Silnik krokowy - osiem zamiast sześciu

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

Autor tematu
Obleśny Szczur
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 66
Rejestracja: 17 sie 2006, 22:13
Lokalizacja: Łódź

Silnik krokowy - osiem zamiast sześciu

#1

Post napisał: Obleśny Szczur » 26 wrz 2006, 19:32

Witam! Kolega zakupił tutaj trzy silniki FL57STH56-1006A. Wszystko byłoby fajnie, ale silnik opisywany na stronie ma 6 wyprowadzeń natomiast te co w ręku mam maja ich osiem. W dodatku zgadza się tylko połowa kolorów przewodów. Przewody w moim silniku to: zielony-żółty, czerwony-pomarańczowy, biały-szary, nibieski-fioletowy (pomierzyłem miernikiem które to końce uzwojen)
Mam pytanie: czy producent wysłał nam nie to co trzeba? a może to dobre silniki tylkoj ak je podłączyć? nie chce próbować na chybił trafił żeby czegoś nie sknocić.

I co najważniejsze, producent nie odpisuje mi na maile w tej sprawie.



Tagi:


jarekk
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1701
Rejestracja: 17 mar 2006, 08:57
Lokalizacja: Gdańsk

#2

Post napisał: jarekk » 26 wrz 2006, 20:33

Prawdopodobnie uzwojenia są całkowicie rozdzielone - w zależności od sterowania (bipolarne/unipolarne) trzeba połączyć ich końce. (to co na karcie jest oznaczone jako zółty i biały wydaje być się rozdzielone na niezależne obwody).


Można próbować na chybił/ nie trafił :-) , w najgorszym razie silnik nie będzie kręcił lub będzie miał obniżoną moc ( lepiej to robić na 50% prądu)


pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#3

Post napisał: pit202 » 26 wrz 2006, 21:02

ja bym sie cieszyl jakbym dostal 8 przewodow zamiast 6 , miernik w dloń i sprawdzic gdzie sa cewki , potem jezeli kolory sie nie zgadzają metodą organopedyczną podlaczac w szeregu lub rownolegle cewki i patrzyc czy sie kreci i czy dobrze sie kreci , porobic notatki i bedzie wiadomo ktora cewka ma byc z którą. nalezy pamietac ze szeregowo mamy wiekszy moment a rownolegle wiekszą dynamike ( o ile nic nie pomieszalem )
PiteR

Awatar użytkownika

Autor tematu
Obleśny Szczur
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 66
Rejestracja: 17 sie 2006, 22:13
Lokalizacja: Łódź

#4

Post napisał: Obleśny Szczur » 27 wrz 2006, 21:00

No ja też się ciesze że jest osiem a nie sześć, ale troche nie cieszy mnie fakt że dostaje coś niezgodne z opisem i bez żadnych instrukcji/schematu/informacji
Nic na siłę, weź większy młotek
http://lustfulrat.deviantart.com/

Awatar użytkownika

kostner
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1290
Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
Lokalizacja: Haan / Niemcy

#5

Post napisał: kostner » 28 wrz 2006, 00:02

eee mi sie wydaje jak silnik jest niezgodny z opisem to jest zepsuty !! I do tego te 8 przewodoow skandal !!
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni :(

Awatar użytkownika

gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

#6

Post napisał: gaspar » 29 wrz 2006, 15:33

Obleśny Szczur pisze: i bez żadnych instrukcji/schematu/informacji
To nie do końca tak. Czy jak kupujesz np sprzęgło do samochodu to masz napisane jak je zamontować? Aby cokolwiek zdziałać siłą rzeczy musisz radzić sobie sam albo przy pomocy ludzi znających się na rzeczy (lub google :D).

W końcu kupiłeś silnik krokowy a nie całą frezarkę aby mieć do niej instrukcję obsługi lub szkolenie w obsłudze, zresztą wpisując model silnika w google napewno coś znajdziesz.
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie

Awatar użytkownika

Autor tematu
Obleśny Szczur
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 66
Rejestracja: 17 sie 2006, 22:13
Lokalizacja: Łódź

#7

Post napisał: Obleśny Szczur » 30 wrz 2006, 23:52

Problem Gaspar polegał na tym że silnik został źle oznaczony. Przysłano silniki inne niż wynikałoby to z nalepek na nich. I na cóż mi tu google i strona producenta gdzie po tym typem opisane jest zupełnie co innego niż mam w ręku.
Ale na szczęscie już wszystko wyjaśnione. Sprzedawca się po 1.5 tygodnia zreflektował i przysłał maila że "dostał takie od producenta i nie zauważył błędu" na szczęście dostałem też karte katalogową od tych co mam.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7738
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#8

Post napisał: pukury » 01 paź 2006, 00:28

witam !! a może trzeba je było MŁOTEM ? i była by cisza ( Ty już tam wiesz ) :lol: pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Autor tematu
Obleśny Szczur
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 66
Rejestracja: 17 sie 2006, 22:13
Lokalizacja: Łódź

#9

Post napisał: Obleśny Szczur » 02 paź 2006, 22:11

Młotkiem? Przpomina mi się scena z Armageddonu. "Rosyjskie, amerykańskie, i tak wszystko jest z Tajwanu"
Nic na siłę, weź większy młotek
http://lustfulrat.deviantart.com/


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7738
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#10

Post napisał: pukury » 04 paź 2006, 01:26

witam !! niestety sytuacja się zmieniła - teraz wszystko jest produkcji - Wang & Chang . Co .LTD :lol: :lol: .pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”