Hartowanie blachy 0,5 mm gat. 50HF

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
hardtmuth
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 2012, 14:37
Lokalizacja: Gdańsk

Hartowanie blachy 0,5 mm gat. 50HF

#1

Post napisał: hardtmuth » 28 lut 2012, 12:15

Posiadam blachę stalową o grubości 0,5 mm w gatunku 50HF. Pociąłem ją na paski 4-5 mm szerokości i długości 10 mm. Po wygięciu ich na docelowy kształt (w kształcie litery V). Podejrzewam, że potrzebuję je zahartować i odprężyć. Tak by spełniały swoje zadanie. Mają pracować jako sprężyna odbijająca.

Czy w domowych warunkach da się to wykonać, czy muszę szukać kowala. Przyznam, że nie potrzebuje dokładnej powtarzalności przy każdej z blaszek. Jestem zielony w sprawach mechaniki, obróbki, itp.

Jeśli sam nie dałbym rady tego dokonać to czy jest ktoś w Gdańsku lub okolicy, kto zrobiły hartowanie i odprężanie tej blaszki?



Tagi:


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#2

Post napisał: IMPULS3 » 28 lut 2012, 19:23

Szukaj hartowni sam nie dasz rady.


Sayrus
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 196
Rejestracja: 10 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

#3

Post napisał: Sayrus » 28 lut 2012, 20:53

Jeżeli nie ma tych blaszek za wiele i ma się trochę czasu to się da to zrobić. Wystarczy podgrzać przy pomocy np. palnika.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#4

Post napisał: IMPULS3 » 28 lut 2012, 20:59

I jak niby ma to zrobić aby uzyskać odpowiednią twardość na calej powierzchni?


Sayrus
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 196
Rejestracja: 10 maja 2011, 19:37