Technologia elemntu?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 paź 2009, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Technologia elemntu?
Witam wszystkich!
Mam pytanie ,jak panowie widzicie technologiczność elementu który widać na dole? Jest to korpus pedaliery. Wiem ,że wymaga wielu zamocowań aby to wyfrezować. Macie może jakieś wskazówki co zmienić aby element łatwiej można było wykonać? Liczę na pozytywną krytyke:)
Tak orientacyjnie jaki mógłby być koszt wykonania tego elementu?
Pozdrawiam
Mam pytanie ,jak panowie widzicie technologiczność elementu który widać na dole? Jest to korpus pedaliery. Wiem ,że wymaga wielu zamocowań aby to wyfrezować. Macie może jakieś wskazówki co zmienić aby element łatwiej można było wykonać? Liczę na pozytywną krytyke:)
Tak orientacyjnie jaki mógłby być koszt wykonania tego elementu?
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- korpus.rar
- (151.59 KiB) Pobrany 332 razy
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 paź 2009, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Tak formula student , PW Warszawa. Na elementy pedaliery spawane sędziowie patrzą niezbyt przychylnym okiem niestety. Chociaż tą sekcje z "prawej strony" tzn z tylko z dwoma uszami moża by dospawać tam nie ma dużych naprężeń. Ale czy to gra warta zachodu? Możecie dać namiary na kogoś w Warszawie albo w okolicach który spawa alu?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 748
- Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ta duża blacha z tyłu to rozumiem mocowanie pomp?
Pompy dziwne bo jakby od sprzęgła samochodowe, czemu nie stosujecie pomp z mocowaniem jak siłowniki pneumatyczne (przegub z przodu, przegub z tyłu). Są małe i dobre.
W porę pomyśl o sprężynach i łożyskowaniu pedałów. Równie ważne jest porządne mocowanie krańcówek od hamulca. (porządne krańcówki a nie jakieś badziewie). Będziecie mieli balance-bar do pomp przodu i tyłu? Robicie regulacje położenia całej pedaliery?
Pokaż całe złożenie.
Pompy dziwne bo jakby od sprzęgła samochodowe, czemu nie stosujecie pomp z mocowaniem jak siłowniki pneumatyczne (przegub z przodu, przegub z tyłu). Są małe i dobre.
W porę pomyśl o sprężynach i łożyskowaniu pedałów. Równie ważne jest porządne mocowanie krańcówek od hamulca. (porządne krańcówki a nie jakieś badziewie). Będziecie mieli balance-bar do pomp przodu i tyłu? Robicie regulacje położenia całej pedaliery?
Pokaż całe złożenie.
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 8197
- Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
- Lokalizacja: Oława
Re: Technologia elemntu?
Kolega chce ten element zrobić , czy tylko pogadać o nim ?Pablito886 pisze:Witam wszystkich!
Mam pytanie ,jak panowie widzicie technologiczność elementu który widać na dole? Jest to korpus pedaliery. Wiem ,że wymaga wielu zamocowań aby to wyfrezować. Macie może jakieś wskazówki co zmienić aby element łatwiej można było wykonać? Liczę na pozytywną krytyke:)
Tak orientacyjnie jaki mógłby być koszt wykonania tego elementu?
Pozdrawiam
Wykonanie jego z pełnego materiału będzie dość kosztowne ... pomyślałbym w tym przypadku o jakimś półfabrykacie / odlewie.
Popytaj w odlewni aluminium

Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki
HAAS - frezarki, tokarki
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 paź 2009, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Tak ta "duza blacha" to mocowanie pomp. Przyjąłem takie rozwiązanie bo jest najtańsze, a niestety budżetu nie mamy zbyt wielkiego. Jeśli chodzi o pompy przgub z przody , przegub z tyły, to są bardzo fajne: lekkie małe , proste zamotowanie ale są drogie. Łożyskowanie i spręzyna gazu są przemyślane.Balancebar będzie osadzony w pedale (też najtańsza opcja:(). Regulacja położenia będzie bardzo prosta: do ramy będą dospawane dwie blacha z wywierconymi otoworami.Mrozik pisze:Ta duża blacha z tyłu to rozumiem mocowanie pomp?
Pompy dziwne bo jakby od sprzęgła samochodowe, czemu nie stosujecie pomp z mocowaniem jak siłowniki pneumatyczne (przegub z przodu, przegub z tyłu). Są małe i dobre.
W porę pomyśl o sprężynach i łożyskowaniu pedałów. Równie ważne jest porządne mocowanie krańcówek od hamulca. (porządne krańcówki a nie jakieś badziewie). Będziecie mieli balance-bar do pomp przodu i tyłu? Robicie regulacje położenia całej pedaliery?
.
[ Dodano: 2011-02-20, 16:01 ]
WZÓR pisze:Tak element będzie wykonany, ale zobaczymy w jakiej postaci. Liczę na to ,że uczelnia zezwoli wykonać to na wydziale, bo jeśli nie to będzie trzeba troche zmienić koncepcje bo koszty wykonania przewyższą koszty całego osprzętu. Na materiał korpusu wybrałem PA6. Odlew piaskowy ile może tak orientacyjnie stracić na wytrzymałości?Pablito886 pisze: Kolega chce ten element zrobić , czy tylko pogadać o nim ?
Wykonanie jego z pełnego materiału będzie dość kosztowne ... pomyślałbym w tym przypadku o jakimś półfabrykacie / odlewie.
Popytaj w odlewni aluminiumhttp://www.alwro.com.pl/ .... detale z form piaskowych nie powinny być drogie (?).
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 647
- Rejestracja: 22 paź 2008, 15:09
- Lokalizacja: Dolina Lotnicza
z jednego kawałka materiału ( np stopu tytanu) to raczej robi się części lotnicze niż niepracujące części do pojazdu nazziemnego. Polecam właśnie odlew.
dalej będzie to jeden kawałek materiału wymagający obróbki skrawaniem
w porównaniu do czego?Pablito886 pisze: Odlew piaskowy ile może tak orientacyjnie stracić na wytrzymałości?
dalej będzie to jeden kawałek materiału wymagający obróbki skrawaniem
"Technologia rozwiązuje problemy, nie politycy"
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 paź 2009, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa