Witam
mam pytanko mam 5 takich samych dość sporych silniczków
niepokoi mnie ze 3 z nich jak zakręce na luzie maja bardzo małe opory
nie czuć przeskoków między krokami w pozostałych 2 czuć to zdecydowanie mocniej
czyżby to znaczyło ze coś nie tak z tymi 3 ?
i może ktoś podrzuci ma jakieś info nt ich momentu
pozdr
Pytanko nt. silnika krokowego ,ma małe opory ...
-
- Moderator
-
ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1998
- Rejestracja: 27 lis 2004, 19:40
- Lokalizacja: Gniew
- Kontakt:
Witaj
Nie zamykasz obwodu poprzez zwarcie kabli ??
Nie zamykasz obwodu poprzez zwarcie kabli ??
... z poważaniem ....pozdrawiam --- Doceń to że, poświęciłem Ci trochę czasu !!! wciśnij "pomógł" to nic nie kosztuje
---
Moja pierwsza i druga maszynka a trzecia w fazie testu http://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2281

Moja pierwsza i druga maszynka a trzecia w fazie testu http://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2281
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Mam podobne Sigmy, tyle że mniejsze jednak są różnice w mocy magnesów. Jeden silnik ma naprawdę mocny, jeden wyczuwalnie bardzo słaby. Trudno powiedzieć co powoduje takie zmiany, być może silnik został przegrzany. Jednak są to silniki hybrydowe i spora część momentu pochodzi z reluktancji. Proponuję zmierzyć moment obrotowy i ewentualnie później martwić się siłą magnesów.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 495
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:08
- Lokalizacja: Białystok
do easy2002 nie zwieram, właśnie w takim stanie czuć różnicę
te 2 to aż trudno zakręcić palcami maja taki opór
przy zwarciu oczywiście opór wałka rośnie
mam kawałek oryginalnego sterownika do nich
a raczej sam stopień mocy
i z tego co mi sie udało
dopatrzeć to prąd tylko 4,3 A
myślałem że będą mocniejsze
do Leoo czym napędzasz te silniczki i jakie mają parametry ?
i czy u Ciebie taka różnica w momencie obrotowym czy tylko na luzie jak u mnie
ja swoich jeszcze nie mam do czego podłączyć
i czy mógłbyś troszkę wyjaśnić
"Jednak są to silniki hybrydowe i spora część momentu pochodzi z reluktancji."
Dziękuję.
te 2 to aż trudno zakręcić palcami maja taki opór
przy zwarciu oczywiście opór wałka rośnie
mam kawałek oryginalnego sterownika do nich
a raczej sam stopień mocy
i z tego co mi sie udało
dopatrzeć to prąd tylko 4,3 A

do Leoo czym napędzasz te silniczki i jakie mają parametry ?
i czy u Ciebie taka różnica w momencie obrotowym czy tylko na luzie jak u mnie
ja swoich jeszcze nie mam do czego podłączyć
i czy mógłbyś troszkę wyjaśnić
"Jednak są to silniki hybrydowe i spora część momentu pochodzi z reluktancji."
Dziękuję.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Moje sterowniki jeszcze "się robią" a same silniczki mają 0,9A poboru.kszumek pisze:do Leoo czym napędzasz te silniczki i jakie mają parametry ?
Testowane bez prądu.kszumek pisze:i czy u Ciebie taka różnica w momencie obrotowym czy tylko na luzie jak u mnie
Silnik hybrydowy łączy cechy silnika z magnesami trwałymi i reluktancyjnego. Moment trzymający powstaje na skutek przepływu linii sił pola magnetycznego przez szczelinę między wirnikiem a stojanem. Największy moment powstaje w chwili, kiedy wycinek wirnika (biegun) stoi idealnie nad nabiegunnikiem uzwojenia fazowego. W takim wypadku szczelina powietrzna jest najmniejsza a co za tym idzie reluktancja obwodu.
Podczas obracania się silnika, moment obrotowy w większej części pochodzi od magnesów.