Hej, jestem nowy na forum i chciałbym was poprosić o pomoc i poradę.
Zdobyłem 4 silniki krokowe wraz z prowadnicami i łożyskami. Niestety nie potrafię zidentyfikować silnika oraz nie potrafię określić sterowania nimi.
dwie złączki, jedna 4 przewody, a druga 5.
opis na obudowie: 904150 021115-Q16
Chciałbym z nich zbydować frezarkę, czy mógł bym poprosić was o pomoc w dobraniu sterowników?
Identyfikacja, dokumentacja i sterowanie silnikiem
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2224
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Identyfikacja, dokumentacja i sterowanie silnikiem
Chyba nikt nie zna takich silników. O ile rozpoznanie typu można zrobić, to parametrów nikt nie odgadnie. Można zachowawczo dać niski prą i nie wykorzystać mocy, albo zaryzykować spalenie.
Ilość przewodów sugeruje serwokrokowca.
Rozepnij wtyczki i zmierz oporność między przewodami.
Możliwe są m.in. takie kombinacje
1. Silnik unipolarny - 8 przewodów, 4 odseparowane uzwojenia (opór klika Ω). Tylko tu jest 9 przewodów
2. Silnik unipolarny - 6 przewodów, po dwa uzwojenia połączone szeregowo.
3. Silnik unipolarny - 5 przewodów, między wszystkimi jest przejście. Tylko z jednego do pozostałych opór jest 2 razy mniejszy. Tu pasuje ta wtyczka z 5 przewodami. Ta z 4 mogła by wtedy być od enkodera.
4. Silnik bipolarny - 4 przewody, dwa odseparowane uzwojenia. Wtedy enkoder by był na 5 przewodach.
Ilość przewodów sugeruje serwokrokowca.
Rozepnij wtyczki i zmierz oporność między przewodami.
Możliwe są m.in. takie kombinacje
1. Silnik unipolarny - 8 przewodów, 4 odseparowane uzwojenia (opór klika Ω). Tylko tu jest 9 przewodów
2. Silnik unipolarny - 6 przewodów, po dwa uzwojenia połączone szeregowo.
3. Silnik unipolarny - 5 przewodów, między wszystkimi jest przejście. Tylko z jednego do pozostałych opór jest 2 razy mniejszy. Tu pasuje ta wtyczka z 5 przewodami. Ta z 4 mogła by wtedy być od enkodera.
4. Silnik bipolarny - 4 przewody, dwa odseparowane uzwojenia. Wtedy enkoder by był na 5 przewodach.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2847
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Identyfikacja, dokumentacja i sterowanie silnikiem
to wygląda bardziej na silnik pradu stałego z uzwojeniem + enkoder ABZ i zasilaniem + - ,ewentualnie termik na 2 przewodach podobne rozwiązanie jest w silnikach od otwierania drzwi w galeriach
Dodane 4 minuty 36 sekundy:
A żeby tego być pewnym trzeba podłączyć omomierz na te 4 przewody
Dodane 4 minuty 36 sekundy:
A żeby tego być pewnym trzeba podłączyć omomierz na te 4 przewody
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki