Uszkodzenie silnika w Dremelu model 400

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#11

Post napisał: ALZ » 22 lis 2005, 22:10

http://etli.bosch-pt.com/main_frame.asp

Wybierz jeden z typów i po kliknięciu na czerwoną ikonkę masz szczegóły z cenami.
Nie wiem jak z rozmiarami ale może by się udało wymienić wirnik wraz ze stojanem na 125W.
Ja mam Dremela 395 już 4 lata i niejedno przeszła -to mimo wszystko solidny sprzęt.

Np. do 125 watowych stojan kosztuje 32zł



Tagi:


Autor tematu
Piroman1024
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 13
Posty: 61
Rejestracja: 29 mar 2005, 03:04
Lokalizacja: D?browa GĂłrnicza

#12

Post napisał: Piroman1024 » 24 lis 2005, 17:32

Poczekam jeszcze do marca i zobaczę czy nie pojawią się części zamienne do modelu 400 i wtedy podejmę decyzje co z tym dalej zrobić - nic innego mi chyba nie pozostaje do wyboru.
"Mathematics is the language of nature"

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#13

Post napisał: ALZ » 24 lis 2005, 18:18

To jest ciekawe że tylko w Polsce jest ten model oferowany. Sprawdź kraj producenta i właśnie tam szukaj części bo praktycznie wszędzie oferują części zamienne. Jesteśmy w Europie i kupienie czegokolwiek np w Holandi nie stanowi problemu i często jest taniej niż u nas mimo kosztów przesyłki.


Autor tematu
Piroman1024
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 13
Posty: 61
Rejestracja: 29 mar 2005, 03:04
Lokalizacja: D?browa GĂłrnicza

#14

Post napisał: Piroman1024 » 25 lis 2005, 19:00

Właśnie odwrotnie w Polsce tego modelu jeszcze nie ma - kupiłem go na zachodzie.
Z tego co piszą to jest to urządzenie wyprodukowane w Meksyku - nie wiem czy Dremele są oryginalnie produkowane tam ale po wyglądzie wszystkich komponentów jestem na 99.9% przekonany że jest to oryginalny sprzęt.
Jeżeli masz jakieś namiary gdzie za granicą kupić wirnik do tego modelu to byłbym bardzo zobowiązany(w Polsce go jeszcze nie ma).
"Mathematics is the language of nature"

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#15

Post napisał: ALZ » 25 lis 2005, 19:56

Poprzeglądałem strony europejskie i tylko na stronie polskiej jest wzmianka o Twoim modelu. Faktycznie występuje on w ameryce ale u nich chyba jest inna polityka zaopatrywania w części zamienne bo nie namierzyłem tam wirników.Jeśli masz kogoś znajomego z Dremelkiem to porównaj sobie wymiary wirnika bo wydaje mi się że te 140W to jest amerykańskie i nie bardzo mi się chce wierzyć że zastosowali tam inny wirnik. Jeśli jednak inny to nie zostaje Ci nic innego jak go przewinąć.


Autor tematu
Piroman1024
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 13
Posty: 61
Rejestracja: 29 mar 2005, 03:04
Lokalizacja: D?browa GĂłrnicza

#16

Post napisał: Piroman1024 » 26 lis 2005, 13:43

To w takim razie jeszcze jedno mam pytanko - skąd zdobyć taki kluczyk serwisowy(wygląda jak gwiazda)?
"Mathematics is the language of nature"

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#17

Post napisał: ALZ » 26 lis 2005, 14:05

Trudno cokolwiek poradzić skoro nie mam tego w ręku ale w 395 jest to Torx 15 czyli nic szczególnego i każdy szanuąjcy się sklepik z narzędziami coś takiego ma.


Sprawdź czy to nie jest przypadkiem to
Załączniki
dremel.rar
(49.13 KiB) Pobrany 344 razy


Autor tematu
Piroman1024
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 13
Posty: 61
Rejestracja: 29 mar 2005, 03:04
Lokalizacja: D?browa GĂłrnicza

#18

Post napisał: Piroman1024 » 26 lis 2005, 17:28

Dzisiaj zaszlifowałem sobie 'kluczyk i rozkręciłem tego dremela.
Z organoleptycznych oględzin nic nie wskazuje na palenie uzwojeń - brak przydymień, przypalonych drucików miedzianych itp. ale pewnie to mylne wrażenie.
Dalej wziąłem miernik i pomierzyłem opory uzwojeń stojana - mają równo po 24.5Ohma i bardzo szybko się nagrzewają jak podłączyć dremela do prądu, wirnik raczej się nie nagrzewa.
Chyba spróbuje dać te sprzęt do przewinięcia.

P.S.
Jeszcze jedno głupie pytanie - silnik Dremela jest na prąd zmienny?
To znaczy tam w tej elektronice nie ma żadnego prostownika który mógłby się spalić i dawać zmienny prąd do silnika.
"Mathematics is the language of nature"

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#19

Post napisał: chomikaaa » 26 lis 2005, 19:07

a po co mialby tam byc prostownik? daj zdjecie to pomyslimy


Autor tematu
Piroman1024
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 13
Posty: 61
Rejestracja: 29 mar 2005, 03:04
Lokalizacja: D?browa GĂłrnicza

#20

Post napisał: Piroman1024 » 26 lis 2005, 19:39

Tak tylko się zastanawiam.
Kiedyś rozebrałem krajalnice do chleba i miała silnik komutatorowy i prostownik który prostował napięcie sieci.
Zdaje się że można układ rozróżnić po sposobie łączenia uzwojeń stojana i wirnika - u mnie jest tak:
-Kabel czarny z elektroniki łączy się z jednym uzwojeniem stojana
-Potem z tego uzwojenia przewód łączy się z jednym biegunem wirnika(komutatora)
-Następnie drugi biegun komutatora łączy się z drugim uzwojeniem stojana i następnie idzie czerwony przewód z elektroniki.

Czyli wszystko jest połączone szeregowo.
To że silnik mógłby być zasilany napięciem stałym wpadłem po kolorach kabli(czerwony i czarny).
"Mathematics is the language of nature"

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”