Rozwiercanie otworów
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 76
- Rejestracja: 10 lip 2008, 14:55
- Lokalizacja: Sochaczew
Rozwiercanie otworów
Mam obudowę przekładni w której otwory pod łożyska wałka mają śr 16 z obu stron. Obudowa dzieli sie na dwie części. Otwór jest w obu połowach. Wszystko jest ustalane kołkami i skręcane na śruby. Chce owe otwory rozwiercić do 21M7. Teraz pytanie jaką technologię zastosować aby oba otwory zachowały pierwotną osiowość względem siebie? Dodam że są rozstawione o 115 od siebie. Najlepiej byłoby chyba skręcić korpus i roztoczyć wszystko w jednym mocowaniu. Proszę o jakieś wskazówki jak najprościej czyt. najtaniej to wykonać.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1743
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
Mógłbym jeszcze zaproponować zrobienie tego przy pomocy "bohrstangi" - jest to pręt - powiedzmy 300mm długości, kilkanaście mm średnicy z zamontowanym w połowie ostrzem, jeden koniec łapie się uchwytem, drugi podpiera konikiem. Obrabiany obiekt montuje się na supporcie. Przykład użycia:
Głowna zaleta - można obrabiać stosunkowo duże przedmioty na małej maszynie.
Bohrstange można dość łatwo zrobić samemu - ale bez skali ciężko będzie "wycyrklować" ostrzem na 21M7 (czy na inny dokładny rozmiar) - może jednak wystarczy rozwiercić na 25-26mm i dorobić na wymiar tulejki?
Pozdrawiam
Grzegorz
Głowna zaleta - można obrabiać stosunkowo duże przedmioty na małej maszynie.
Bohrstange można dość łatwo zrobić samemu - ale bez skali ciężko będzie "wycyrklować" ostrzem na 21M7 (czy na inny dokładny rozmiar) - może jednak wystarczy rozwiercić na 25-26mm i dorobić na wymiar tulejki?
Pozdrawiam
Grzegorz