Technologia elemntu?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Pablito886
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 31
Rejestracja: 17 paź 2009, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Technologia elemntu?

#1

Post napisał: Pablito886 » 19 lut 2011, 10:27

Witam wszystkich!
Mam pytanie ,jak panowie widzicie technologiczność elementu który widać na dole? Jest to korpus pedaliery. Wiem ,że wymaga wielu zamocowań aby to wyfrezować. Macie może jakieś wskazówki co zmienić aby element łatwiej można było wykonać? Liczę na pozytywną krytyke:)
Tak orientacyjnie jaki mógłby być koszt wykonania tego elementu?
Pozdrawiam
Załączniki
korpus.rar
(151.59 KiB) Pobrany 333 razy



Tagi:


Mrozik
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 748
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#2

Post napisał: Mrozik » 19 lut 2011, 11:06

Technologiczność zerowa, chyba że spawane z kawałków.
W wrocławskim PWR Racing team robią teraz równie skomplikwaną ale z kawałków. Problem polega na tym, że alu starzone traci właściwości na spoinach nieco.
Formuła student?


Autor tematu
Pablito886
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 31
Rejestracja: 17 paź 2009, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: Pablito886 » 19 lut 2011, 11:32

Tak formula student , PW Warszawa. Na elementy pedaliery spawane sędziowie patrzą niezbyt przychylnym okiem niestety. Chociaż tą sekcje z "prawej strony" tzn z tylko z dwoma uszami moża by dospawać tam nie ma dużych naprężeń. Ale czy to gra warta zachodu? Możecie dać namiary na kogoś w Warszawie albo w okolicach który spawa alu?


Mrozik
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 748
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#4

Post napisał: Mrozik » 19 lut 2011, 16:38

Ta duża blacha z tyłu to rozumiem mocowanie pomp?
Pompy dziwne bo jakby od sprzęgła samochodowe, czemu nie stosujecie pomp z mocowaniem jak siłowniki pneumatyczne (przegub z przodu, przegub z tyłu). Są małe i dobre.
W porę pomyśl o sprężynach i łożyskowaniu pedałów. Równie ważne jest porządne mocowanie krańcówek od hamulca. (porządne krańcówki a nie jakieś badziewie). Będziecie mieli balance-bar do pomp przodu i tyłu? Robicie regulacje położenia całej pedaliery?

Pokaż całe złożenie.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 8197
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Technologia elemntu?

#5

Post napisał: WZÓR » 20 lut 2011, 14:10

Pablito886 pisze:Witam wszystkich!
Mam pytanie ,jak panowie widzicie technologiczność elementu który widać na dole? Jest to korpus pedaliery. Wiem ,że wymaga wielu zamocowań aby to wyfrezować. Macie może jakieś wskazówki co zmienić aby element łatwiej można było wykonać? Liczę na pozytywną krytyke:)
Tak orientacyjnie jaki mógłby być koszt wykonania tego elementu?
Pozdrawiam
Kolega chce ten element zrobić , czy tylko pogadać o nim ?
Wykonanie jego z pełnego materiału będzie dość kosztowne ... pomyślałbym w tym przypadku o jakimś półfabrykacie / odlewie.
Popytaj w odlewni aluminium :arrow: http://www.alwro.com.pl/ .... detale z form piaskowych nie powinny być drogie (?).
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


Autor tematu
Pablito886
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 31
Rejestracja: 17 paź 2009, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post napisał: Pablito886 » 20 lut 2011, 15:53

Mrozik pisze:Ta duża blacha z tyłu to rozumiem mocowanie pomp?
Pompy dziwne bo jakby od sprzęgła samochodowe, czemu nie stosujecie pomp z mocowaniem jak siłowniki pneumatyczne (przegub z przodu, przegub z tyłu). Są małe i dobre.
W porę pomyśl o sprężynach i łożyskowaniu pedałów. Równie ważne jest porządne mocowanie krańcówek od hamulca. (porządne krańcówki a nie jakieś badziewie). Będziecie mieli balance-bar do pomp przodu i tyłu? Robicie regulacje położenia całej pedaliery?
.
Tak ta "duza blacha" to mocowanie pomp. Przyjąłem takie rozwiązanie bo jest najtańsze, a niestety budżetu nie mamy zbyt wielkiego. Jeśli chodzi o pompy przgub z przody , przegub z tyły, to są bardzo fajne: lekkie małe , proste zamotowanie ale są drogie. Łożyskowanie i spręzyna gazu są przemyślane.Balancebar będzie osadzony w pedale (też najtańsza opcja:(). Regulacja położenia będzie bardzo prosta: do ramy będą dospawane dwie blacha z wywierconymi otoworami.

[ Dodano: 2011-02-20, 16:01 ]
WZÓR pisze:
Pablito886 pisze: Kolega chce ten element zrobić , czy tylko pogadać o nim ?
Wykonanie jego z pełnego materiału będzie dość kosztowne ... pomyślałbym w tym przypadku o jakimś półfabrykacie / odlewie.
Popytaj w odlewni aluminium :arrow: http://www.alwro.com.pl/ .... detale z form piaskowych nie powinny być drogie (?).
Tak element będzie wykonany, ale zobaczymy w jakiej postaci. Liczę na to ,że uczelnia zezwoli wykonać to na wydziale, bo jeśli nie to będzie trzeba troche zmienić koncepcje bo koszty wykonania przewyższą koszty całego osprzętu. Na materiał korpusu wybrałem PA6. Odlew piaskowy ile może tak orientacyjnie stracić na wytrzymałości?

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 8197
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#7

Post napisał: WZÓR » 20 lut 2011, 16:23

Pablito886 pisze:...Odlew piaskowy ile może tak orientacyjnie stracić na wytrzymałości?
:???: Niestety nie posiadam tej wiedzy . :???:
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki

Awatar użytkownika

marchru
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 647
Rejestracja: 22 paź 2008, 15:09
Lokalizacja: Dolina Lotnicza

#8

Post napisał: marchru » 20 lut 2011, 18:56

z jednego kawałka materiału ( np stopu tytanu) to raczej robi się części lotnicze niż niepracujące części do pojazdu nazziemnego. Polecam właśnie odlew.
Pablito886 pisze: Odlew piaskowy ile może tak orientacyjnie stracić na wytrzymałości?
w porównaniu do czego?
dalej będzie to jeden kawałek materiału wymagający obróbki skrawaniem
"Technologia rozwiązuje problemy, nie politycy"


Autor tematu
Pablito886
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 7
Posty: 31
Rejestracja: 17 paź 2009, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

#9

Post napisał: Pablito886 » 20 lut 2011, 21:19

Ten element pracuje z każdym naciśnięciem pedału hamulca. A czy struktura i wytrzymałość materiału odlanego nie będzie inna niż formatki obrabianej plastycznie i cieplnie?

Awatar użytkownika

marchru
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 647
Rejestracja: 22 paź 2008, 15:09
Lokalizacja: Dolina Lotnicza

#10

Post napisał: marchru » 21 lut 2011, 19:55

wiadomo, że wytrzymałość będzie inna.
Z alu też powstają części maszyn a siły działające na detal chyba nie są za duże. Alu dodatkowo można poddać obróbce cieplnej
"Technologia rozwiązuje problemy, nie politycy"

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”