Koła pasowe - pas płaski
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 1236
- Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Koła pasowe - pas płaski
Majstruję sobie ostrzałkę do narzędzi. Typowe wrzeciono szlifierskie, napęd przez pas płaski.
Koło odbiorcze baryłka.
Teraz pytanie: Jakie powinno być koło napędowe: płaskie, baryłka czy ( jak to zwać ) bocznie ścięte? Jak to jest w typowych szlifierkach?
Znalazłem dane tylko dla przekładni zwalniających, tu jest przyspieszająca. Zależność od prędkości pasa ? ( u mnie ok. 17 m/s ).
Mam pas parciany, bezkońcowy ( sam skubańca tkałem , i nie wiem, czy jest skoszony czy kółka nie takie, bo spada nagminnie, zwłaszcza przy starcie. Jest napinacz i dodatkowo " ślizgacze " które utrzymują pas na kołach. A powinno samo się stabilizować.
Koło odbiorcze baryłka.
Teraz pytanie: Jakie powinno być koło napędowe: płaskie, baryłka czy ( jak to zwać ) bocznie ścięte? Jak to jest w typowych szlifierkach?
Znalazłem dane tylko dla przekładni zwalniających, tu jest przyspieszająca. Zależność od prędkości pasa ? ( u mnie ok. 17 m/s ).
Mam pas parciany, bezkońcowy ( sam skubańca tkałem , i nie wiem, czy jest skoszony czy kółka nie takie, bo spada nagminnie, zwłaszcza przy starcie. Jest napinacz i dodatkowo " ślizgacze " które utrzymują pas na kołach. A powinno samo się stabilizować.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 16275
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Koła pasowe - pas płaski
Tez tak mam przy otworówce. Stawiam na pasektomcat65 pisze: napęd przez pas płaski.
Koło odbiorcze baryłka.
.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 16275
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Daj spokój z tkactwem Ostatnio kupowałem tu :
http://www.eurobelt.pl/index.php?option ... 50&lang=pl
http://www.albeco.com.pl/PL-H94/-/Searc ... askie.html
http://www.eurobelt.pl/index.php?option ... 50&lang=pl
http://www.albeco.com.pl/PL-H94/-/Searc ... askie.html
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 662
- Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
- Lokalizacja: Wielkopolska
Zawsze stosuję baryłkę na większym kole (większa powierzchnia przylegania). Tu jest info o wysokości wyobleń. Co do pasa odżałuj na pas płaski HF typ150, jest cięty z rękawa więc nic nie klepie (używam ich od 25 do 40m/s), pokryty cienką warstwą gumy i nie ma poślizgu. Tylko można się przerazić jego grubością ale pas o szerokości 40mm przenosi 5,5kw mocy.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 1236
- Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Znam te dane o wyobleniach, korzystałem z nich robiąc kółka. Mój silniczek to tylko 0,37 kW, więc potrzebuję cienkiego paska, max 2 mm. Szerokość 25 mm. Kółka mają fi 94 i 35 mm.
Na razie koncepcyjnie wygląda to tak:
Pasek parciany daje lekki uślizg i nie ma szarpnięcia przy rozruchu, ale jak dalej będzie mi tak spadał z kół, zainwestuję w gumę .
Na razie koncepcyjnie wygląda to tak:
Pasek parciany daje lekki uślizg i nie ma szarpnięcia przy rozruchu, ale jak dalej będzie mi tak spadał z kół, zainwestuję w gumę .