Ps w lotnictwie używa się kilku stopów , zależnie od potrzeb, jedne się dobrze spawa, drugie skrawa, trzecie nie koroduje a czwarte anoduje

Znalazlem opis cyt; Stop aluminium AW-7075 (Fortal) ma wysoką wytrzymałość mechaniczną - porównywalną do stali konstrukcyjnych, oraz bardzo wysoką wytrzymałość zmęczeniową. Jest bardzo dobrym materiałem do obróbki skrawaniem, także głębokich wybrań, posiada średnią odporność na korozję, bardzo dobrze nadaje się do szlifowania, polerowania oraz obróbki elektroerozyjnej. Stosowany na formy rozdmuchowe, formy na tworzywa piankowe, elementy tłoczników i wykrojników, części maszyn o wysoce obciążonych, używany w przemyśle lotniczymmike217 pisze:Tobie wystarczy gatunek 7075
Konkretnie musisz się przejść po narzędziowniach, najlepiej specjalizujących się w formach rozdmuchowych itd, tam się używa dużo aluminium. Gatunek 7075 to dobry wybór ze względu na obróbkę skrawaniem lub drążenie, ale jak pisze mike217 gorzej z galwanizowaniem. Czyli ogólny kierunek masz - ze względu na obróbkę CNC potrzebujesz jak najtwardszego aluminium (jak np 7075 bo dobrze się obrabia) i jednocześnie dobrze się galwanizuje.stas71 pisze: No i widzicie sprawa niby wyglada prosto i kazdy mowi przejdz sie po zakladach, ale w rzeczywistosci wcale to takie proste nie jest![]()
Chcesz zarobić to trzeba się pokręcić w temacie. Pewnie ciężko będzie w jednym miejscu zrobić obróbkę i dobre anodowanie. Wygląd będzie zależał od wykończenia, a mniej od samego gatunku aluminium. Po anodowaniu dekoracyjnym to już w ogóle będzie ciężko określić co to za gatunek. Surowe aluminium też można stosować, ale może być mniej odporne na przebarwienia i mechanicznie zadrapania. Można lakierować lub anodować i lakierować, wszystko zależy od efektu wizualnego jaki chcesz osiągnąć. Anodowanie to groszowa sprawa, ważniejsze jest dobre wykończenie powierzchni, bo anodowanie nie zakrywa wad.stas71 pisze: No i widzicie sprawa niby wyglada prosto i kazdy mowi przejdz sie po zakladach, ale w rzeczywistosci wcale to takie proste nie jest
Nie chodzi mi o obudowe glosnika, tylko obudowe podobna do obudow wzmacniaczy.
A jesli chodzi o aluminium lotnicze to wyglada duzo ladniej tzn ekskluzywniej
A o to wlasnie mi chodzi
Jak policzą tak jak za formę, to pewnie kolega takiego budżetu nie przewidujeMajster70 pisze:Najkrócej: dzwoń po narzędziowniach specjalizujących się w formach i galwanizeriach
W granicach 200 zł/h przy małych i prostych zleceniach jak twoje. Wątpię, by obudowa zajęła więcej niż kilka godzin, ale to wszystko zależy od twojego projektu, większość problemów to głębokie frezowanie środka gdzie estetyka nie musi być na najwyższym poziomie. Im prostsze będzie czoło, do którego przykładasz największą wagę, bez obłych kształtów, tym taniej cie to wyjdzie.stas71 pisze:A ile kosztuje forma? Wiem ze duzo ale ile mniej wiecej?