CO TO ZA SILNIK??????
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 421
- Rejestracja: 24 gru 2005, 12:59
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
CO TO ZA SILNIK??????
jest to silnik firmy MERA ZAP. typ:EDS-12 P42. czy wie ktos cos na temat tej firmy i co to jest za silnik?? posiada on piec przewodow: zielony, niebieski, zolty, czerwony i czarny. cos jakby krokowy ale... nie sa wyczuwalne zadne kroki przy obracaniu rotorem:/ srednica 85mm wysokosc samego silnika bez walu 100mm, waga 2,65kg. prosze i jakies informacje.niestety nie udalo mi sie teraz zalaczyc jego zdjec bo serwer ma jakies bledy, sprobuje pozniej:/
Tagi:
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3671
- Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
- Lokalizacja: zapytaj
- Kontakt:
pewnie silniki masz takie jak ja mam oto link :
-=mój wątek=-
Silnik też posiada 5 kabli przy czym 2 to na pewno zasilanie silnika..
img]
[/img]
[/img]
[/img]
też do końca nie wiadomo co to za silniki
-=mój wątek=-
Silnik też posiada 5 kabli przy czym 2 to na pewno zasilanie silnika..
img]



też do końca nie wiadomo co to za silniki

Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem...
to nacisnij POMÓGŁ :]
Pomogłem...

-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3671
- Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
- Lokalizacja: zapytaj
- Kontakt:
- luz prawie znikomy ciężko tak na oko powiedzieć , a co do samego silnika to posiadam 2 sztuki ;anoda pisze:Ciekawe jakie przełożenie ma przekładnia zębata i ile ma luzu przy nawrocie.
- nie mam sterowania do niego + do tego niewiem jak go sprawdzić

- są wielkosci jak kolega bogus105 opisuje (100 mm bez walu i przekładni a średnica to okolo 90 dokładne wymiary mogę podac po powrocie do domku)
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem...
to nacisnij POMÓGŁ :]
Pomogłem...

-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 421
- Rejestracja: 24 gru 2005, 12:59
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
oto zdjecia mojego silnika. nie ma on przekladni zadnej. wal napedowy ma jakies 10mm srednicy. wie ktos cos na temat tef firmy?? podobno miescila sie gdzies w Ostrowcu...
- Załączniki
-
- IMG_4029.jpg (11.83 KiB) Przejrzano 2218 razy
-
- IMG_4030.jpg (19.26 KiB) Przejrzano 2216 razy
-
- IMG_4028.jpg (13.99 KiB) Przejrzano 2224 razy
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Napięcie znamionowe 12,4V
Pobór mocy silnika 36 W
Prąd w paśmie silnika 1,45 A
liczba pasm 4
Skok znamionowy 3,46 stopni
Moment znamionowy 0,25 Nm
Maks. moment synchro-
nizujący 0,6 Nm
Moment rozruchowy 0,3 Nm
Moment bezwładności
wirnika 960
Rezystencja pasma 8,5 Ohm
Impedancja pasma 15,3 Ohm
Częstotliwość graniczna 600 Hz
Jest to czteropasmowy silnik skokowy o wirniku reluktancyjnym produkownym przez Zakłady Automatyki Przemysłowej w Ostrowie Wielkopolskim.
Pobór mocy silnika 36 W
Prąd w paśmie silnika 1,45 A
liczba pasm 4
Skok znamionowy 3,46 stopni
Moment znamionowy 0,25 Nm
Maks. moment synchro-
nizujący 0,6 Nm
Moment rozruchowy 0,3 Nm
Moment bezwładności
wirnika 960
Rezystencja pasma 8,5 Ohm
Impedancja pasma 15,3 Ohm
Częstotliwość graniczna 600 Hz
Jest to czteropasmowy silnik skokowy o wirniku reluktancyjnym produkownym przez Zakłady Automatyki Przemysłowej w Ostrowie Wielkopolskim.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Jest to silnik skokowy o wirniku biernym z miękkiej stali i dlatego poszczególne kroki są niewyczuwalne i obraca się bez oporów. Generalnie są to dość "cienkie" silniki w porównaniu z ogólnie dostępnymi silnikami hybrydowymi i mają dość wredną tendencję do oscylacji. W mniej odpowiedzialnych i mało obciążonych konstrukcjach można je zastosować. Bynajmniej ze względu na ilość pasm mogą być lepsze od dwupasmowych silników od naszych żółtych "przyjaciół" (miałem do czynienia właśnie z takimi silnikami-parametry katalogowe były super ale w praktyce okazało się że to totalne g...o i 400 Hz było dla nich mie lada wyczynem). Z silników które masz można całkiem sporo wydusić przez sterowanie z forsowaniem tzn. szpilkami napięcia ok 40V.