Witam,
projektuje przekladnie pasową. Czy musi ona zostać obudowana? I jeśli tak to czy projektując obudowe zwracać uwagę na chłodzenie przekładni czy będę mógł obudować zwykłą blachą?
Chłodzenie przekladni pasowej
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 404
- Rejestracja: 09 paź 2012, 14:08
- Lokalizacja: PL
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 404
- Rejestracja: 09 paź 2012, 14:08
- Lokalizacja: PL
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 999
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
Ale o jaki pasek chodzi? Bo jeśli zębaty to ten w przeciwieństwie do klinowych nie marnuje nam aż tyle mocy na ciepło.
Spróbuj obrócić ręką jakiś napęd z przekładnią z naciągniętymi kilkoma pasami klinowymi . Tą samą przekładnią zna pasku zębatym nawet bardzo szerokim zakręcisz dużo łatwiej.
Co do grzania się przekładni pasowej i to wiele zależy od obrotów i przenoszonych mocy. Jeśli będą duże to problem z grzaniem się pewnie będzie większy. Duże znaczenie będzie miała też dokładność wzajemnego dopasowania paska i kół. Wiele maszyn pracuje na zupełnie zasłoniętych pasach i nie generują tam specjalnej ilości ciepła.
Ale przetłoczenia wentylacyjne na pewno nie zaszkodzą.

Spróbuj obrócić ręką jakiś napęd z przekładnią z naciągniętymi kilkoma pasami klinowymi . Tą samą przekładnią zna pasku zębatym nawet bardzo szerokim zakręcisz dużo łatwiej.
Co do grzania się przekładni pasowej i to wiele zależy od obrotów i przenoszonych mocy. Jeśli będą duże to problem z grzaniem się pewnie będzie większy. Duże znaczenie będzie miała też dokładność wzajemnego dopasowania paska i kół. Wiele maszyn pracuje na zupełnie zasłoniętych pasach i nie generują tam specjalnej ilości ciepła.
Ale przetłoczenia wentylacyjne na pewno nie zaszkodzą.
Żartujesz, prawda?wirtualnyjan pisze:A mogłbym w ogóle nie obudowywać?
