Zasilanie krokowca z akumulatora
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 lip 2010, 17:22
- Lokalizacja: Chełm
Zasilanie krokowca z akumulatora
Mam dość nie typowe pytanie. Czy kiedyś ktoś próbował zasilić silnik krokowy z akumulatora. Otóź mam silnik o parametrach napięcie cewki: 2.5V oraz prąd 3A. Chciałbym go zasilić z akumulatora 12V 17Ah. Oczywiście domyślam się, że pojemność jego jest mała i wystarczy na, raptem, dwie-trzy godziny pracy, ale więcej nie potrzebuję. Tylko czy takie rozwiązanie, nie zniszczyło by szybko jego?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 6354
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
- Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka
Re: Zasilanie krokowca z akumulatora
A co za roznica czy akumulator czy zasilacz?
Zakladam oczywiscie, ze masz zamiar zastosowac jakis sterownik
a nie podpiac cewke pod akumulator
q
Zakladam oczywiscie, ze masz zamiar zastosowac jakis sterownik
a nie podpiac cewke pod akumulator

q
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 lip 2010, 17:22
- Lokalizacja: Chełm
Tak, zamierzam. Jestem wlasnie na etapie tworzenia sterownika do silnika krokowego. Właściwie gromadzenia wiedzy, bo wiadomo, że informacji na forum jest mnóstwo, ale trudno mi je usystematyzować w głowie...
W każdym bądź razie silnik jest. Sterownik oparty byłby na uC Atmega32, bo taki już miałem w domu. Tylko wciąż nie wiem jak dokładnie powinien wyglądać schemat zasilania silnika i wyprowadzeń z uC - konkluzja wiadomo jest jaka - jestem na etapie zerowym.... ;(
W każdym bądź razie silnik jest. Sterownik oparty byłby na uC Atmega32, bo taki już miałem w domu. Tylko wciąż nie wiem jak dokładnie powinien wyglądać schemat zasilania silnika i wyprowadzeń z uC - konkluzja wiadomo jest jaka - jestem na etapie zerowym.... ;(
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7737
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
silnik bipolarny ( 4 przewody ) czy unipolarny 9 6 , 8 przewodów ) ?
jak masz go zamiar sterować bezpośrednio z atmegi - czy atmegą sterownik silnika ?
chyba lepiej by było z atmegi wystawiać sygnały STEP ( krok silnika ) i ( kierunek ) .
a co do zasilania - lepiej 2 akumulatory po 12V ( szeregowo ) niż jeden .
czy chodzi o " timelapse " ?
pozdrawiam .
silnik bipolarny ( 4 przewody ) czy unipolarny 9 6 , 8 przewodów ) ?
jak masz go zamiar sterować bezpośrednio z atmegi - czy atmegą sterownik silnika ?
chyba lepiej by było z atmegi wystawiać sygnały STEP ( krok silnika ) i ( kierunek ) .
a co do zasilania - lepiej 2 akumulatory po 12V ( szeregowo ) niż jeden .
czy chodzi o " timelapse " ?
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 lip 2010, 17:22
- Lokalizacja: Chełm
Posiadam na stanie silnik bipolarny (4 przewody).
Odnośnie samego sterowania jeszcze nie podjąłem decyzji czy będzie bezpośrednio sterowany z Atmegi czy pomiędzy nią a silnikiem pojawi się sterownik silnika - po prostu wciąż jeszcze nie znalazłem klarownej odpowiedzi na to zagadnienie. Choć prawda jest taka, że troche trudno mi znaleźć taki sterownik co zapewniłby parametry wymagające przez silnik (3A prąd fazy).
Dlaczego potrzebuję łączyć dwa w szereg? Chyba, że zamysłem tego zdania było, to że potrzebuję zasilanie 24V.
Odnośnie samego sterowania jeszcze nie podjąłem decyzji czy będzie bezpośrednio sterowany z Atmegi czy pomiędzy nią a silnikiem pojawi się sterownik silnika - po prostu wciąż jeszcze nie znalazłem klarownej odpowiedzi na to zagadnienie. Choć prawda jest taka, że troche trudno mi znaleźć taki sterownik co zapewniłby parametry wymagające przez silnik (3A prąd fazy).
Dlaczego potrzebuję łączyć dwa w szereg? Chyba, że zamysłem tego zdania było, to że potrzebuję zasilanie 24V.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
@pukury: Ja prowadzę testy sterownika (opartego na A3977) przy zasilaniu z 12V akumulatora NiCd od wkrętarki. Hula ładnie, aczkolwiek demon prędkości to nie jest.
Jak to "bezpośrednio"? Całkiem bezpośrednio to się zwyczajnie nie da. Można sterować tranzystorami mocy z poziomu ATMegi i wykorzystać wejścia analogowe do sterowania chopperem. Sterowanie bipolarne wymaga 8 tranzystorów, z czego 4 będą "wysokie", czyli będą wymagały bootstrappingu - robi się to dość skomplikowane.
@mtbwr:Odnośnie samego sterowania jeszcze nie podjąłem decyzji czy będzie bezpośrednio sterowany z Atmegi czy pomiędzy nią a silnikiem pojawi się sterownik silnika
Jak to "bezpośrednio"? Całkiem bezpośrednio to się zwyczajnie nie da. Można sterować tranzystorami mocy z poziomu ATMegi i wykorzystać wejścia analogowe do sterowania chopperem. Sterowanie bipolarne wymaga 8 tranzystorów, z czego 4 będą "wysokie", czyli będą wymagały bootstrappingu - robi się to dość skomplikowane.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
To nie tak. Sterownik wymaga pewnego napięcia minimalnego na sekcji "mocy", ale to napięcie, o którym piszesz to jest _maksymalne_. Typowo nieduże sterowniki wymagają min. 7V, przy większych może to być rzędu 10, 12 czasem może 20V.Najpopularniejszy jaki pojawia się to daje 3A, ale przy zasilaniu 55VDC.
Od napięcia na wejściu zależy szybkość narastania prądu czyli max. prędkość silnika (oraz moment w ruchu).