Witam. Mam mały problem, mianowicie zerwany gwint na rolce napinacza rozrządu silnika. Wygląda to tak.
Rola jest mocowana na trzpieniu wkręconym w obudowę pompy oleju. Jest to ważne połączenie, bo jedna rolka odpowiada za napięcie rozrządu silnika.
Chce rozwiercić były otwór z gwintem m10x1.25 i wstawić tulejkę z łbem sześciokątnym tylko z tyłu pompy i wkręcić na kleju. I w końcu dotarłem do mojego pytania. Tulejka powinna mieć gwint lewoskrętny np m14x1.5, by w trakcie dokręcania rolki rozrządu na moment się "dociągała" a nie na odwrót. Mozę trochę głupie pytanie ale wolałbym się upewnić zanim zepsuje i będzie za późno. Dlaczego takie kombinacje, nie posiadam frezarki bo możne by się dało sfrezować na grubość i dać tulejkę z prawym gwintem, a do dyspozycji mam tylko tokarkę i wiertarkę stołowa .
Re: Naprawa gwintu
: 29 mar 2022, 01:09
autor: Robert_K
Słyszałeś o Helicoil?
Pozdrawiam.
Re: Naprawa gwintu
: 29 mar 2022, 04:39
autor: Mateusz-M
Witam,
Helicoil lub tuleja redukcyjna wkręcona na klej do łożysk nie ruszysz jej na bank srubą od napinacza a i klej uszczelni połaczenie.
Re: Naprawa gwintu
: 29 mar 2022, 09:25
autor: DUMEL
O Helicolie słyszałem, nie miałem jeszcze z tym doczynienia , może dlatego wydaje mi się trochę słabe. Ciekawe są tulejki od wurtha timesert ale ze względu na cenę raczej poza zasięgiem. Może zastosuje jednak helicolie i nie będę kombinował, 35nm taka sprężynka wytrzyma?
Wklejane to na kleju do łożysk czy gwintów.
Re: Naprawa gwintu
: 29 mar 2022, 09:30
autor: TOP67
To nie jest sprężynka z okrągłego drutu, tylko ma zarys gwintu. Wykonana jest z dobrej stali, więc ma wytrzymałość większą od materiału w który jest wkręcana. Jeśli już coś puści, to znowu aluminium. Ale teraz otwór ma większą średnicę, a więc i obwód. Czyli większą powierzchnię trzymającą.
Re: Naprawa gwintu
: 29 mar 2022, 19:02
autor: Arias2
Kiedyś gdzieś widziałem film pokazowy jak działa taka wkładka HeliCoil. Naprężenia rozkładają się po całej długości wkładki a nie tylko na miejscach styku z zarysu.
Dodatkowo jak poszukasz wkładki które mają jeden zwój zagięty masz pewność że śruba sama się nie wykręci.
Idealne rozwiązanie do naprawy zerwanych gwintów.
O Helicolie słyszałem, nie miałem jeszcze z tym doczynienia , może dlatego wydaje mi się trochę słabe. Ciekawe są tulejki od wurtha timesert ale ze względu na cenę raczej poza zasięgiem. Może zastosuje jednak helicolie i nie będę kombinował, 35nm taka sprężynka wytrzyma?
Wklejane to na kleju do łożysk czy gwintów.
Helicoli jest ok.
W ten sposób naprawiłem gwint korka spustu w misce olejowej ( Skoda Fabia).
Witam. Mam mały problem, mianowicie zerwany gwint na rolce napinacza rozrządu silnika. Wygląda to tak.
Rola jest mocowana na trzpieniu wkręconym w obudowę pompy oleju. Jest to ważne połączenie, bo jedna rolka odpowiada za napięcie rozrządu silnika x trench run
Chce rozwiercić były otwór z gwintem m10x1.25 i wstawić tulejkę z łbem sześciokątnym tylko z tyłu pompy i wkręcić na kleju. I w końcu dotarłem do mojego pytania. Tulejka powinna mieć gwint lewoskrętny np m14x1.5, by w trakcie dokręcania rolki rozrządu na moment się "dociągała" a nie na odwrót. Mozę trochę głupie pytanie ale wolałbym się upewnić zanim zepsuje i będzie za późno. Dlaczego takie kombinacje, nie posiadam frezarki bo możne by się dało sfrezować na grubość i dać tulejkę z prawym gwintem, a do dyspozycji mam tylko tokarkę i wiertarkę stołowa .
To nie jest sprężyna z okrągłego drutu; ma po prostu zarys wątku. Wykonany jest z wysokiej jakości stali, dzięki czemu jest mocniejszy niż materiał, w który jest wkręcany.