Wydaje mi się, że wystarczą silniki od wycieraczek i krańcówki. Po co komplikowac temat? Chyba , ze masz jeszcze inne załozenia. jak ma wygladac kompletny cykl pracy tego urządzenia? gdzie sa punkty zwrotne?? Dokładnosc itp...??
Wiesiek
Proszę o pomoc w wyborze SILNIKA KROKOWEGO lub podobnego.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 376
- Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
- Lokalizacja: pod Olsztynem
- Kontakt:
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek
Tagi:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lis 2007, 21:31
- Lokalizacja: Kraków
Praca w najprostszym wariancie ma wyglądać tak:
Ramię startuje z pozycji 0 stopni, obraca się do pozycji 45 stopni, opuszcza linkę - praktycznie całą długość (może z niewielkim zapasem) to będzie gdzieś 7m, potem podciąga ładunek do samej góry i ramię obraca się wtedy (gdy ładunek jest już na górze) do kąta 180 stopni. Po wyładowaniu ładunku ramię wraca do pozycji 0. Czyli 0 stopni -> 45 opuszczamy i podnosimy -> 180 -> 0.
W bardziej rozbudowanej wersji w pozycji 0 linka jest jeszcze opuszczana do 1/3 wysokości i wciągana, potem ramię robi zwrot o 180 stopni i powrót do 0, a reszta juz jak wyżej.
Pozdrawiam
Ramię startuje z pozycji 0 stopni, obraca się do pozycji 45 stopni, opuszcza linkę - praktycznie całą długość (może z niewielkim zapasem) to będzie gdzieś 7m, potem podciąga ładunek do samej góry i ramię obraca się wtedy (gdy ładunek jest już na górze) do kąta 180 stopni. Po wyładowaniu ładunku ramię wraca do pozycji 0. Czyli 0 stopni -> 45 opuszczamy i podnosimy -> 180 -> 0.
W bardziej rozbudowanej wersji w pozycji 0 linka jest jeszcze opuszczana do 1/3 wysokości i wciągana, potem ramię robi zwrot o 180 stopni i powrót do 0, a reszta juz jak wyżej.
Pozdrawiam
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 cze 2007, 23:03
- Lokalizacja: Gdańsk
No do tego co nam napisałeś to w zupełności wystarczą silniki od wycieraczek + czujniki krańcowe zamieszczone w odpowiednich miejscach. Do zliczania długości linki można używać tych wbudowanych impulsatorów z silników, uzyskasz w ten sposób dokładność rzędu jednego obrotu wałka z linką (w zależnośći od średnicy wałka i ilości nawiniętego sznurka).
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 cze 2007, 23:03
- Lokalizacja: Gdańsk
yyy nie bardzo, ponieważ SKK-B01 przeznaczoy jest do silników krokowych, jego wydajność prądowa wynosi tylko 2A a silniki od wycieraczek są zwykłymi silnikami szczotkowymi prądu stałego i pobierają dużo więcej prądu, nawet do 10A. Sterować można nimi łatwo budując mostek H nawet na przekaźnikach (choć lepiej na MOSFETach). Na forum elektrody na pewno znajdziesz jakieś gotowce mostków lub nawet sterowanie silnikami od wycieraczek.
pozdrawiam
Arek
pozdrawiam
Arek