Prędkość obrotowa a podział kroku

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Raven
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 681
Rejestracja: 24 paź 2011, 11:54
Lokalizacja: Warszawa

#11

Post napisał: Raven » 29 paź 2013, 21:24

Magiczne słowo - rampa.

Mocniejszy silnik będzie mógł szybciej rozpędzać/hamować oś.



Tagi:

Awatar użytkownika

kolanoreki
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 464
Rejestracja: 21 gru 2004, 14:11
Lokalizacja: 05-505 PRAŻMÓW
Kontakt:

#12

Post napisał: kolanoreki » 29 paź 2013, 22:53

gbn pisze: Ja chcę osiągnąć spory posuw i wypadało by go rozkręcić co najmniej do 2000pps
Dlatego proponuje użyć silników serwokrokowych. Można je rozkręcić do o wiele większych prędkości bez obawy o utratę kroków. Ewentualnie pozostaje zakup serw - ale to już wydatek 2-3 razy większy.


Autor tematu
gbn
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 22 paź 2013, 21:45
Lokalizacja: Stalowa Wola

#13

Post napisał: gbn » 30 paź 2013, 19:54

kolanoreki pisze:
gbn pisze: Ja chcę osiągnąć spory posuw i wypadało by go rozkręcić co najmniej do 2000pps
Dlatego proponuje użyć silników serwokrokowych. Można je rozkręcić do o wiele większych prędkości bez obawy o utratę kroków. Ewentualnie pozostaje zakup serw - ale to już wydatek 2-3 razy większy.
ło Panie! toż to piękna sprawa! Teraz moje obliczenia nabierają sensu:)
To ja się nawet nie zastanawiam tylko ładuję na wszystkie osie silniczki hybrydowe.
Że też nie wiedziałem o ich istnieniu... ;o

Dzięki :)

Jeszcze jedna kwestia mnie dręczy:
Co ma posuw(długość drogi do przebycia) do wyliczenia ilości Hz?
Obrazek

to jakby się kłóci z tym wzorem:
obr silnika = częstotliwość / (liczbę kroków na obrót silnika * podział kroku)


Raven
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 681
Rejestracja: 24 paź 2011, 11:54
Lokalizacja: Warszawa

#14

Post napisał: Raven » 30 paź 2013, 22:31

W modelu uproszczonym zakładasz, że silnik stoi albo kręci się z pełną prędkością.

Model powyżej uwzględnia rozpędzanie i hamowanie silnika - wspomnianą wcześniej rampę.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”