Przeróbka silnika 6 na 8-przewodowy

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
piotreq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 7
Rejestracja: 02 sty 2008, 16:59
Lokalizacja: Płock

Przeróbka silnika 6 na 8-przewodowy

#1

Post napisał: piotreq » 30 mar 2008, 21:26

Witam,

Zastanawiam się czy jest możliwe przerobienie silnika 6-przewodowego na 8-przewodowy ?

Z informacji które odnalazłem wynika, że silnik 8 przewodowy przy równoległym połączeniu cewek ma dużo lepsze właściwości i wyższy moment przy niskich obrotach niż silnik 6-przewodowy.

Co o tym sądzicie ?



Tagi:


andula
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 153
Rejestracja: 23 cze 2004, 22:41
Lokalizacja: Chruszczobród
Kontakt:

#2

Post napisał: andula » 30 mar 2008, 21:43

Witam

Jest możliwe przerobienie silnika 6 na 8 przewodowy, jednak należy uważać aby niewysunoł się nam wirnik ze środka, jeśli tak się stanie silnik straci ponad połowę swojego momentu, i bedzie bezużyteczny.Trudność przeróbki zależy od rodzaju silnika, najłatwiej przerabia się w tych gdzie przewody wewnątrz połączone są na płytce drukowanej, wtedy wystarczy przeciąć ścieżki dolutować i wyprowadzić dwa przewody.
proste do zrobienia jest to w nowszych silnikach Sanyo-Denki.

Jeśli niemasz jeszcze silników a chcesz kupić pod kontem przeróbki z 6 na 8 przewodów- to pytaj.


kszumek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 390
Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Białystok

#3

Post napisał: kszumek » 30 mar 2008, 21:52

Witam
nie jest chyba do końca tak jak myślisz , to samo możesz uzyskać stosując inny sterownik
napęd rozpatruj raczej jako zestaw silnik + sterownik
np możesz użyć sterownik zasilany wyższym napięciem


Autor tematu
piotreq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 7
Rejestracja: 02 sty 2008, 16:59
Lokalizacja: Płock

#4

Post napisał: piotreq » 30 mar 2008, 22:12

Sterowniki już mam na TA8435.

Silniki też już mam Shinano Kenshi właśnie 6-przewodowe 2,3V 1,5A moment coś około 0,5-0,7Nm.

Działa to razem dość fajnie ale zastanawiałem się czy da radę z tego wycisnąć więcej przez taką przeróbkę.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#5

Post napisał: Leoo » 30 mar 2008, 22:42

Jeśli Kolega "przerobi" uzwojenia faz i połączy połówki równolegle, to oczekiwany prąd wyniesie około 3A. Takiego obciążenia TA8435 nie wytrzyma. Proponuję pozostawić aktualną konfigurację. Można oczywiście połówki faz w "przerobionym" silniku połączyć szeregowo ale wówczas stracimy na prędkości.


Autor tematu
piotreq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 7
Rejestracja: 02 sty 2008, 16:59
Lokalizacja: Płock

#6

Post napisał: piotreq » 31 mar 2008, 10:15

A przypadkiem TA8435 nie ograniczy pradu do 1,5A ?

Tylko czy taki zabieg w tym momencie ma sens (pewnie wskazany by byl sterownik 3A) ?

Awatar użytkownika

webserver
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 989
Rejestracja: 01 sty 2005, 17:48
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

#7

Post napisał: webserver » 31 mar 2008, 14:25

piotreq pisze:A przypadkiem TA8435 nie ograniczy pradu do 1,5A ?
Osobiście wyciągłem z tego układu 2.42A i bardzo ładnie śmiga nic mu nie jest a co lepsza wcale dużo więcej sie nie grzeje.
Pozdrawiam PlotComplex.com


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#8

Post napisał: Leoo » 31 mar 2008, 15:17

webserver pisze:Osobiście wyciągłem z tego układu 2.42A i bardzo ładnie śmiga nic mu nie jest a co lepsza wcale dużo więcej sie nie grzeje.
To jest amplituda czy wartość skuteczna?


Autor tematu
piotreq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 7
Rejestracja: 02 sty 2008, 16:59
Lokalizacja: Płock

#9

Post napisał: piotreq » 01 kwie 2008, 08:24

Dziekuje za wszystkie wypowiedzi w kwestii przerobki.

Jednak zdecydowalem nie ruszac silnikow.

Nie chce zwyczajnie czegos puscic z dymem :wink:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”