówki ale trudniejsza do obróbki

Awatar użytkownika

vilu
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 159
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa -Olsztyn

#5

Post napisał: vilu » 15 kwie 2016, 13:45



arasz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 255
Rejestracja: 30 maja 2009, 22:26
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post napisał: arasz » 16 kwie 2016, 10:10

Stop Aluminium Pa6 na słabą wytrzymałość na korozje. Na podnóżek nie jest potrzebna jakaś super wytrzymałość, ja bym Ci zaproponował PA13, ma bardzo wysoka odporność na korozję
( stosowane w przemyśle okrętowym).


Autor tematu
robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

#7

Post napisał: robertwrr » 16 kwie 2016, 15:29

zacząłem rzeźbić z pa 9 zobaczymy co wyjdzie ,nie wiem z jakie alu jest dyfer w intruzie 1400 ale jak go wypolerowałem dwa lata temu to do tej pory lśni fakt w zimie na motorze sie nie jeździ to sól też nie zżera .Zobaczymy co wyjdzie

Awatar użytkownika

vilu
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 159
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa -Olsztyn

#8

Post napisał: vilu » 17 kwie 2016, 17:51

robertwrr pisze:nie wiem z jakie alu jest dyfer w intruzie 1400 ale jak go wypolerowałem dwa lata temu to do tej pory lśn
też nie wiem ale polerki trzymają się długo .Pompy i obudowy przełączników też się fajnie polerują :idea:


Autor tematu
robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

#9

Post napisał: robertwrr » 24 kwie 2016, 16:03

Częściowy plan wykonanyObrazek[img]https://www.cnc.info.pl/pics/2016


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#10

Post napisał: Armstec » 24 kwie 2016, 23:33

z kwasiaka nie porysują sie butami zbytnio natomiast alu praktycznie natychmiast nawet szmatką przy myciu trzeba uważać, jak nie bedzie zadnej podkładki z gumy czy kwasiaka nie wspominając o przyczepnosci buta do gładkiego metalu jaki by nie był

nie wiem jak to ma byc montowane ale pamiętaj że ponóżki powinny się składać do góry
a szczególnie jak są nisko a lubisz wchodzic na kolanie w zakręty to obowiązkowo albo w razie driftu bo na sztywnych ekstremalnie niebezpieczne jest skutki mogą byc niewesołe, podnóżki mają prawo zachaczyc o ziemie nawet przy spokojnej jezdzie i po to się składają

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”