Witam Panowie. Potrzebuje waszej pomocy. Sporo czytałem różnych artykułów na temat serwonapędów ale chciałbym je "skompresować" bo spotkałem się z różnymi opiniami i czasem wykluczającymi się wzajemnie informacjami. A więc od podstaw. Serwonapęd czyli serwomotor, servozasilacz i enkoder wbudowany w silnik.
1. Czy budujac jakąś maszyne potrzebuje do każdego jednego silnika jeden zasilacz ?
2. Czego dokładnie potrzebuje ażeby sterować silnikiem w czasie rzeczywistym z PC,
3. Czy serwosilnik zadziała bez podłączania enkodera? Po co? Bo jeśli wykrywany jest błąd w ruchu to rozumiem że servo przerywa prace.
4. Jak działają hamulce w servosilnikach w przypadku zupełnego odcięcia zasilania.?
5. Czy moment obrotowy jest faktycznie stały w całym przedziale prędkości? Czyli powiedzmy w silniku 10 Nm przy trzech obrotach na minute ma taka samą siłe jak przy 2000 obr?
6. Czym różni się synchroniczny serwomotor od asynchronicznego, w sensie ich zastosowań.
Wybaczcie prosze jeśli komuś wydają sie to głupie pytania ale jako Laik poprostu pytam. Z góry wszystkim dziękuje.
Podstawy servonapędów. Prośba o pomoc.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 sty 2012, 13:51
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
1. Nie
2. Trochę dziwne pytanie. Silnik musi mieć swój sterownik, który będzie na bieżąco reagował na uchyb. PC musi mieć stosowne oprogramowanie, potrafiące "rozmawiać" ze sterownikiem - jakie to oprogramowanie, zależy od sterownika.
5. Nie. Spadek momentu jest znacznie mniejszy, niż w przypadku silnika krokowego, co wynika wprost ze znacznie mniejszej liczby biegunów (typowy silnik krokowy ma ich 50 a serwo może mieć po prostu 2), ale występuje. Silniki DC i BLDC (i synchorniczne AC) mają parametr Kv określający, ile RPM osiągają "z wolta". Kiedy obroty będą równe U*Kv, to moment będzie 0.
2. Trochę dziwne pytanie. Silnik musi mieć swój sterownik, który będzie na bieżąco reagował na uchyb. PC musi mieć stosowne oprogramowanie, potrafiące "rozmawiać" ze sterownikiem - jakie to oprogramowanie, zależy od sterownika.
5. Nie. Spadek momentu jest znacznie mniejszy, niż w przypadku silnika krokowego, co wynika wprost ze znacznie mniejszej liczby biegunów (typowy silnik krokowy ma ich 50 a serwo może mieć po prostu 2), ale występuje. Silniki DC i BLDC (i synchorniczne AC) mają parametr Kv określający, ile RPM osiągają "z wolta". Kiedy obroty będą równe U*Kv, to moment będzie 0.