Polerowanie aluminium "na lustro"

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6116
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

Polerowanie aluminium "na lustro"

#1

Post napisał: oprawcafotografii » 20 paź 2014, 13:22

Bry :)

Frezuje sobie niewielkie formy z aluminium - np. do odlewania silikonu.
Po frezowaniu szkielkuje co poprawia jakosc powierzchni ale wiadomo -
nie jest ona lustrzana, a chcialbym zeby byla.

Jak sie do tego zabrac? Wystarczy jak kupie filc na trzepieniu:
np. taki i paste polerska
zamocuje trzpien w Kressie i jechane z koksem?

Jakub




pabloid
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1031
Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
Lokalizacja: ~ Kraków

#2

Post napisał: pabloid » 20 paź 2014, 13:36

Wszystko zależy jak skomplikowany jest kształt do wypolerowania. Małe zakamarki filcem się nie wypolerują. Ponadto jedna pasta z reguły nie wystarcza, wstepnie trza jechać pasta szlifierską z grubym ziarnem, potem dopiero po usunięciu rys z poprzedniej obróki (szkiełkownia w tym przypadku) polerować na błysk.


Autor tematu
oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6116
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

#3

Post napisał: oprawcafotografii » 20 paź 2014, 13:39

Na szczescie spore, lagodne krzywizny, bez zakamarkow.

Generalnie pytanie jest chyba jedno - lepiej uzywac krazkow filcowych
czy szmacianych? Moze filc do wstepnego, bawelna wykanczajaco?

q


pabloid
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1031
Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
Lokalizacja: ~ Kraków

#4

Post napisał: pabloid » 20 paź 2014, 13:43

Generalnie filcem można lepiej przytrzeć- efektywniej zbiera. Mozna też filcem jechać na połysk odpowiednio drobną pastą. Natomiast tarcza bawełniana lepiej dostosowuje się do kształtu, ale grubą pastą się nią robić nie da w zasadzie- tylko polerować. Upierdliwe jest też wyrzucanie nitek z tarczy bawełnianej- zwłąszcza jak jest nowa. I generalna zasada jest taka: do każdej gradacji pasty osobna tarcza.


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#5

Post napisał: Dudi1203 » 20 paź 2014, 13:49

Troche sie kiedyś bawiłem w polerowanie - w zaleznosci od powierzchni jedziesz papierami sciernymi do 2000 (przeskoki na poczatku co okolo 100, potem od 500 co 500) i dalej szmatka + pasta automax. Pastą jedziesz ręcznie na bawełnianej szmatce, to jest chwila, jak masz dobrze przygotowaną powierzchnię.


do_mario
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2006, 00:56
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

#6

Post napisał: do_mario » 20 paź 2014, 16:40

Kolega DUDI1203- ma rację z pastą AutoMAX ja od siebie dodam ,że lepsza była ta w niebieskim opakowaniu metalowej tubce , stara produkcja
AutoMAX +wata
do_mar
Robofil 290
Robofil 190
Form 30


Loser
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 242
Rejestracja: 06 lip 2007, 21:27
Lokalizacja: Nienack

#7

Post napisał: Loser » 20 paź 2014, 17:09

Kolega Dudi to w ogóle ma rację. :wink: Żeby dobrze wypolerować aluminium trzeba najpierw papierem ściernym "rozmyć" przejścia freza, czyli najlepiej trzeć w poprzek przejść. Wystartować od papieru 400 -600, potem styknie 800 i 1200. Następnie filc z pastą która ma ziarno (niestety nie pomnę nazwy pasty) i na końcu taki bawełniany krążek i pasta w kostce, żeby był efekt połysku. Firma Pferd ma dobre narzędzia do polerowania. Jeżeli powierzchnie są duże a kolega nie chce się zajechać to potrzebna będzie automatyzacja szlifierka


Autor tematu
oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6116
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

#8

Post napisał: oprawcafotografii » 20 paź 2014, 17:12

Zamowilem cztery gradacje pasty - 300, 600, 1000, 1500, krazki filcowe i bawelniane.
Napedem bedzie wiertarka umieszczona poziomo w uchwycie.

Jak przetestuje zdam raport ;)

q


dasza77
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1116
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:34
Lokalizacja: Ełk

#9

Post napisał: dasza77 » 20 paź 2014, 18:56

jeżeli chcesz mieć "lustro" - na sam koniec odstaw maszyny i dalej praca ręczna


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 869
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#10

Post napisał: Bbuli » 20 paź 2014, 21:45

To nie tak...
Po frezowaniu jest gumowanie.W proxxona wkręcasz trzpień i dajesz gumówkę walcową-palcową-byle nie tarczową.Są różne gradacje.Na papierze ściernym nadajesz im kształt i obrabiasz zakamarki.Syfi się niemożliwie,w zębach zgrzyta ale działa.http://www.wkociuba.pl/SZLIFOWANIE_Arty ... 194,).aspx
Tam popatrz na te walcowe.Tak naprawdę to do alu szukaj jasno-szarych albo ciemno -brązowych-zależy jakie progi porobiłeś.Tak minimum dwie-trzy gradacje gum walcowych i dopiero zaczniesz polerowanie.Pastami diamentowymi.Dozowanie ze strzykawki.Także dwie gradacje.A na koniec pasta zielona .Prawie na koniec bo naprawdę na koniec czysty filc.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”