Silnik z 6 przewodami

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
marekpolanski
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 4
Posty: 77
Rejestracja: 18 lut 2006, 15:17
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Silnik z 6 przewodami

#1

Post napisał: marekpolanski » 12 kwie 2007, 16:59

Witam,
Jak podłączyć silnik z 6 przewodami , w instrukcji do sterownika SSK-B01 jest metoda podłączenia silnika z 4 i 8 przewodami - o 6 przewodowych ( Allego cena 30PLN ani słowa nie ma).
Poza tym mam drugi problem moje silniki ( tym razem 1,8 Nm) działają tyllko w bardzo ograniczonym zakresie prędkości - poza tym zakresem wyją lub warczą:) niemiłosiernie... a jeden z nich ma tendencje do zmiany krerunku obrotów pod obciążeniem - czyli pracuje a jak złapię za śrubę i chcę ją przytrzymać to kręci się w drugą stronę!
Pozóżcie
Pozdrawiam
Marek



Tagi:

Awatar użytkownika

Rayford
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 846
Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
Lokalizacja: Gołdap

#2

Post napisał: Rayford » 12 kwie 2007, 17:21

Złącz dwa przewody i próbuj kręcić ośką i wybierz dwa komplety przewodów przy których silnik stawia największy opór, pozostałe dwa przewody zostaw nie podłaczone.

A z tym dziwnym kręceniem silnika to może źle podłączyłeś silnik? pierwszy komplet przewodów podłącz do A i B drugi C i D


Autor tematu
marekpolanski
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 4
Posty: 77
Rejestracja: 18 lut 2006, 15:17
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

#3

Post napisał: marekpolanski » 12 kwie 2007, 21:50

Jak to złącz? na sucho bez prądu?:) a moze da się sprawdzic omomierzem ..? tylko co?
Silnik podłączyłem dobrze, ale cały czas coś wariuje, jeszcze z nim powalcze...
Dzieki

Awatar użytkownika

Rayford
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 846
Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
Lokalizacja: Gołdap

#4

Post napisał: Rayford » 13 kwie 2007, 06:14

Można i omomierzem ale podałem najprostszą metodę sprawdzenia, rozpoznania uzwojeń silnika.

Silnik nigdzie nie podłączasz, złączaj ze sobą dwa przewody silnika i pokręcaj wirnikiem i szukaj pary kabelków które złączone ze sobą stawiają największy opór kręconego palcami wirnika.
Możesz najpierw rozdzielić przewody przy których złączeniu ze sobą nie powodują stawiania oporu wirnika i będziesz miał dwa komplety po trzy przewody i dwa z nich to wyprowadzenia skrajne cewki (początek i koniec) a trzeci to odczep ze środka tej cewki który nie pod łaczasz tego przewodu do sterownika.

Możesz przelecieć jeszcze omomierzem początek i koniec powinny wskazywać większą wartość a odczep ze środka cewki mierzona z końcem lub początkiem cewki powinna wskazywać połowę tej wartości.

Możesz jeszcze się pobawić i połączyć dwa silniki ze sobą i jeśli prawidłowo rozpoznałeś przewody to kręcąc palcami za wirnik silnika drugi powinien obracać się tak samo, po warunkiem że oba silniki mają te same prametry


Autor tematu
marekpolanski
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 4
Posty: 77
Rejestracja: 18 lut 2006, 15:17
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

#5

Post napisał: marekpolanski » 13 kwie 2007, 09:38

Rozumiem ze te co złączone dają opór to są wyprowadzenia jednej cewki?

Awatar użytkownika

Rayford
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 846
Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
Lokalizacja: Gołdap

#6

Post napisał: Rayford » 13 kwie 2007, 10:12

marekpolanski pisze:Rozumiem ze te co złączone dają opór to są wyprowadzenia jednej cewki?
Tak


Autor tematu
marekpolanski
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 4
Posty: 77
Rejestracja: 18 lut 2006, 15:17
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

#7

Post napisał: marekpolanski » 13 kwie 2007, 11:08

Dzieki wielkie, juz wszystko znalazłem! Pozdrawiam

Awatar użytkownika

Rayford
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 846
Rejestracja: 03 paź 2006, 20:45
Lokalizacja: Gołdap

#8

Post napisał: Rayford » 16 kwie 2007, 17:17

Dzieki wielkie, juz wszystko znalazłem! Pozdrawiam
Wystarczy jak naciśniesz pomógł

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”