Na pewno jest to czyste aluminium? Mam nieco inne doświadczenia. http://silnikielektryczne.prv.pl/html/a ... iczne.htmlatom1477 pisze:Widziałeś widziałeś. Każdy silnik trójfazowy indukcyjny tak działa.
Wirujące pole stojana ciągnie za sobą aluminiowy wirnik.
Frezowanie w cienkim materiale
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1743
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
Ostatnie ćwiczenia z silnikiem asynchronicznym miałem 20 lat temu a i pamięć już nie ta ale coś mi się po głowie obija że "klatka" jest z aluminium albo nawet miedzi żeby dobrze przewodziła prąd a "wypełnienie" z blach stalowych... - coby dobrze "przewodziło" pole magnetyczneblasterpl pisze:Abstrahując od tematu , to aluminium w wirniku silnika klatkowego jest tylko "wypełniaczem" konstrukcji , za prace silnika odpowiada klatka ze stali.
poprawka - 25 lat temu. Kurde balans jak ten czas leci
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3776
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
No dobra. Faktycznie. Coś mi się pomieszało.
Ale jak by nie było bez tego aluminium (czy innego metalu pracującego jako zwora) silnik by nie działał (mimo wirnika ze stali).
Bo napęd bierze się z prądów wirowych.
I tak samo w uchwycie magnetycznym na zmienny prąd. Dlatego ma to szansę łapać aluminium czy miedz.
Ale jak by nie było bez tego aluminium (czy innego metalu pracującego jako zwora) silnik by nie działał (mimo wirnika ze stali).
Bo napęd bierze się z prądów wirowych.
I tak samo w uchwycie magnetycznym na zmienny prąd. Dlatego ma to szansę łapać aluminium czy miedz.