CO TO ZA SILNIK??????

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
bogus105
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 421
Rejestracja: 24 gru 2005, 12:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

CO TO ZA SILNIK??????

#1

Post napisał: bogus105 » 24 mar 2006, 00:16

jest to silnik firmy MERA ZAP. typ:EDS-12 P42. czy wie ktos cos na temat tej firmy i co to jest za silnik?? posiada on piec przewodow: zielony, niebieski, zolty, czerwony i czarny. cos jakby krokowy ale... nie sa wyczuwalne zadne kroki przy obracaniu rotorem:/ srednica 85mm wysokosc samego silnika bez walu 100mm, waga 2,65kg. prosze i jakies informacje.niestety nie udalo mi sie teraz zalaczyc jego zdjec bo serwer ma jakies bledy, sprobuje pozniej:/



Tagi:

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#2

Post napisał: chomikaaa » 24 mar 2006, 07:40

zdjecie musi byc w rozdzialce 600x800 nie moze byc np 800x600 musi tez malo wazyc


Clash
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 44
Rejestracja: 02 kwie 2005, 14:22
Lokalizacja: Szczecin

#3

Post napisał: Clash » 24 mar 2006, 09:19

Byc moze jest to silnik DC z wbudowanym enkoderem.

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#4

Post napisał: gmaro » 24 mar 2006, 12:17

pewnie silniki masz takie jak ja mam oto link :
-=mój wątek=-

Silnik też posiada 5 kabli przy czym 2 to na pewno zasilanie silnika..

img]Obrazek[/img]Obrazek[/img]Obrazek[/img]

też do końca nie wiadomo co to za silniki :(
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


anoda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 468
Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
Lokalizacja: P?ock

#5

Post napisał: anoda » 24 mar 2006, 12:26

A trzy pozostałe kable są od czytnika enkodera szczelinowego Masa -zasilanie LED-a i fotodioda. Ciekawe jakie przełożenie ma przekładnia zębata i ile ma luzu przy nawrocie.
Pozdrawiam

Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#6

Post napisał: gmaro » 24 mar 2006, 12:40

anoda pisze:Ciekawe jakie przełożenie ma przekładnia zębata i ile ma luzu przy nawrocie.
- luz prawie znikomy ciężko tak na oko powiedzieć , a co do samego silnika to posiadam 2 sztuki ;
- nie mam sterowania do niego + do tego niewiem jak go sprawdzić :( ;
- są wielkosci jak kolega bogus105 opisuje (100 mm bez walu i przekładni a średnica to okolo 90 dokładne wymiary mogę podac po powrocie do domku)
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


Autor tematu
bogus105
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 421
Rejestracja: 24 gru 2005, 12:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#7

Post napisał: bogus105 » 24 mar 2006, 15:09

oto zdjecia mojego silnika. nie ma on przekladni zadnej. wal napedowy ma jakies 10mm srednicy. wie ktos cos na temat tef firmy?? podobno miescila sie gdzies w Ostrowcu...
Załączniki
IMG_4029.jpg
IMG_4029.jpg (11.83 KiB) Przejrzano 2218 razy
IMG_4030.jpg
IMG_4030.jpg (19.26 KiB) Przejrzano 2216 razy
IMG_4028.jpg
IMG_4028.jpg (13.99 KiB) Przejrzano 2224 razy

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#8

Post napisał: ALZ » 24 mar 2006, 21:36

Napięcie znamionowe 12,4V
Pobór mocy silnika 36 W
Prąd w paśmie silnika 1,45 A
liczba pasm 4
Skok znamionowy 3,46 stopni
Moment znamionowy 0,25 Nm
Maks. moment synchro-
nizujący 0,6 Nm
Moment rozruchowy 0,3 Nm
Moment bezwładności
wirnika 960
Rezystencja pasma 8,5 Ohm
Impedancja pasma 15,3 Ohm
Częstotliwość graniczna 600 Hz

Jest to czteropasmowy silnik skokowy o wirniku reluktancyjnym produkownym przez Zakłady Automatyki Przemysłowej w Ostrowie Wielkopolskim.


Autor tematu
bogus105
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 421
Rejestracja: 24 gru 2005, 12:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#9

Post napisał: bogus105 » 24 mar 2006, 22:35

wow:):):):)dzieki:) jakos na oko maly ma ten moment...reszty nie za bardzo rozumiem:/ co jest w jego budowie innego ze nie sa wogole wyczuwalne kroki, co to znaczy ze "4 pasmowy" i jak sie tym steruje? ma piec kabli czyli jak zwyklym silnikiem unipolarnym?

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#10

Post napisał: ALZ » 25 mar 2006, 00:29

Jest to silnik skokowy o wirniku biernym z miękkiej stali i dlatego poszczególne kroki są niewyczuwalne i obraca się bez oporów. Generalnie są to dość "cienkie" silniki w porównaniu z ogólnie dostępnymi silnikami hybrydowymi i mają dość wredną tendencję do oscylacji. W mniej odpowiedzialnych i mało obciążonych konstrukcjach można je zastosować. Bynajmniej ze względu na ilość pasm mogą być lepsze od dwupasmowych silników od naszych żółtych "przyjaciół" (miałem do czynienia właśnie z takimi silnikami-parametry katalogowe były super ale w praktyce okazało się że to totalne g...o i 400 Hz było dla nich mie lada wyczynem). Z silników które masz można całkiem sporo wydusić przez sterowanie z forsowaniem tzn. szpilkami napięcia ok 40V.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”