Jaki silnik??

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

Autor tematu
Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

Jaki silnik??

#1

Post napisał: Wodzu » 04 lis 2006, 00:30

Jaki silnik zastosować do napędu wrzeciona ??
Potrzebuje dobrać w tej chwili silnik i jego moc.
Parametry: moc 1,5KW - 3KW
prędkość- i tutaj sie rodzi problem bo chciałbym żeby była jak największa tak od 5000-8000rpm.
Sterowanie to oczywiście falownik.
Mysłałem o zastosowaniu dużego serwa gdzieś natknąłem sie na takie do 9000rpm i miały dosyć dużo mocy ale oczywiście cena zawliłam mnie poniżej leżącego zera więc jesli ktoś coś wie to bardzo proszę o wypowiedź jakiś link albo o krytykę bez które pewnie i tak się nie obędzie :lol:


Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.

Tagi:


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1547
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#2

Post napisał: upadły_mnich » 04 lis 2006, 10:36

czy silnik musi mieć taką prędkość? bo i tak planujesz stosować falownik
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej

Awatar użytkownika

Autor tematu
Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#3

Post napisał: Wodzu » 04 lis 2006, 12:40

nie bardzo rozumiem co ma falownik do ograniczenia prędkości ?? A silnik ?? No coz fajinie by było gdyby miał te 8000rpm ale jak będzie miał 5600rpm to tez nie bedzie zle.
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#4

Post napisał: ALZ » 04 lis 2006, 23:42

Zwykły silnik indukcyjny na 50 Hz ma max.2950 obr/min. Na wieksze obroty to już konstrukcje specjalne za specjalne pieniądze napędzane falownikami. Można próbować ćwiczyć zwykły silnik większą częstotliwością ale kosztem ograniczenia momentu.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#5

Post napisał: Wodzu » 05 lis 2006, 00:34

No tak zdaje sobie sprawe że normalnym za normalne pieniądze to raczej się nie da. Falownik jasna sprawa, inaczej to nie zabawa :mrgreen:
Ale robią takie?? Oby nie na zamówienie :???:
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#6

Post napisał: ALZ » 05 lis 2006, 01:04

Spotkałem się z takimi silnikami ale obroty zaczynały się od 10 000. A nie można silnik normalny +przekładnia zębata??

Awatar użytkownika

Autor tematu
Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#7

Post napisał: Wodzu » 05 lis 2006, 18:33

Tak myslałem o tym ale jak to później sterowa przez falownik, żeby uzyskac małe obroty ?? Bo w zasadzie przy wysokich obrotach i tak uzywa sie małych frezow wiec takie rozwiazanie jak najbardziej tylko zebym nie musial tego robic recznie :mrgreen: tzn. zmieniac paskow i kol.
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#8

Post napisał: ALZ » 05 lis 2006, 19:00

Nawet jak zastosujesz silnik o wymaganej liczbie obrotów to i tak zakres regulacji z odpowiednim momentem obrotowym jest ograniczony . Poniżej 1/3 obr. max. w zasadzie ten zakres jest bezużyteczny zwłaszcza wtedy gdy wrzeciono nie jest chłodzone cieczą .

Awatar użytkownika

Autor tematu
Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#9

Post napisał: Wodzu » 05 lis 2006, 20:19

No jasne ze moment bedzie malal przy wyzszych obrotach. Dlatego wysokie obroty stosuje sie tylko do obrobki wykanczajacej. A ta przewaznie przeprowadza sie jakimis malymi frezami dla ktorych nie potrzebuje duzego momentu. Dlatego myslalem o jakiejs przekladni opartej (może w przyszlosci) na sprzegłach VHT, tak zeby automatycznie zmieniac przełożenie, ale jesli sa silniki wysokoobrotowe i mozna je zastosowac to po co sie bawic??
Ja pytalem sie o silnik, link do stonki z takimi, a moze ktos gdzies zna jakas firme- no i oczywiscie wyszlo to co mialo wyjsc- krytyka. Nie mow mi ze sie nie da, ze to bedzie za drogie, ze potrzebuje chłodzenie, ze jestem amatorem, ze jestem za mlody, za biedny, za glupi, bo jest to dla mnie nic innego jak tylko czcze gadanie ludzi bez wyobrazni ktorzy jak slysza ze koles potrzebuje szybki nie za mocny silnik ktory bedzie sterowany falownikiem to zaraz jak te wilki obsiadaja go i mowia ze: -po co ci taki silnik :shock: a przeciez do niego trzeba falownik (oczywiste) :shock: :???: a trzeba go chlodzic (nie trzeba, skoro znane firmy jak deckel nie chlodza do 11 000rpm, to czemu ja mialbym to robic)- z mojej strony dodam ze pozytywna krytyka jak najbardziej jest na miejscu tylko jeszcze trzeba wiedziec co to jest pozytywna krytyka. Powiem wiec ze jesli taki silnik sie znajdzie i bedzie wymagal chlodzenia to sie takie chlodzenie zrobi. Bo czuje ze coraz bardziej mnie tutaj obsiadacie, widze teraz juz jasno czemu Bartuss sie nie wypowiada (pomimo ze tez go krytykowalem- ale zawsze z jakims umiarem) i nie bede czekal az ktos mi powie ze jestem taki i owaki bo nikt tego nie wie i jak ktos ma zamiar sobie i mi marnowac czas piszac jakies glupoty to niech sobie daruje, to forum powstalo aby sie poszukiwac jakis rozwiazan, dzielic jakimis zdobyczami techniki (oczywiscie nie badzmy naiwni i zawsze cos za cos), jakimsi nie wiem zdjeciami maszyn czy co tam, a ni po to ze jak ktos pisze ze chcialby uzyskac dokladnosc rzedu 0,05mm to jest debilem i sie nie da, ze jak ktos jak ja pisze ze potrzebowal by w miare szybki silnik to najpierw sie mnie zniecheca i mowi ze drogi (chociaz to jest dla mnie jasna sprawa bo jak by niebyl drogi to bym go pewnie znalazl w necie i nikogo tutaj nie necil), ze falownik, ze chlodzenie ze nie wiadomo co jeszcze, to mija sie to z celem forum i czas powiedziec zeby kazdy krytyk chwile sie zastanowil co mu przybedzie z tej krytyki bo nastepnym razem to on moze zostac skrytykowany i bedzie sie bronil i kiepsko to wyjdzie wszystkim na zdrowie.

Wiec pytam: czy ma ktoś moze link do w miare szybkich silnikow tak od 5000rpm-do 8000rpm i mocach 1,5KWd-3KW, albo namiary na jakas firme ktora takimi handluje??
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#10

Post napisał: ALZ » 05 lis 2006, 20:30

Nie musisz na mnie naskakiwać.
Jeśli wiesz o co Ci chodzi to po co pytasz, jak masz kasę kup gotowe wrzeciono ,a poza tym mam to w d...ie.
Przepraszam.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”