Z czego zrobić cylinder?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
NiccoMartin
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 6
Posty: 47
Rejestracja: 11 paź 2015, 15:17
Lokalizacja: xxxx

#11

Post napisał: NiccoMartin » 10 gru 2015, 11:53

Z tego co wiem na tuleje musi być chyba stopowe żeliwo z dodatkami chromu, niklu... ale trudno dostępne i nie wiem czy bym się w nie wwiercił po za tym mam małą tokarke 550w. Dzwoniłem do galwanizerni mówią że bez problemu zrobią chemiczny nikel na alu i stali tyle że na stali maja łatwiej to zrobić. Jak tylko zwolnie tokarke z wytaczanego wału korbowego przeszlifuje starą tuleje stalową którą kiedyś robiłem i im wyślę zrobie na niej test jak sie nikel zachowa w czasie pracy silnika. Niby piszą że do 500hv twardość ale czy to będzie się trzymać



Tagi:

Awatar użytkownika

grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1670
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

#12

Post napisał: grg12 » 10 gru 2015, 12:08

RomanJ4 pisze:Żeliwo drobnoziarniste
Słyszałem też nazwę "żeliwo sferoidalne" - to to samo?


Dawid92
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 163
Rejestracja: 27 kwie 2011, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

#13

Post napisał: Dawid92 » 10 gru 2015, 14:36

Napisz do firmy http://www.gregorius.pl/ zrobią Ci taką tuleję z podanego rysunku technicznego, cena nie powinna wyjść duża za tuleję o średnicy 55mm z zewnątrz i długości 100mm płaciłem 65zł o ile dobrze pamiętam, a masz żeliwo takie jak w silnikach. Mają również katalog już z gotowymi odlewami może coś Ci podpasuje.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#14

Post napisał: RomanJ4 » 10 gru 2015, 15:47

grg12 pisze:Słyszałem też nazwę "żeliwo sferoidalne" - to to samo?
W ogólnym pojęciu oraz dla naszego przypadku- tak (i nie, jeśli chodzi ściśle o rodzaje kryształów, różniące się np wielkością, składem, itd).
Jak wiemy żeliwo jest materiałem utworzonym z żelaza oraz węgla w postaci grafitu.
W żeliwie szarym ma on formę "blaszek", natomiast poprzez wprowadzenie (na odpowiednim etapie technologicznym) do stopu żeliwa magnezu, w żeliwie sferoidalnym grafit przyjmuje formę kulistą.

żeliwo szare (blaszki)
Obrazek

żeliwo sferoidalne (kulki)
Obrazek

W żeliwie szarym linie naprężeń przebiegają wzdłuż "blaszek" co powoduje koncentrację naprężeń obniżających wytrzymałość materiału i powodujących jego kruchość, a w żeliwie sferoidalnym zaburzenia te są znacznie mniejsze co powoduje większą wytrzymałość materiału, posiadają dwukrotnie większą wytrzymałość na rozciąganie i wielokrotnie większą plastyczność, zbliżoną do plastyczności stali. Dzięki tym właściwościom, a także zdolności przenoszenia wysokich obciążeń można znacznie zmniejszyć grubości ścianki przy jednoczesnym zwiększeniu np ciśnienia.
http://www.immt.pwr.wroc.pl/~maciek/bk/MiBM/W8.pdf
Skrajny dowód na zwiększoną plastyczność sferoidalnego widać poniżej

Obrazek
NiccoMartin pisze:ale trudno dostępne
a tu by nie mieli kawałeczka?
http://www.oz-srem.com.pl/oferta/zeliwo/
pozdrawiam,
Roman


simi33
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 25
Rejestracja: 18 sie 2014, 16:20
Lokalizacja: Katowice

#15

Post napisał: simi33 » 10 gru 2015, 18:22

Witam, także proponuję uderzyć do gregoriusa. Tylko- jak masz gdzie wytoczyć weź sobie lity pręt dostępny u nich w sprzedaży (fi23). Zadzwoń i dopytaj czy odlewają to z takiego samego stopu jak tuleje.
pozdrawiam


Autor tematu
NiccoMartin
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 6
Posty: 47
Rejestracja: 11 paź 2015, 15:17
Lokalizacja: xxxx

#16

Post napisał: NiccoMartin » 10 gru 2015, 20:34

Zobacze jak wyjdzie ten nikel. Jak by się trzymał kupy to by było lepsze od żeliwa


Autor tematu
NiccoMartin
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 6
Posty: 47
Rejestracja: 11 paź 2015, 15:17
Lokalizacja: xxxx

#17

Post napisał: NiccoMartin » 18 gru 2015, 11:09

Panowie z niklem to lipa. Znalazłem żeliwo utwardzone specjalne pod tuleje ale jest jedno ale. Mogę kupić pręt tylko wątpię żebym wywiercił w nim dziurę. Mogę kupić tuleję surową 22mm wewnątrz ale żeby był dobry materiał trzeba pare mm roztoczyć tego odlewu wewnątrz i mi wyjdzie za duża. Potrzebuje 24-26mm max w środku. I nie wiem co zrobić


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7609
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#18

Post napisał: pukury » 18 gru 2015, 12:00

witam.
to że lipa było jasne od początku .
jak już to chrom porowaty - techniczny a nie dekoracyjny.
możesz zrobić ze stali - były silniki modelarskie z takimi cylindrami .
dowiadywałeś się w firmie z linku ?
w końcu zamęczysz tłoka i będą dwie roboty .
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#19

Post napisał: RomanJ4 » 18 gru 2015, 14:47

NiccoMartin pisze:wątpię żebym wywiercił w nim dziurę
Węglikowym? :shock: To chyba z Gwiezdnych Wojen musiało by być.. :mrgreen:

Obrazek

niech kolega pobuszuje po tych projektach (niestety po rosyjsku), gatunek na cylinder powinien tam być.. (można poszukać naszego zamiennika), np
http://www.rcmodelist.narod.ru/engines.html ( http://www.rcmodelist.narod.ru/kmd2.5.html )
Гильза цилиндра выточена из латуни ЛС-59, ее притирают внутри, выдерживая геометрию, указанную на чертеже, с учетом хромирования
http://modelenginenews.org/projects/index.html
http://modelenginenews.org/

przy okazji
http://antiquemodelenginesrunning.blogspot.com/
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”