Gdzie kupić pas do przeniesienia napędu na dwie śruby (4m)

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
niesubordynowan
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 3
Posty: 75
Rejestracja: 02 sty 2013, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Gdzie kupić pas do przeniesienia napędu na dwie śruby (4m)

#1

Post napisał: niesubordynowan » 02 sty 2014, 21:13

Od jakiegoś czasu głowię się nad napędem bramy plotera. Brama będzie miała około 2 metrów szerokości.
Początkowo zastanawiałem się nad jedną śrubą i plątaniną konkretnych (minimum 6mm) linek pod stołem, bo to najprostsze do zrealizowania rozwiązanie. Po wielu przemyśleniach (i setkach przeczytanych postów) stwierdziłem, że i tak nie uda się w ten sposób uniknąć krzywienia bramy.
Później rozważałem paski zębate z dwóch stron bramy, ale i tu większość forumowiczów jest zgodna co do niedoskonałości rozwiązania (niedokładność).
Chyba jednak najlepsze będą dwie śruby napędzane jednym silnikiem. Nie wiem tylko jaki pas wykorzystać. Czy można gdzieś dostać pętlę około 4 metrów? Jeśli tak to gdzie i jaki najlepiej pas zastosować? No i czy trafię gdzieś do tego koła z otworem 12 lub 14 mm?

A tak z innej beczki, próbował ktoś (poza kolegą triera) napędu na linkach? Da się na, dajmy na to, napędzie strunowym uzyskać dokładności 0,1 mm na metrze?



Tagi:

Awatar użytkownika

rap3k
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 210
Rejestracja: 16 lut 2009, 19:07
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

#2

Post napisał: rap3k » 02 sty 2014, 23:01

od biedy możesz zastosować dwa pasy po 2m jeden napędza lewa, drugi prawą śrubę,
a na środku łożyskowany wał z dwoma kolami zębatymi połączone sprzęgłem z silnikiem

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#3

Post napisał: Zienek » 02 sty 2014, 23:05

Pytaj Gaspara.


mendium
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 72
Rejestracja: 07 cze 2011, 10:42
Lokalizacja: Lublin

#4

Post napisał: mendium » 03 sty 2014, 09:35

EBMiA, technical lub reall
np pas htd8m20
Im więcej pasów i kół do napędzania tym gorzej. Staraj się maksymalnie układ uprościć.


Autor tematu
niesubordynowan
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 3
Posty: 75
Rejestracja: 02 sty 2013, 17:46
Lokalizacja: Poznań

#5

Post napisał: niesubordynowan » 04 sty 2014, 18:10

Rzucam po plusiku :mrgreen:

Gaspar wie gdzie zamówić, czy ma na sprzedaż?
Dwóch pasków nie chcę. Jeśli już mam się bawić w paski, to wolałbym jeden.

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#6

Post napisał: Zienek » 04 sty 2014, 18:30

http://allegro.pl/zestaw-napedowy-do-pl ... 98973.html

Pytaj przez pw albo pytanie do sprzedającego/allegro.

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1360
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#7

Post napisał: Alvar4 » 09 sty 2014, 00:06

Mogą Ci pas skleić na wymiar ale będzie o dobrą połowę słabszy w tym miejscu. Trzeba nieco szerszy pas dać dla bezpieczeństwa i napinać go z głową to wytrzyma.
Obrazek


konczer
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 11
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:04
Lokalizacja: podlasie

#8

Post napisał: konczer » 11 sty 2014, 23:35

Przecież możesz dać dwa silniki, przy odpowiedniej konfiguracji nic się nie będzie "gubic"
:smile:


Autor tematu
niesubordynowan
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 3
Posty: 75
Rejestracja: 02 sty 2013, 17:46
Lokalizacja: Poznań

#9

Post napisał: niesubordynowan » 12 sty 2014, 23:14

Właśnie dwóch silników wolałbym uniknąć. Połączenie mechaniczne jest pewniejsze.
Niby można wykorzystać osie zależne, ale bez enkoderów zawsze coś może zaszwankować. Jedna strona pogubi kroki i wszystko się pokrzywi

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”