Koło pasowe czy w tym przypadku można to zrobić z aluminium

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

raster 555
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 34
Rejestracja: 15 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Zapytaj

#11

Post napisał: raster 555 » 22 gru 2011, 20:59

Witam prawdopodobnie jest to silnik od Audi 80 B3 1,8 benzyna ze wspomaganiem identyczne koło znajdziesz w silniku od VW Jetta ze wspomaganiem.PZDR



Tagi:


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#12

Post napisał: rynio_di » 22 gru 2011, 21:02

Jak byś był w Lublinie to bym cię zawiózł i popatrzył byś na stal,( wycinane kręgi na złomowisku) choć radził bym tego projektu zaniechać . Drugi wariant stalowe łączone z alu, sam takie robiłem , i obecnie do roboty drugie do alternatora , myślę że warte zachodu. Wracając do audi B4, na 100% rozbierałem skręcane koła odlewane łączone z blaszanym ( tłoczonym).


Autor tematu
Marek19887
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 22 gru 2011, 10:56
Lokalizacja: Zamość

#13

Post napisał: Marek19887 » 22 gru 2011, 21:11

Silnik jaki przerabiam to ford sierra 2.0 V6 1982 i nie nadadzą się inne koła od innego auta .
Myślałem też o innym rozwiązaniu , zrobiłem rysunek poglądowy tylko proszę nie krytykować :) jest na poziomie 10 latka ale z odrobiną wyobraźni można sobie uzmysłowić jak to ma wyglądać .

1. Główna śruba mocująca .
2. śruby mocujące drugie koło pasowe 7 pk Obrazek

[ Dodano: 2011-12-22, 21:15 ]
Flansza była by mocowana główna śrubą do wału przez pierwsze koło pasowe a wypusty które są wewnątrz koła posłużyły by jako kliny aby flasza się nie obróciła .
Wiem ze rysunki jak i wypowiedzi mogą być mało czytelne boć też zrozumiałe ale nie mam doświadczenia ani obycia w tych tematach .


Mateusz-M
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2009, 13:28
Lokalizacja: lubelskie

#14

Post napisał: Mateusz-M » 22 gru 2011, 21:16

Chcesz zwiększyć średnice dwóch kół pasowych? Ponieważ tak to jak na razie rozumiem, ja bym nie robił tego od podstaw tylko wykorzystał oryginalna piaste (cześć pracująca z uszczelniaczem) a koło pasowa stoczył i na niego miejsce wprasował nowe i zakołkował, drugie bez problemu możesz przykręcić tylko aby miało się za czym wycentrować. Coś pomerdałem, zwróćcie mi uwage.


raster 555
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 34
Rejestracja: 15 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Zapytaj

#15

Post napisał: raster 555 » 22 gru 2011, 21:19

Przepraszam jeśli coś przeoczyłem zdjęcia z pierwszego postu przedstawiają widlastą 6-stę forda z czterema łożami głównymi wału??


Autor tematu
Marek19887
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 22 gru 2011, 10:56
Lokalizacja: Zamość

#16

Post napisał: Marek19887 » 22 gru 2011, 21:26

Tak dokładnie 2 pierwsze zdjęcia to ten sam silnik co na filmiku v6 ułożyskowany w 4 miejscach . Zdjęcie zrobione pod mocnym kątem i śmiesznie to wygląda .


Pierwsze koło zostaje bez zmian a drugie jest przykładowym kołem ale tak ma własnie wyglądać tylko ze ma mieć średnice 175mm a nie 100mm bo takie jest właśnie na zdjęciu .


Chodzi tylko i wyłącznie o jakieś zespolenie bądź też o inne rozwiązanie ..


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#17

Post napisał: rynio_di » 22 gru 2011, 21:29

Nie bazował bym ani nie wykorzystywał tych trzech wpustów, tylko bym jak kol radził ,na nowe śruby ściskał koło, a bazą będzie otwór pod śrubę mocowania w wał . Trzy śruby M6 plus ta w wał , będzie ok.


Autor tematu
Marek19887
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 8
Posty: 8
Rejestracja: 22 gru 2011, 10:56
Lokalizacja: Zamość

#18

Post napisał: Marek19887 » 22 gru 2011, 21:35

Tak ale aby można było wykonać te trzy otwory na śruby muszę pierwsze koło wytoczyć gdyż w oryginalnym nie mam miejsca aby wykonać otwory . Wydawało mi się że aluminium będzie ok .

[ Dodano: 2012-01-07, 20:51 ]
To może lepsze będzie duraluminium ? Skoro piszecie ze aluminium się odkształci .

[ Dodano: 2012-01-10, 21:22 ]
To może lepsze będzie duraluminium ?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”