Witam
Mam do wykonania wrzeciono do prostej tokarki na tulejki 5C.
Wykonane będzie z pręta 60mm
Teraz najważniejsze co mnie interesuje z czego to wykonać.
Moje typy to:
38HMJ lub 33H3MF w stanie utwardzonym wytoczyć , oszlifować i azotować na gotowo.
lub
36HNM wytoczyć , hartować i szlifować.
Jaką stal koledzy by polecali na taką część i jaki proces.
Osobiście wolałbym zrobić wg pierwszej opcji i azotować gdyż jest najmniej zabawy...
Pozdrawiam
Materiał na wykonanie wrzeciona
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1678
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Materiał na wykonanie wrzeciona
Osobiście polecam proces pewny. Czyli szlifowanie po obróbce cieplnej - choć wybrałbym raczej wersję wrzeciona nawęglanego i hartowanego z 16-20HG czy 18HGT a nie hartowanego z 36HNM. Azotowanie gotowych rzeczy z wymiarami w setkach to się udaje tylko w niemieckich hartowniach, bo tam azotują w 250-350C a u nas azotowanie robią czasami powyżej A1 a 550-600C jest regułą bo lepiej dyfundują azot i węgiel i szybszy proces jest.251mz pisze:Moje typy to:
38HMJ lub 33H3MF w stanie utwardzonym wytoczyć , oszlifować i azotować na gotowo.
lub
36HNM wytoczyć , hartować i szlifować.
Osobiście wolałbym zrobić wg pierwszej opcji i azotować gdyż jest najmniej zabawy...
Chyba, że masz jakąś bardzo dobrą zaufaną hartownię, to wtedy Twoja wersja.
PS
Jak masz, to daj namiar

-
Autor tematu - Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Jeśli już bym korzystał to myślałem o nich:
http://www.zmt.tarnow.pl/pl/oferta/uslu ... lna.html#1
Piszą ,że jest na gotowo więc rozumiem ,że robią tak aby były wymiary przed jak i po takie same...
W ogóle to się zastanawiałem czy nie wysłać im rysunku napisać z jakiej stali i co ma być zrobione i żeby zrobili od A do Z...
Liczę ,że z wrzecionem L 300 i fi 70 z ich materiałem i robotą w 1000zł chyba powinno się zmieścić?
http://www.zmt.tarnow.pl/pl/oferta/uslu ... lna.html#1
Piszą ,że jest na gotowo więc rozumiem ,że robią tak aby były wymiary przed jak i po takie same...
W ogóle to się zastanawiałem czy nie wysłać im rysunku napisać z jakiej stali i co ma być zrobione i żeby zrobili od A do Z...
Liczę ,że z wrzecionem L 300 i fi 70 z ich materiałem i robotą w 1000zł chyba powinno się zmieścić?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1678
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
- Lokalizacja: Wrocław
Korzystałem kiedyś z Tenifera ale już nie pamiętam gdzie - ale dawałem sztuki +/-0,1251mz pisze:Jeśli już bym korzystał to myślałem o nich:
http://www.zmt.tarnow.pl/pl/oferta/uslu ... lna.html#1
więc nie wiem co się dzieje. Zadzwoń i zapytaj w jakiej temperaturze idzie proces i czy musisz mieć sztukę ulepszaną wcześniej czy wystarczy normalizowana przed obróbką na gotowo. Teraz wałki robimy do Niemiec tak, że odprężamy tylko u nas - obrabiamy i szlifujemy na gotowo a Niemiec sobie sam daje gdzieś do azotowania i nic mu nie "rzuca"
(wałek jest fi60h6/L500)
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2014, 21:43 przez CFA, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Hmm może i masz rację ,że pewnie będzie lepiej zrobić normalnie a na koniec szlifować .
Bo jak już będzie azotowane i okaże się ,że wymiar jest nie halo to już o szlifowaniu mogę zapomnieć i sztuka będzie do kosza...
Zrobię więc wstępny rysunek i im podeślę do wyceny na całość od A do Z.
Ciekaw jestem ile sobie dolarów policzą
Bo jak już będzie azotowane i okaże się ,że wymiar jest nie halo to już o szlifowaniu mogę zapomnieć i sztuka będzie do kosza...
Zrobię więc wstępny rysunek i im podeślę do wyceny na całość od A do Z.
Ciekaw jestem ile sobie dolarów policzą

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Nie wiem, ale wiekszość wrzecion jakie spotkałem nie były utwardzane w całości a jedynie na fragmentach i to tylko indukcujnie. I chyba w przypadku wrzecion ma to logikę bo jak coś pęknie w trakcie harttowania to nie będzie miło.
Samo azotowanie ma jakiś sens ale bez wcześniejszego ulepszenia to sam rdzeń raczej miękki, chyba ze jakiś zakład zrobi prześwietlenia to ok.
Samo azotowanie ma jakiś sens ale bez wcześniejszego ulepszenia to sam rdzeń raczej miękki, chyba ze jakiś zakład zrobi prześwietlenia to ok.